Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Při plném rejdu nastane

Od: karel44® odpovědí: 23 změna:
Ahoj, dobrý den všem.
Mám kia ceed rok 2014 už pár let..teď jsem si všiml, že při plném rejdu , když stojím na místě a volant začnu vracet zase zpět do roviny, tak z plného rejdu zpět cca pohnutim volantu o 3 cm to jako by lupne...stejné to je i na druhé straně...Tedy jedno jestli dáte levou či pravou stranu rejdu naplno a pak začnete vracet volant a vždy v tom vrácení cca 3 cm volantem zpět to jakoby lupne...nemá někdo s tím zkušenosti? Děkuji.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Múže to bejt špatný horní uložení nekerého z předních tlumiču
asd1

Stejně umí lupnout i zatuhlej kloub kosti stabilizátoru, čep řízení nebo i kulovej čep.. Dokonce to je i rukou položenou na ložisko uložení tlumiče cítit přesně jako by lupalo to ložisko zatuhlý (nejdřív se nepruží péro a až pak se s lupnutím pohne ložisko)

Takže rukoměrem osahat kde lupe nemusí být 100% určení místa.. Dá se to i prolít olejem a pokud se projev změní tak je to tam už určitě...

Doplním, že když se to ložisko tlumiče neřeší a nechá lupat, jednou lupne pružina...
hodnocení

Děkuji za odpověď.Budu to muset předat servisu...to bude asi cenova darda...že?
asd1

Přestože ložisko stojí pár stovek a práce je na půl hodiny tak v servisu to bude raketa...

Obecně když už do toho hrabat tak včetně tlumičů, pokud jsou orezlý/olítaný péra tak i ty.. Tlumiče fon Sachs 4k, péra Losjofors/Kilen 1,5k, Ložisko samotný třeba SKF 0,6k (včetně uožení 1k), geometrie, Celkem materiál 6-7k, práce na dvě hodiny, takže pokud má servis na vratech že dělá 800/h, tak by to mělo stát 8-9k. Ovšem řeknou si za čínskej materiál 12 a práce 5

Může pomoct to ložisko prolít olejem a uvolní ho to Stačí vyjetej motorák..

Nutno řešit co nejdřív, zatuhlý ložisko = rejd se odehrává zkroucením péra = přetížení a moc dlouho to nevydrží, hlavně ruplý péro může dodrbat gumu a pak je opravá náročnější než výměna ložiska.. Nehledě na to když se to zapíchne do gumy při jízdě

KIA CEED (JD), 1./...

hodnocení

Děkuji za info. Ještě se zeptám...při jízdě to nedělá...res.neni to vůbec cítit...čím to?
Může to být také jednak to, ze při jízdě nejde nadoraz volantem? To znamená, že se to nenamaha a teoreticky bez nějakého zhoršení můžu s tím jezdit cca 14 dní?
Děkuji.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

A lupne to venku, nebo pod volantem?

hodnocení

Když jsem točil volantem s otev.okenkem, tak je to mírně slyšet venku...Klepanec je pak cítit do volantu.

 

trtr
hodnocení

0x
Zdravím, jak padlo + může být ulomen konec pružiny, častá závada.
hodnocení

No...panečku.. budu si muset připravit asi dost korun co? Jinak díky za info.

 

hodnocení

0x
Tohle mi dělá Scénic rok 2002..Myslel jsem,že je to přesně tím, co tady ostatní popisují..Ale ne.Dělá to přímo v hřebeni řízení..Louskání jde přímo z něj..Sehnal jsem si jiný, ale zatím není vyměněn.
hodnocení

No ty kraso..to je taky další možnost.. tak snad v servise si s tím poradí...a ne že mi vymění vše a já tam nechám 20 tisíc hii. Taky mám zkušenosti s BestDrive...blbost za 300 akc..nechal jsem tam 7 tisíc.. ale to by bylo na dlouhé povídání. Kazdy chce vydělat.

 

hodnocení

Aaa...tak teď jsem jel a už to loupání zvukove je při mírném otočení volantu třeba hned na zacatku...Tedy asi co nejdříve řešit, že?
Nebo dá se s tím třeba týden jezdit? Potřeboval bych auto
trtr
Olej v posilovači řízení je a je ho dost?

Je problém, abyste si lehnul pod auto a někdo točil volantem? Pak zjistíte přesně, kde to klepe a snad to uvidíte. Nebo zítra zajet k někomu, kdo tomu rozumí, ať se koukne on.

 

007cz
hodnocení

0x
images.app.goo.gl/...
Pokud ti to klepe i při mírném otočení volantu tak ti klepe tohle, je to spojka v sloupku řízení mezi motorkem a řízením. Řízení je elektrické, žádný olej tam není. Ale málokterý garažník to zná, umí jen vyměnit celý sloupek a nakodóvat v servise.
hodnocení

Děkuji za info. Jestli jsem to viděl dobře, tak takovej kompletní sloupek stojí cca 12 tisíc? A klečko, které by mohlo dělat bordel, tak to je za pár stovek? No jo...ale jak to říct v servise...oni z vás vždy chtějí vytáhnout co nejvíce...už jedno jsem měl problém s ruční brzdou...na STk vyhazov...techni, žen to stačí jen v servise dotáhnout lanka...v servise...no ty toho napovídají..to známe to jejich jen...a pak v bestdrive mi volají...pane...bude třeba třmen...a on stojí 7 tisíc...no tak se tam dal a na opakovačce na STk technik kroutil hlavou co je to za hovada...no tak nevím no..dnes každý mechanik z Vás vytahá max. pokud nemáte známého...a to já nemám.

007cz
Já tu spojku kupuji v originále za 50kč...ale to víte obchodníci, chtějí vytáhnout co nejvíc:)
uhli

Karle, buď si to uděláš sám, naučíš se to, anebo budeš Dělat něco jiného pořádně, a pak budeš mít na to peníze a nebudeš řešit cenu servisu.

Proto někteří lidé točí auto každé 4 roky za nové aby nemuseli řešit toto dilema ...

On ten technik na STK, to je většinou auto mechanik, kterému už se nechce makat, no tak ho využije řekni mu, ať ti to jako melouch to za těch pár korun doma udělá... Jasný že ti to za ty peníze co ti řek asi neudělá žejo...

Každopádně, takový kompromis je dát to do (i značkového) servisu a až po sepisu zakázky požadovat ten vyměněnej (vadnej) díl zpět. Tím částečně můžeš eliminovat, že si navymejšlej a nebo povyměňuju zbytečný věci...

 

 

hodnocení

Ahoj, dobrý den všem po nějaké době mám info k tomuto problému.

Obracím se na Vás s problémem mého vozu. Nikdo si s tím neví rady - res. se jim do opravy nechce v servise.

Popisuji zde problém. Byl jsem v několika servisech a nikdo s tím nechce dělat. Každý mě odkazuje, že to je problém KIA, že zde na toto byla i svolávačka. Když zadám vin na KIA, tak k tomu svolávačka nebyla.

Problém je prý dle dvou servisů v celém řízení. Pod volantem je nějaký věnec a prý se ten problém ozývá tam. Je to patrné i když jedu přes kostky, tak ve vozu je cítit klepání toho nečeho. Prý je to na komplet výměnu celého řízení. Vůbec nevím, kolik by taková výměna stála. Prý se nic nemůže stát, že bych jel na dálnici a najednou mi zůstal volant v ruce nebo, že by auto nejelo a podobně...tak mě zajímá...co je to za blbost, která může stát klidně desítky tisíc Kč a nebo zda s tím mám jezdit, dokud se tam něco nepo...úplně? Má někdo zkušenosti?

Psal jsem i na KIA, že vůz je po záruce ( má nějakách 10 let), věřím, že prestiž značky mi vyjde vstříc. Dokonce bych přistoupil na nějakou finanční částku na které bych se podílel. V uvozovkách je to mladý vůz, aby takový problém měl.

Co si o tom prosím myslíte vy přátelé? Díky K.

asd1

Neni to ta spojka ve sloupku řízení za padesát korun jak píše 007?

hodnocení

asd1 - Víte co mi na to bylo řečeno? (to jsem jim taky ukazoval) . To když jednou rozděláme, tak to nikdo nedá dohromady...to mi bylo jasné, že se jim to nechce řešit...ale nikde no...jo když bych řekl opravit...tak ano...řeknou třeba 15 tisíc...dají celé nové a nazdar...ale to já nechci...

Je složité říct co tomu je...když jedu po kostkách nebo přejedu něco vyššího, tak to připomíná, jako by ve větší trubce bylo něco vysypaného...to pak slyšíte (takové bouchání nečeho) + k tomu při zatáčení to co jsem zde psal...takové to lupání.

asd1

Tohle ti řekne mechanik který to neumí/ nikdy to nedělal/ neví jak na to/ chce snadný prachy...

Domluv se s 007, evidentně to potkává a umí to.. Pokud to je typická/ častá závada, tak někde na webu bude viset návod, hledat spíš v angličtině.. Příp. sehnat dílenský manuál, nebo na vrakáči stejný auto, prozkoumat a nacvičit si to...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]