Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna akumulátoru v Tiguan

Od: kecachep® odpovědí: 20 změna:
Mám Tiguan rok výroby 2010 1,4 TSi 110 kW. Chci vyměnit akumulátor. Mohu to udělat sám garáži a nebo musím jít do servisu kvůli diagnostice? Díky za odpověď
doplněno 23.01.25 11:06: Baterku jsem vyměnil a je to ok. Je zajímavé že starou baterku jsem nabil na 12,8 a stejně to starterem ani neťukne. Ani stěrače se nehnuly.Je to možné? Nová baterka maká perfektně

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mate59
hodnocení

1x

Na auto připojím jinou baterii,starou vyndám,vložím novou a pak odpojím tu jinou - abych nemusel nastavovat rádio,displej a pod.

bear

Jenomže u VW z tohodle roku se dobíjení adaptuje. ŘJ zohledňuje stáří a klesající kapacitu aku. Pokud bez diagu nenastavíš novej aku, tak ho bude dobíjet málo a bude mu krátit životnost!

Nejde vůbec o adaptace ŘJ motoru nebo kód do rádia či hodiny.

Tohle nelze!

mate59

Mám Megane 2018.Udělá dia pak.

 

hodnocení

1x
Pokud je odpojený snímací kablik u baterky, auto už davno ztratilo informaci o jejím stavu, dobíjí postaru správně a cokoli nastavovat je zbytečný. Novou bude dál nabíjet trvale, což je pro ni ideální.
bear

Pamatuje si poslední naměřené hodnoty o jejím stavu před odpojením proudového snímače.

Což je jí k ničemu, když nemá možnost ovlivnit její dobíjení:)
Tak mě teď napadá, jak lidi u aut s řízeným dobíjením věčně řeší, jak občas dostouchnout baterku na parkovišti před panelákem, že by stačilo semtam ten kablik odpojit před delší jízdou a budou mít na čas relativně dobito. A navíc aniž by o tom jednotka věděla a při první jízdě dodanou kapacitu zmařila za účelem "snížení spotřeby".
bear

Nejlepší je to vůbec nepoužívat. AGM pak dosahuje životnosti kolem 6-8 let bezproblému.

Kašlat na nesmyslné honění drobných nepodstatných hodnot CO2/km k vůli EU

hodnocení

Ten kablík už mám odpojený přes 4 roky, auto bez něj jezdilo a dobijelo úplně normálně . Takže by to mělo jít v pohodě vyměnit v
garáži a nic se nestane?
hodnocení

Jo a v zapalovači mám voltmetr který mi při jízdě i při volnoběhu ukazoval v pohodě 14,1 až 14,2 V, takže dobíjel krásně i bez kablíku

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Jestli to nemá stop-start, tak tyto ročníky ještě neměly chytré dobíjení. Není potřeba tedy nic nastavovat.
Pokud stop-start má, měla by se diagnostikou nastavit nová baterie.
Teď se dívám, že TSI, tam bych stop-start ani neočekával.
hodnocení

Tak bohužel auto start stop má i když jsem ho odpojil tím kablíkem u mínusového kolíku baterie se
V tom případě poprosit někoho s VCDS diagnostikou, aby vám to nastavil. Jinak se baterka nebude dobíjet správně a dlouho vám nevydrží.
hodnocení

Díky za odpověď
bear

lze i přes ELM327 a carobdscanner. tam to jde taky.

 

tomis
hodnocení

0x

Minulý rok jsem to řešil u Toyoty Avensise z roku 2016, měla start-stop. Odpojil jsem starou a zapojil novou.

Pročítal jsem několik fór a nakonec se zeptal telefonicky v toyotě i u svého automechanika, zdy to mohu udělat sám, nebo je potřeba v diagnostice nastavit novou aku. Řekl mi, že když bych přijel k němu, stejně by nic nenastavoval, že to není potřeba a jen by jí odpojil a připojil, jako já sám doma v garáži. Stejná informace, jako v toyotě.

To je moje laická zkušennost, nejsem expert.

Jo a funguje to :)

Mě hlavně logicky přijde jako blbost ta pravděpodobně servisy šířená fáma, že bez nakodovani bude auto s "chytrým" dobíjením novou baterku málo nabíjet a tím ji zničí. To se stane bez ohledu na kódování... Navíc k čemu jsou autu zcela přesný údaje o nový baterce, když provozem se její parametry (stav) mění a dokonce už v době koupě může jít o zasulfatovanou jebku, co ležela 2 roky v regálu. Taková se kóduje jak? :)
Dokonce si trochu myslím, že to muze být i naopak - přeci jenom u dosluhující baterky už je potřeba dobíjet víc (ať už časově nebo i trochu napěťově), pokud má ještě příště nastartovat, což by i nový baterce mohlo trochu prodloužit aktivní mladí, pokud o ní ten chytron neví a chová se k ní jako k tý dosluhující.

 

hodnocení

Tak si myslím že teď jsi přišel zrovna na odpověď na tu otázku. Bez kablíku to vlastně jede natvrdo jako dřív a nějaký snižování napětí mě nemůže rozházet. Altík se o to postará. Se miStará baterka bez kablíku ukazovala nabíjení kolem 14 v , tak jsem zvědav kolik ukáže ta nová baterka .Teoreticky by to mělo ukázat míň

 

bear
hodnocení

0x

Napětí baterky neříká nic o její kapacitě a dodávanému proudu (stářím oboje baterka ztrácí)

12V má i tahle baterečka do tlačítka zvonku a myslíš si, že by nastartovala Tiguana?

zbozi.cz/...

Přemejšlet!

;)

hodnocení

Jsem si to taky myslel.Díky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]