Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poškození auta při servisu?

Od: lukas35 odpovědí: 74 změna:

Dobrý den, mám hyundai i30 1,0 tgdi byl na garanční prohlídce kde byl měněn EGR ventil, vůz mi po opravě předali a při cestě domů jsem zjistil že auto nejede - netáhne jak má... Další den tedy bylo auto vráceno do autorizovaného servisu k opravě kde zjistili špatný kabelový svazek a poškozenou řídící jednotku motoru. Za mě je dosti zvláštní že se závada vadné řídící jednotky projevila po výměně egr ventilu - spíše mám podezření na poškození auta autorizovaným servisem. Je možné jim to nějak dokázat a popřípadě jak?

 

 

74 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Todle je tak na soudního znalce
Ale jestli jezdite na garančky tak bude auto v záruce?
Pokud ano tak proč se tim zbytečně trápit
lukas35
Ano je v záruce ale nechci se smířit s aroganci servisu. Kdyby měli slušně chování tak mávnu rukou, ale slíbí že auto bude opraveno a další 2 hodiny čekám v servisu než to dokončí a když to dokončí a auto projedou tak nezjistí že nejede jak má...
Tohle ani nemusí být arogance a ta závada se opravdu může projevit až po nějaké době...kolikrát autu stačí jen přehrát software klidně i za ten co tam byl a auto jede úplně v pohodě...blbě se to hledá a závada na kabelu ještě hůř...soused lezl v dílně pomalu týden po autě s osciloskopem nakonec to vyřešil...a teď vysvětlete zákazníkovi že jste strávili X desítek hodin hledáním, něčeho na co jiný nepřišli a to co jste udělali bylo jedno zapajeni kabelu...a za to chce XX kč aby to zaplatilo to hledání
bear

pest -> Přesně tak. Zákazník je rytrej jak rádio a štvou ho 2 hodiny času. Servisák hledá závadu x hodin a pak radostně zjistí, že to byla věc za 500kč, ale x hodin práce už je problém, protože to chytrák klient nevidí a ještě blbě kecá. Zajímavé je, že u doktorů jsou většinou lidi zticha a nevztekají se. Přitom je to stejné.

Takže pravda může být tam i tam nebo někde mezi (vychytralej zákazník, nezručný servis nebo skrytá závada ve výrobě auta co se začala projevovat a řetězit).

lukas35
Abych doplnil výměnu egr ventilu neuměli odhadnout... servis slíbil že ve 12 bude hotovo a dodelali to až ve 2. Rozumím že hledání zabere čas, na druhou stranu na ně nikdo nepospichal, mají mi dát nahradni auto a ať se v tom vrtaji třeba týden...
trtr

To bear:

No v dnešní době se nic moc nehledá, pokud něco neukáže séroivá diagnostika, tak jsou v pytli. Měřit dnes i v autorizáku umí málokdo, jsou to jen měniči dílů. Opomenout něco mohli, takže chybu servisu nelze vyloučit.

Třeba u některých moderních Citroenů byl kdysi předpis (možná ještě je), že do EŘJ auta se lze připojit pomocí diagnostiky třeba 10x, po 11. se dávala nová jednotka -> nějak se to zapisuje.

Trtr to jste na to,přišel kde? s tou EŘJ? a co to vůbec je?

tj
Normálně se servisáků nezastávám, ale tohle mi přijde už trochu mimo. Náhradní vůz je po domluvě a musí se většinou rezervovat. Pokud auto dáváte do servisu, přizpůsobujete se vy jim, ne oni vám. Jen tak pro pořádek. Tohle není služba, kde se dá čas přesně odhadnout, to snad chápete ne? Jinak funguje to normálně tak, že vám dají odhad v kolik by to mělo být hotové a pokud budou dříve, zavolají vám, že už to je. Pokud se to protáhne, zavolají včas, že se to protáhlo. To není arogance. Příště jim rovnou řekněte, že si pro auto přijdete až druhý den a budete to mít opravené určitě. Poškození servisem, jako může se stát, ale to byste přece poznal hned jak byste vyjel ne? To znamená se otočit a přivézt jim to zpátky. Pokud se závada projevila až po nějaké chvíli, tak o ní nemohli vědět.
trtr
To diesel:No normálně v autorizáku Citroenu při kontrole vozu(tuším C4). Byl jsem upozorněn, že kontrola proběhne, ale je tam limit přístupů/pokusu o opravu. Při 10-12 pokusech se musí objednat nová jednotka z Francie. Zrovna maník to měl opravdu v malíku.

Tak to jste jim naletěl ! Nic takového není žádné EŘJ a to omezení je totéž, asi se Vás chtěli zbavit, chtěl jste po nic toho hooodně! Pokud by to byla pravda tak obě naše auta (9HXC a DCRFNC) by už museli mět kdovíkolikátou BSI a BSM! přičemž obě jednotky jsou stále originální.Minimálně na mém, DCRFNC kde jsem toto zkoumal a navíc už asi 5x jsem byl u svého mechanika na diagnostice. Jedině že by měli standartní diag na koncern VW a ne na PSA! Což je u autor. servisu zase nemožné!

To je něco jako u LPG jednotky Landi Renzo Omegas. Ve firmwaru není povolený teplý start primo na plyn a dle manuálu existuje tajný servisní postup, jak nouzově na plyn startovat, ale údajně to lze udělat jen 10x. Ten postup jsem zjistil až po skoro 10 letech občasného pátrání (zapnout klíček a před startem 5 vteřin držet přepínač:)) a už 3 roky takhle zatepla startuju denně :)
trtr

Byl na to i přímo papír z Francie, takže kec to nebyl. Možná to bylo jen pro určitá auta a bylo to cca 15 let zpět.

Nevím jak to je, ale připadá mi to vcelku divný. Vždyť první co dělají v servisem, že načtou jednotku a vidí co a jak. Taktéž na technický se připojují. To by musela být co tři čtyři roky nová jednotka.
Pro nás divný, pro výrobce ideální, auto nepojízdný bez nerentabilní výměny jednotky po 10 návštěvách stk nebo servisu:)

Nesmysl tak to není, nevím kde jste na to přišli,ale je to nepravda.

Jen něklteré LPG zástavby mají různá omezení kdy třeba nouzový start na plyn je v plynové jednotce omezen SW na max10 startůVýhradně týkající se ŘJ plynové zástavby! Jinak u systému Elpigas není žádné omezení dokonce i v -4°C start na LPG na první dobrou, startuji už téměř rok výhradně na plyn!

trtr

Opravdu to není Urban legend. No dobrá, chtěli to tenkrát cvicně zkusit kluci na dílně v rámci zácviku vyčíst, bylo jim to zakázáno, že daná jednotka to eviduje počet přístupů - hlavní EŘJ) a poté se dle předpisu musí dát nová. Nebylo to nikoho VIP auto, takže nebyl důvod proč to jinak zakazovat. Diagnostika originál Lexia/Proxia. Ne, neměly to všechny modely, tuším že to byla právě C4, rok 2010 nebo nějak kolem.

PSA žádnou EŘJ nemá! Ještě jednou krmí Vám jen uši!

Diesel: start na lpg i v zimě jsem si u AG DGI i Landirenza ošetřil obejitím snímače teploty :) Ale podržet 5 vteřin čudlík musím pořád ručně, tuhle možnost mám v diagnostice šedivou a nejde zaškrtnout, i když by to umělo a ani přehřátí firmwaru nepomohlo, respekrive původní verzi tam tu kolonku neměla vůbec a novější ji má neaktivní .
trtr
To diesel: Tak to řídí počítadlo. *smich*

Spíše člověk který věří kdejaké pitchovině!.

trtr
Tak jsem si dal práci, hledal a Googlil a dneska je to vedeno jako access log v BSI, max count 50 položek. U toho vozu, co se bavím, to bylo 10-12, max 20 přístupů a nešlo to tehdy ani v autorizáku hacknout a muselo se měnit. Tož objasnění situace. Kopii předpisů, bych mohl snad obstarat, ale dneska už je to stejně pasé.

To určitě! O jaké auto vlastně jde? Typ jako třeba DCRFN nebo LC9HX , X16C

Napsat auto, model či typ? asi je to tajné ale říkat bludy to ano!

"U PSA vozidel určité omezení vícenásobného použití diagnostiky Diagbox existuje, ale je to jinak než se uvádí. Při použití Diagbox můžeš narazit na info, kolikrát už byla diagnostika na vozidle použitá (obvykle je to číslo max 50). Ale i při překonání tohoto stanoveného čísla se není potřeba se ničeho obávat - omezení nad touto hranicí znamená pouze to, že výsledky daného měření se nezaznamenají automaticky do logu provádění diagnostiky, ale nemá to žádný vliv na normální průběh měření. A už vůbec není třeba měnit ŘJ."

Zde je popis- vysvětlení problému od dloholetého servisáka a diagnostika, znalce aut od PSA.

trtr
Tak hádat se nebudu, je to už nějaký ten pátek, ale dohledat by to šlo. Pokud budu poblíž a bude chuť tam se tam stavím a zkusíme onen předpis označení jednotky/modelu dohledat. Už tehdy to bylo anomální.

V tomto případu věřím osobě co jsem ji citoval výše a svým dlouholetým znalostem s pugy a citroeny než Vám a Vašemu výkřiku do tmy. Tím spíše , zase zdůrazňuji že jste NENAPSAL o jaký model citroenu jde !

 

km
hodnocení

0x

dokázat spíš ne, jen složitě. ale solidní servis přizná chybu a napraví ji. zcela nutné je jednat asertivně už od počátku.

 

hodnocení

0x
Ono to spíš vypadá, že egr špatný nebyl, že zlobí elektrika. To se hledá blbě, často je to na víc návštěv servisu, kde postupně mění díly, až to přestane zlobit..
Kabelové svaky jsou častým problémem, ale většinou je mění jako poslední.

 

hodnocení

0x
Tohle podle mě nenašli, to jen preventivně vymění a třeba se trefí. To je klasika dneska.
trtr

*palec*, tak to dnes je. Měřit nikdo nebude, nebo to ani neumí. Paralelní diagnostiku umí dnes málokdo (multimetr, osciloskop,...).

 

k2
hodnocení

0x

Pokud ma nyni servis nejakou vuli a ochotu problem resit za sve penize (rozumejte jako zarucni opravu), tak bych do cele veci moc nestoural a doufal, ze se oprava nepotahne moc dlouho (vymena svazku "moderniho" vozu neni zrovna zalezitost na pockani a v kelly je nove skladem tez nemaji).

Ale kdo chce kam...

lukas35
To jste uhodil hřebíček na hlavičku kabelový svazek termín dodání 10.az11. Týden a řídící jednotka která je prý také špatná je nedostupná prozatim
trtr

Hyundai to má u nás hodně nahnuté, autombilka propouští a sklady dílů tedy plné nebudou.*hi*

asd1

Když nemaj díly tak by měli dát náhradní vozidlo..

ano měřít umí málokdo, tak se naslepo mění díly a buď se trefí nebo ne.. Prasárna je že ti předali neopravený auto.

Jestli to je ještě v zákonné záruce a nestihnou to vyřídit do měsíce, tak můžeš odstoupit od smlouvy, nechat si vrátit prachy a ať s s tim hrajou jak dlouho chtěj... Prodloužená záruka - záleží co tam je napsaný..

Hlavně by mě zajímalo, podle čeho usuzujou na kabelovej svazek a zároveň i řídící jednotku ...
Stejný jak kdyby nestartoval motor a řekli, že je potreba vyměnit cerpadlo paliva i zapalovací cívku :)
Ono to možná bude řídící jednotka nebo kabelový svazek, ale nechtějí se v tom vrtat 2x. Pokud by to tak bylo, tak je to ta lepší varinta, protože kdyby byl třeba studeňák zrovna v té věci, kterou nevymění, tak to může klidně nějakou dobu zdánlivě fungovat, než to zase začne zlobit. Ovšem, že na auto v záruce není dostupný díl, to je chuťovka
trtr

Jo, už vaří z vody,tak budou zkoušet všechno možné -> postupně jsou schopni vyměnit úplně vše.*smich* Já třeba paralelní diagnostiku mám raději než tu sériovou.

Ono je odpojit čidlo a propípnout "drát" pro někoho nepředstavitelné.

k2

@asd1: Vite o nekom (z rad beznych obcanu, co si koupi max 1 auto, ne firma, co ma flotilu), komu s v praxi podarilo "vratit" auto, nebo je to jenom teorie?

mnd®

diesel / k2 se rozčílil až zrůžověl .?

mnd jsme dva různí rádci žel nwn jak-řešil jsem ale nikdo nedokázal vysvětli proč nás to zrůžový. Zřejmě nějak kopíruje moji IP? nevím nejsem sw specialista.

 

007cz
hodnocení

0x
Dostala se vlhkost do štekru na ŘJ, piny jsou na jednotce i svazku zelené. Diagnostika potom vykazuje různé zavady.Automobilka nařizuje výměnu svazku i ECU, nic se neopravuje. Po měsíci máš nárok na náhradní vůz zdarma, nikdo ti žádné peníze za auto nevrátí. Ale klidně můžeš v servise udělat cirkus a stěžovat si.
asd1
Právo odstoupit od smlouvy při nevyrizeni reklamace do 30 dnů bylo zrušeno kterým zákonem?
Podobně opakovana zavada, ted to neměl jen vracet ale znova prokazatelne reklamovat,uz by byla druha reklamace.
Nový auto a nemaj díly,klasický český ojeb, kdo se neumí bránit tak je měsíc bez auta a pak mu milostive půjčí náhradni minikarku. To se fakt vyplatí, priplacet stovky tisic za funglovku + garancky :-D
PS takže vyčistit konektor a pojede to...?
007cz
Samozřejmě ojeb. Všechno je ojeb. Jen teorie fungují.
asd1

Prodat auto a nezajistit servis ani v záruce za ojeb považuju. Prodat s úsměvem, ale když vyskočí zmetek tak nezájem, na ježdění si sežeň jiný auto. A ojeb je to i na prodejce/ servis. Výrobce svazek může vzít z jinýho auta, nebo ho prostě nechá vyrobit, vyčlení na to pikolíka a za den to má hotový. Všechno jde řešit, jen se musí chtít. Vůbec obecně přístup k reklamacím se postavit čelem, na to se v ČR moc nehraje, drtivá většina prodejců má snahu se zákazníkem vy..bat. Doporučuju zvednout zadek a vyzkoušet si jak se k reklamacím staví na západ od nás...

A prosim info který že to předpis zrušil právo odstoupit od smlouvy a umožňuje místo toho vnutit náhradní auto.

007cz
...a druhý pikolík na druhém konci světa vyrobí čipy do ŘJ. Teoreticky by to šlo.
trtr
Zdravím, tak to prostě je. Dneska auto schválně "poškodí", třeba long life olejem a pak to jede...
asd1
Tak jí vymontujou z jinyho auta, a když nemaj ani to,tak mu daj náhradní vozidlo nebo vrátí prachy. Řešit jde všechno jen se musí chtít.
Mmch už před výrobou se musí pocitat s tím že něco odejde a bude třeba servis. Takže když mám 100 jednotek, tak jich do výroby nemůžu pustit 100 ale jen 90 a zbylych 10 musím dát do skladu pro servis. Akorát hjonde na sklad nedal nic a teď nemá díly. Reklamace nejak vyhnije a pan se může na svy auto jezdit podívat jak hezky stojí na dvoře a reznou mu brzdy... Chápu že hajis servis, ale ojeb je prostě ojeb, zajistit servis je součást prodeje a ne že prachama na účtě veškerá snaha konci a reklamujici zákazník je obtížný hmyz.
trtr
Zdravím, tak to bohužel nefunguje. Máte vidět ten pomyslný smích když odjíždíme z novým autem ze showroomu, možná si dělají i zářez na futro, kolik "blbců" uhnali na ten svůj moderní "vrak" (to dnes je všude).
To asd1: I kdyby těch 10 % nechali na skladě, tak to nemusí stačit, pokud se objeví typová vada a je najednou po půl roce potřeba vyměnit skoro všechny. A je tu spousta dalších problémů, výrobce během života modelu často z mnoha důvodů mění verze jednotek, nebo občas chybí čipy, tak použije vše, co má, aby mohl prodávat a další verze jednotky udělá s jiným čipem a ty staré mu tak logicky nezbydou, jednotku může být nutné nastavit podle konfigurace auta.. No a takových podělaných jednotek je dnes v autě milion a některé kombinace navzájem kompatibilní jsou a jiné ne, ale protože to ani nikdo ve vývoji neví, tak to kombinovat nelze.. Jak se říká, "Pokrok nezastavíš.". :-D
asd1

A když si do nich rejpneš tak prskaj a dělaj z tebe debila.

Zmínil se o netěsným konektoru a ohnilých pinech. Takže auto za půl mega nebo kolik a má sračkovej konektor za deset korun kterej netěsní, piny v kabeláži taky sračka která hnije. Dále oprava možná jednoduchou výměnou konektoru a pinů (jen vyčistění nestačí, hnití se zopakuje). Výrobce toho ovšem využije na zdražení opravy, proč měnit konektor když může prodat svazek a jednotku za násobek ceny. Ovšem asi nepočítal že to bude hnít už v záruce, tak se kurvítko trochu nepovedlo *smich*

Já těm šmejdům na nový auto kašlu. Mmch. kdyby to udělali všichni tak výrobce buď změní styl nebo krachne. Stačí kdyby nový auto nikdo nekoupil jeden rok a maj velkej problém. + aby věděli co změnit, tak každej by jim ještě napsal proč to nechce. Např. já chci jednoduchý, spolehlivý a snadno opravitelný auto s projektovanou životností 20 let a bez zbytečných kokotin (ty za příplatek aby to měl ten kdo to chce a ne to cpát všem). Pak budu ochotný koupit si funglovku. Současný laciný sračky plný kokotin ať si vystaví na parkovišti u fabriky.

Bych chtěl vidět servis, který by s těmi opičáky - vyměňovači dílů zvládl bezchybně přepinovat tolik drátů. Navíc někde v předklonu přímo na autě. A ještě se musí udělat opatření, aby se tam už voda nemohla dostat, to asi samotným konektorem nebude, někde tam teče voda, kam nemá.
trtr
Moje řeč, tím že to kupujeme to dělají čím dál tím víc ošizené. Za chvíli budou auta jen na dva roky či 50t km a to bude ekologie. *cert*
Apropo, ty svazky a kabeláže dělají za mizerné prachy a v hrozných podmínkách třeba v TE Connectivity, nezřídka tam jezdí i pohřebák (přetížení směn). Kamarád tam dělal a utíkal pryč. To pak ta kvalita konektorů.
asd1

Když to zvládnu i já, tak proč by to neměl umět profík v servisu (ironie - ano 90% mechaniků jsou lamy pro který je podobná práce sci-fi). Nemusí dělat v předklonu, může si vytáhnout svazek i jednotku ven a dělat to na stole (když maj oboje měnit tak to asi půjde ;), nebo si nad motor dát plošinu a dělat vleže, pak nemusí bejt hodinu v předklonu s hlavou u motorový přepážky..

Normální konektor je proti vodě ošéfovanej, taky piny jdou pozlatit a pak nehnijou.. Ovšem to by výroba konektoru stála o 20 korun víc a prodražilo by to výrobu auta tak o dva tisíce...

Jestli tam hnijou piny v konektoru už v záruce, tak tam je zásadní chyba... Nebo prostě už při konstrukci počítaj s životností pár let. Konektor neni zádná novinka kde by se ještě měly vychytávat chyby..

007cz
"Vymontujou z jinýho auta" z kterého? A že je v té jednotce mimo jiné zapsáno VIN vozidla to nevadí, teoreticky by to šlo. Proč se montujete do věcí kterým nerozumíte? Nejlepší odborníci jsou vždy na internetových diskuzích ale vadné ložiska poznají až když jim upadne kolo.
Ty vole, to je kvalita
Mám Alfu 156 z roku 1999, takže jedno z prvních, "nevychytaných", vylepšení a vychytání přišla až za několik let.
Přesto elektronika v celým autě funguje, jen svítí kontrolka airbagu ,to už od začátku.
Proto se toho nechci zbavovat i když už to kouše koroze.
k2

@boban: A nebude to tim, ze i to nejvice elektronikou napechovane 25 stare auto, obsahuje zlomek elektroniky dnesniho "obycejneho"?

k2
Ale tady nejde o nějaký asistenty a další nový vychytávky
Jemu netáhne MOTOR
Taky mám v tý alfě řídící jednotku, snímače,.kabelový svazky a konektory. Motor mi táhne dobře. Na STK emise na posledni kontrole levou zadní.
26 let starý auto, 4. majitel
007cz
Levou zadní se svítící kontrolou airbagu? Taky se sešla elita.
asd1

V ČR pořád dokáže projít i auto bez funkčních brzd, proti tomu je svítící kontrolka bagu banalita, technik jí svítit neviděl, při kontrole nesvítila *smich* Pořád stačí že se znaj, akorát dnes už musí obhlídnout i výjezd z STK jestli tam nečíhaj cajti, resp. to odveze na podvalu, to je náklad a na ten páky nemaj.

007, je hned několik možností jak reklamaci vyřešit rychle a ke spokojenosti zákazníka. Taky dost možností jak s nim vyjebat. V ČR prodejce často používá to druhý. A nejen prodejce, ale i výrobce vůči prodejci. Ty kopeš za servis tak vykládáš proč to nejde, chápu, byl bys byl sám proti sobě. Ono zatáhnout vyřešení reklamace něco stojí a o to je menší zisk. Proto se prodejci kroutí jak hadi a zkouší všechno možný.. A jestli myslíš že nepoznám vadný ložisko dřív než upadne kolo, tak jsi úplněj mimoň. Ale chápu že nejlepší obrana je útok, mlžení, vymýšlet si jak toho druhýho očernit, tak sis vymyslel pohádku o ložisku.

V zákonné záruce právo na odstoupení od smlouvy při nevyřešení reklamace do 30 dnů / opakované závadě/ několika různých závadách pořád platí a tuhle možnost volí kupující, ne prodejce.

Ale aspoň jsi sem dal zásadní informaci že jde o ohnilej konektor, takže předpokládám že stačí očistit piny a pojede to. Pro dlouhodobou opravu dobastlit izolaci konektoru proti vodě.

Jedno vim jistě, Českýmu zastoupení ani servisní síti Hjondé vydělat nedám.

007cz
Asd za nikoho nekopu, jen dělám svoji práci a vím jak to chodí. Fámy co se šíří o ojebech, kroucení prodejců jsou nesmysly. Něco očistit dobastlit aby se závada mohla zopakovat to nepřichází vůbec v úvahu...další nesmysl a fáma. S tím kolem to nejsi ty ale jinej chytrej "opičák"
asd1

Očistit dobastlit nebylo myšleno aby se závada zopakovala (až po záruce), ale např. aby mohl jezdit než seženou díly (a když se to udělá dobře tak to klidně přežije auto)... Chápu nedodržíš předepsaný postup tak případný problém půjde za tebou, můžeš mu to jen poradit nebo to udělat jako bokovku mimo servis..

Ojeb a kroucení nejsou jen fámy, nějaký to nový auto jsem měl a v autorizáku jsem to potkal několikrát, i v menších servisech. To že 90% servisů nedělá dobře je smutný fakt. Nejen kvalita ale i přímo úmyslné podvody.. Čep řízení chcípne po 5kkm a dozvíš se že to je silnicema, reklamace se zamítá a můžeš se soudit.. Ad kroucení - známýmu v záruce skočil rozvod, kroutili se jak hadi a fungovat začli až po dopisu od právníka. Taky autorizák (a veškerá údržba + garančky byly u nich)

007cz
Levou zadní se svítící kontrolou airbagu? Taky se sešla elita
Chlapče, pokud pobouchám prostor pod sedadlem a kolem volantu, kontrolka airbagu přestane svítit na pár dní.
Chápu, že to není 100% stav vozu.
Ale emise dávám tak, že jsem na spodních částech tolerance. Lambda sondu mám měněnou-Bosch, váhu vzduchu taky Bosch asi 4roky zpět.
Pustky brzdičů už měněný, včetně pryžových dílů. Lanovody brzdy taky měněný
Furt je to auto starý 26 let a celkově funguje kromě svítící kontrolky airbagu bezchybně. Něco co může spousta borců se zánovním autem závidět.
Ale chci auto s automatem
k2

@boban: Vezmete si treba takovy pokrokovy stroj jako Trabant 601, nebo Skoda 120. Daleko starsi vozy nez Vas zazrak italskeho inzenyrstvi a problemy s elektronikou take nemaji. Natoz problemy s airbagem. Borci se zanovnimi auty pak tise zavidi. Pravdou je, ze v automatu je neporidite...

K2
A proč mi pořád házíš do ksichtu o tom že moje Alfa nemá tolik elektroniky? Bavíme se tu o řízení motoru, tam je chyba tazatele. Ne o nějakých infotainmentech apod.
A vidím to i kolem sebe, jak týpkům svítí kontrolky motoru, netáhne jim to, jede na méně válců. Kouří to. Ten můj motor taky není konstrukční klasika a přesto jede jak po másle.
Ať automobilky zaměstnají tady český šikovný odborníky, pracovníky, zaplatí jim dobrý peníze a netahaji sem tryglydoty z Tryglydotystánů.
Žijeme ve státě, kde zákazník je póvl. Kde jsme pro firmy jen lacinou východní kolonií
k2

@boban: Opravdu si myslite, ze rizeni motoru auta EU6 je slozitosti srovnatelne s Vasim italskym pokladem (odhadem EU2 nebo 3)? Opravdu si myslite, ze je problem v tom, ze automobilka zamestnava blbce a houf ceskych odborniku je reseni?

k2
Moje Alfa fakticky plní Euro 4 (papírově jen Euro 3, Euro 4 až Alfy s tím samým motorem vyrobené po roce 2003- šlo o menší přiškrcení v programu,.asi tak jako u Focuse 1.6 77kW na Focus MK2 oproti MK1)
Tak mě vypiš ten dlouhý seznam dnešních moderních motorů, v čem se to liší od mého motoru. Ty dnešní atmosféry v benzínu, se kterou má třeba i kámoš kámoše taky problém.
A mimochodem, i když mám nejslabší motor 1.6, bez turba, tak za sebou nechám kde co "moderního"
Naměřili jsme zrychlení z 0 na 100km/h za 9.4s
Nad 5300 otáček je to rychta a tlačí tě to do sedadel klidně až do 6700 otáček. Na 1.6 atmosféru neuvěřitelný. A to jsem ještě neměnil těch 8 zapalovacích svíček, ty už mají něco za sebou. Jenom 2 sekundy po startu je slyšet variátor,ale nic kritickýho.
To je asi všechno co k tomu dodat, jako majitel , co to vlastní 9let, konec dohadů
k2

@boban: To je trochu problem, protoze dnes u "bezneho" auta na atmosfericky motor az na vyjimky (Mazda) tezko narazite. Navic tazatel se pta na motor s turbem. Presnou specifikaci hyundai motoru neznam a jsem liny ji hledat, ale urcite bude mit prime vstrikovani, start-stop, "chytre" dobijeni mozna i filtr pevnych castic, vypinani valcu, variabilni casovani ventilu, vodou chlazene turbo atd.

Jinak pri zrychleni to chce lepe merit. Takto optimisticke hodnoty zrchleni neuvadi ani vyrobce.

To zrychlení měřila krabička s přísavkou na sklo. Fungující na GPS, GLONASS. k tomu externí anténa s přísavkou, na střechu. Asi pro zlepšení přesnosti.
Přesnost udávaná 1/50 sekund. Co si vzpomínám.
Takže se neboj, je to jak píšu.
Motor jsem točil do cca 6300 otáček při zkoušce zrychlení. Povolený max otáčky od výrobce Alfa je 7000 to/min
007cz
Asd pořád hledáš nějaké řešení, to existuje, nevadí mi se vyohnout dokonce i konektor umím vypinovat ale u auta po záruce, tam by tu opravu podle automobilky stejně nikdo nezaplatil. U auta v záruce přes to nejede vlak, zákazníkovi se to auto někde zastaví a co udělá, zavolá odtahovku a půjde si stěžovat a žádat náhradu no a pak se bude zjišťovat jak byla oprava provedena. To nemluvím o byrokracii, vydaná zakázka byla ukončena a z jakým vyjádřením. Není to tak jednoduché jak si myslíš.
k2

@boban: Ja se nebojim, ja Vam jenom neverim. Vami namerena hodnota odpovida u AR156 motorum 1,8TS 16V nebo 2,4JTD 10V verze. Vse tedy motory s +100kW. Ze by sam vyrobce sve motory tolik pocenoval, nebo to ti blbci italsky jen neumeji vytocit?

 

Já nepotřebuju, aby mi to někdo věřil. Benzín byl od Benziny(dnes Orlen), 100 oktanů. V autě jsem byl jen já.
Ty údaje o motoru jsou seriozní. Kombi spotřebu mám taky nižší než uvádí výrobce

 

trtr
hodnocení

0x
Měl jsem v ruce hlavní kabelový svazek nějakého BMW ročník asi 2010. Odhadem snad 500 drátečků pro všechny BUS sběrnice, už tehdy masakr. Jeden pár se o sebe prodřel, tak musel ven celý.
Od BMW bych čekal izolaci silikon

 

hodnocení

0x

Stejně to bude pokousané od kuny.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]