Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Identifikace NOx senzoru Mercedes

Od: bery® odpovědí: 20 změna:

Ahoj, potřebuji vyměnit u otcova MB W212 220CDI bluetec 125kw snímač oxidu dusíku, svítí "grilované kuře" a univerzální bluetooth krabička vypisuje uložené 3 chybové kódy ukazující na tenhle snímač. Měly by tam být 2, před a za katalyzátorem, ale kterej z nich to způsobuje, nemám tušení. V autorizáku by chtěli vyměnit oba za 30 ...údajně taky nevyčtou ten vadný (což je podle mě kravina). Ten snímač má hromadu označení a co tak koukám, různě se liší délkou vodičů mezi cca 30-90cm - předpokládám, že kratší bude ten první a delší ten druhý, nebo naopak. Ale k dotazu - jsou, až na délku kabelů, přední i zadní stejné? Totiž, když nevím, který z nich je špatný, že bych kupil ten s delším kabelem a zkusmo ho vymenil za jeden z nich a když to nepomůže, tak za ten druhej. Tedy jestli ten s delším přívodem je víceméně univerzální, nebo jsou ty kratší a delší odlišný i v jiných parametrech. Věděl by někdo?

Díky

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Nesmysl. Měřit.


doplněno 19.01.25 11:47:

Měřidla měří veličiny, nikoli koncern. Chyba může být i v kabelech nebo jednotce, bez měření je to pokus-omyl. Čidla pravděpodobně stejně nejsou, dejte to někomu, kdo to změřit umí.

hodnocení

Nesmysl co z toho? Měřit by bylo ideální, ale mám "měřidla" jen na koncern, takže bez šance vykoukat sporadickou chybu jedný či druhý sondy. Že to neumí ani autorizak (Praha Chodov) je samozřejmě kec a snaha podojit důchodce, kterej si od nich doteď loajálně nechal měnit i gumičky stěračů a doplňovat adblue.
Můj dotaz je, jestli je pro Mercedesy prostě 1 NOx senzor a liší se jen délkou kabelu podle umístění, nebo mají i jiný elektrický parametry.
Třeba lambda sondy se taky vyrábějí stejný se stejným konektorem, ale jiným číslem a kabelem třeba 30-150cm, takže ta nejdelší verze je "univerzální" , ale nejdražší.

 

007cz
hodnocení

0x
Co dělám systémy SCR tak si vystačí s jedním senzorem. Opravdu jsou tam dva?
hodnocení

Vypadá to tak.

Jak podle tvrzení autorizáku, že oni by rovnou vyměnili oba, tak podle Autokelly, kde pro tohle auto a motor u některých typů uvádějí před a u některých za katalyzátor, případně před filtr částic. Ale ani podle délky kabelu mi to nepřijde nějak jednoznačný, u prvního i druhýho jsou kratší i delší kabely.

Asi se na tom senzoru nedá nic jentak multimetrem proměřit, aspoň nějaký přerušený vytápění jako u lambdy? Podle několika uloženych chybových kódů snad je primární příčina chyba v obvodu, takže by nějaký přerušení mohlo jít zjistit, jen vědět, kolik čeho kde naměřit :(

007cz
Ty senzory mají svoji řídící jednotku, doma změříš maximálně napájení a kostru. Ty senzory se celkem mění,potom vstřikovací ventil a čerpadlo v nádrži. Diagnostika SCR je taková složitější,většinou musíš jezdit a nahravat data.se dvěma zkušenost nemám ale nevěřím, že budou stejné.
hodnocení

Tak to mi nezbyde, než začít měřením odběru. Předpokládám, že zastudena by tam nějaký nižší ampéry pro ohřev procházet měly, tak snad se mi povede tam nedestruktivně někam ideálně nacpat kleštak a po porovnání bude jasno, která ta potvora nic nebere.
007cz
Pokud diagnostika odhalí vadný senzor musí určit který to je.
hodnocení

To jo, diagnostika, asi i ta bluetooth krabička za pár destikorun, v tom jasno mít musí, když ty čísla chyb vyčte, ale jde o to, abych je já s jistotou správně interpretoval a nekoupil zrovna to druhý čislo, pokud nejsou záměnný :)

007cz
Ty kódy jsou celkem k ničemu, asi bych věřil servisu, mají zkušenost a ví proč měnit rovnou oba dva. A budeš mít záruku.

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
Dejte sem ty kódy co vám to píše, třeba k tomu někdo bude schopen najít něco konkrétnějšího, než dostanete z té univerzální diagnostiky.
hodnocení

Nechtěl jsem původně rádce zatěžovat konkrétním pátráním, doufajíce, že mi bude stačit nějaká obecná rada, ale zkusím teda otravovat konkrétněji :)

Jedná se o tyto uložené závady :

u029d, p220e, p2204, u3fff

 

mathew
hodnocení

0x
Ten první kód je obecná chyba, ty další 2 jsou chyba senzoru číslo 1 a ten poslední je chybová hláška diagnostiky, protože použitá čtečka/aplikace nedokáže přečíst chybu z řídící jednotky.
Který s těch dvou je označen jako 1 netuším. Navíc tam pořád může být jiný problém, který se vám nepodařilo načíst.
Takže buď vyměníte senzor a budete doufat, že to je tím. Nebo to dáte někomu, kdo tomu rozumí, případně si seženete diagnostiku, která vyluští i tu poslední chybu.
jirib
Taky bych to viděl,aby zajel k někomu,kdo má lepší diagnostiku...

 

hodnocení

Pokusím se zase oživit téma. Konečně jsem se dostal pod auto, oddekloval, zorientoval se ve všech těch snímačích tlaků, teplot, kyslíku, oxidů... A našel mezi nimi ten přední Nox senzor. A u něj vyhnilej konektor na kabelu, jestli to poznamenalo i stranu čidla zatím netuším. Každopádně vyčištění, prolití kontaktolem, znovu vyčištění a naplnění silikonovou vazelínou nepomohlo, do stovky km svítí kuře zase. Konektor je pětipinový a čidlo má číslo A0009051612 - nevěděl by někdo označení, pod kterým shánět konektor na straně auta?
Díky

Vložte sem WIN auta.

 

hodnocení

0x

Tuna si pozrite. Pre presnosť je potreba WIN. google.com/...


doplněno 09.04.25 10:58:

Asi sa nechápeme,že čo vlastne chcete vedieť. Je to snímač NOx pre vstrekovanie močoviny. Podľa neho sa riadi množstvo vstrekovania močoviny.

 

hodnocení

Tak já si to číslo dokážu vložit do guglu, dokonce už hned vleže na ulici pod autem, (abych si to číslo dílu napsal), i ten konektor mám na mizerný fotce. Ale potřeboval bych znát označení jeho typu pro koupi novýho.
hodnocení

To bude ono, že se nechápeme:) Jak jsem psal, ci ti je za snímač vím, v autě jsem ho našel, mám ho i vyfocenej a opsaný jeho číslo. Akorát je možnost, že sám o sobě je v pořádku, ale jde mi o konektor, kterým se (ten snímač) a jeho elektronika připojuje do svazku auta. Evidentně se do konektoru dostala voda a vyhnil (ten na straně svazku auta, strana od elektroniky snímače vypadá použitelně). Takže potřebuju zjistit nějaký označení typu toho konektoru, abych ho mohl samostatně koupit a po odstřižení s ním nahradit ten vyhnilej. Je obdelnikovej s 5 dutinkami v řadě asi 2 cm dlouhej.
Napsal jsem do Googlu NOX sensor 5pin connector
a vyběhlo mi hodně prakticky stejných konektorů.
Tento se tváří že je použitý i v Mercedesech.
allegro.cz/...
hodnocení

Díky moc, to vypadá, že by mohlo být ono :)
A jestli to nepomůže a bude problém i na straně čidla, tak pak budu zase dál pátrat, jestli jde nahradit stejně vypadajícím s jiným označením, jinou délkou kabelu a poloviční cenou :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]