Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Barum vs Tomket

Od: derf odpovědí: 48 změna:

Zdravím, chystám se koupit zimní pneu které klasicky využívám celoročně a mám dilema...Koupit budto Barum Polaris za 5t na inzerát ale jsou nové i se štítkama na pneu, nebo mám vzít z e-shopu Tomket Snowboard, které vyjdou i s dopravou na 4800,-?

Barumky beru jako osvědčená kvalita, ale Tomkety taky nemají špatné recenze a testy.

Díky za koment.

PS:Budu dávat na starší Ford Mondeo MK3

 

 

48 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar amper

Taky jsem jezdil na zimních Barumkách. Až do doby, než jednou výjimečně napadl sníh. Pak jsem dospěl k názoru, že životní pojistka neřeší všechno. O tom, co to dělá za deště nemluvě.

Nedělá to vůbec nic znepokojivého…stačí umět řídit svůj vůz a přizpůsobit jízdu stavu vozovky.

Es kommt der tag... ;)

Přizpůsobit jízdu stavu vozovky... Souhlas. V limitním případě to znamená nevyjíždět. Akorát tu limitu má každá guma jinde.

Arbeit macht Zeitfrei ;)

a zase se nic nedozvím, proč ne česky?

Německy proto, že je to citát, měl jsem to naformátovat, aby to bylo patrné. (Navíc s chybou, nojo - pátek večer)

Es kommt der Tag...

Nejlépe to v češtině zní jako: A přijde den...

Stejně jako v mím případě. Já na těch barumkách taky nalítal docela dost, zimní jsem sjel dvoje. Žena je má dodnes. Až přišel den, kdy to zkrátka nešlo. Čerstvý sníh, cca 5-10 cm, neprotaženo a v kopci za křižovatkou jedinec méně obdařený schopností řídit (nebo s ještě horšíma gumama). Naštorc.

Tak jsem zůstal stát uprostřed křižovatky v hlubokém. Dopředu do kopce už to nešlo, jednu půlku blokoval nešťastník, druhou proud vozidel v protisměru, rozjezd vzhledem k prostoru nemožný. Tak jsem vycouval, odbočil doprava a najel na hlavní, kam jsem potřeboval, ale do opačného směru. Na nejbližším sjezdu ven, otočit to a znovu najet. Ne, v tom sněhu jsem se opravdu necítil bezpečně. Těch 20, se zajížďkou 30 km jsem dal bez ztráty kytičky, ale dospěl jsem k názoru, že kupovat pneumatiky jen podle toho, že jsou levnější a české (made in Romania) opravdu nemusím. A šetřit je potřeba, ale ne ať to stojí, co to stojí. Tolik moje osobní zkušenost. Netvrdím, že jsem excelentní řidič a že by to někdo jiný nezvládl lépe, ale o tom to je. Vědět co zvládnu a kde mám limit (já a auto) a za něj nejít.

@amper: Není to citát, je to frazém.

" Německá věta Es kommt der Tag!, která znamená Přijde den!, byla používána nacistickými členy Sudetoněmecké strany ve 30. letech minulého století jako hrozba připojením Sudet k německé říši.

Doporučení pro použití: Nepoužívejte ji, pokud nemluvíte o nacistech a nebo nejste, nebo nechcete vypadat jako neonacista."

nesmrtelnost.chrousta.cz/...

Humanitního vzdělání nemaje sylším o frazému poprvé. K tomu doporučení: Kdybychom dbali každého doporučení jen z tohoto směru, museli bychom minimálně v němčině a v angličtině už jen mlčet. V němčině kvůli druhé světové a v angličtině kvůli hypersuperkorektnosti.

Píšeš nesmysly. Stačilo to vymlčet.

 

 

km
hodnocení

2x

je to jedno

km, správně, jen dodám, vždy záleží na řidiči...

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Včera jsem jel 500km, většina po zasněžených silnicích. A měl jsem Barum Polaris. Ani si nepřejte vědět, jak se mi na nich jelo.

Některé to nadzvedne ze židle, že jsem dojel v pohodě, bez problémů. Páč většinou jde o řidiči, zdali umí, či neumí.

2024

Měl jsem Barum Polaris na dvou autech (služební a soukromé). Nevím, také jsem vždy dojel kam jsem potřeboval, zdaleka jsem nebyl nejpomalejší na silnici (spíše naopak).

Teď budu mít na novém autě Nexeny Winguard 2, tak jsem zvědav, neb jsem na ně také četl reakce podobné jako na Barum Polaris.

asd1

Včera 500 km a většina po sněhu, to jsi jezdil někde v Jeseníkách po horský vesnici pořád dokolečka? Včera totiž bylo dole na okreskách všude sucho, trochu vejš mokrý nasolený a sníh leda nad 700m na místních cestách kde se nesolí..

Moje zkušenost je že na sněhu má Polaris o třetinu delší brzdnou dráhu než kvalitní guma. Podobně na mokru. A rozdíl je i ve spotřebě, takže ve výsledku ty dražší lepší gumy vyjdou levněji.

Hezky se ti pojede dokud před tebou někdo na dobrých gumách nebude potřebovat brzdit, pochybuju že si při 100 kmh na sněhu na dálnici necháváš odstup minimálně 100 metrů.. míň = skončíš jak ty kamiony v populárním videu jak si hráli na bowling...

A ne, nezvedá mě to ze židle, spíš tě lituju že jsi nepoznal nic lepšího (jinak bys těžko tvrdil jak jsou dobrý), přirovnal bych to k lyžaři kterej vychvaluje "nejmenované české středisko s 500m sjezdovkou a frontou u vleku co každých 5 minut stojí " jak se mu tam dobře jezdí a nikdy nebyl ve Francii/ Itálii na pořádný sjezdovce...

A Nexen... od nějznám letní CXP 641 a to byla nejklouzavější guma jakou jsem potkal.. Mmch. u ní byl rozdíl ve spotřebě oproti Blu Response 0,5 L/ 100 km (fakt tolik, stejný auto, stejná trasa i styl jízdy)

Pokud Barum Polaris, tak jedině nejnovější 6 (na těch jsem zatim nejel tak nemůžou posoudit, podle všeho ale vychází z TS 860 a pokud převzaly i směs tak špatný nebudou). 5 nic moc, 4 radši vynechali kvůli jménu, protože 3 2 1 byly totální sračka tak tam dali mezeru *smich*

derf
hodnocení

Asi nakonec vemu ty Barumky, jsou to 6ky.

asd1

Když koukám na podrobný popis, tak bych je nebral. S TS 860 je jen vzdáleně podobná, ale jde o jinou pneu...

Hlavně poznámka "výkonnost na mokru... zůstává na 100%"- = na mokru klouže jak sviňa..

Ber Debica nebo Sava, uděláš líp... Mmch. Škodovka je dává/ dávala jako zimní k novým autům..

Barum Polaris 6: /...

asd, jen jsem jel do Popradu. Ale cesta "35", od Svitav do Modelnice, celá pod směhem.

Ale je dobré, že víte, kudy jsem asi jel a co bylo na cestě? Kolik km jste v neděli ujel Vy?

asd1

Za neděli nějakých 100, z toho po sněhu tak 10..

Jasně je to o řidiči, ale vážně chceš tvrdit že je jedno jaký na autě jsou gumy? Na Barumkách mám najeto víc než dost abych to už na autě nikdy nechtěl.. Tam kde jsem s nima měl problém vyjet tak těď vyjedu v pohodě, i můžu zastavit a znova se rozjet, z testovacího kopečka, na sněhu z 60 kmh, kdy u jednoho stromu teď stojim, tak na Polariskách jsem u toho stormu jel ještě 40 (fakt) a stál jsem až tak o 50 m dál, ten rozdíl je vážně obrovský.. Podobně ochota zatáčet a do kopce nehrabat...

 

re4zon
hodnocení

1x
No ja nevim, ale rozdil na sade barum proti continentalum byl u me loni asi 700. To mi prijde mala castka za to se treba nezabit..
asd1

A mmch. těch 700 se ti vrátí na spotřebě tak po 10kkm, takže conti je dokonce levnější.. To se pak vyplatí brát ty levný *smich*

Aktuálně jezdim TS 860 a GY UG9+, oboje výborný, s Polariskama se to vůbec nedá srovnávat, je to úplně jinej level..

 

kolem
hodnocení

1x

Pokud nejezdíte extrém tak je to asi úplně jedno. Dneska je asi docela problém koupit špatnou pneumatiku na takovéto standardní ježdění obyčejným standardním autem

Pokud najdete pár 1000 za rok Jak píšete že to chcete celoročně, tak je to asi fakt jedno, Čím tvrdší tím míň budou se odjíždět a tím horší budou na suchu

Pokud potřebujete na suchu adhezi jako formule jedna, no tak potřebujete hodně měkký, což přesně nepotřebujete

To tvrdší= horší na suchu se mi nezdá, co mám zkušenosti, na suchým asfaltu to právě mic rozdíl není, ať je guma nová nebo stará ztvrdlá, ale za mokra a s klesající teplotou se ta tvrdost projeví víc.

 

vili
hodnocení

1x
Taky jsem měl období, kdy jsem šel tvrdě po ceně. Pak jsem začal kupovat lepší pneumatiky a i když se to nezdá, tak rozdíl je opravdu hodně znát. Mám moc rád sebe i moje auto, mimochodem přední nárazník taky neseženu zadarmo, takže ty trochu vyšší náklady na koupi přežiju. Jestli někdo chce jezdit na okreskách trvale 60 km/hod, možná bude mít pocit, že lepší se nevyplatí, ale například v sobotu a v neděli jsem takových zoufalců potkal nejméně padesát, co měli problémy udržet se v jízdním pruhu i v mírných zatáčkách.
Tomkety bych si z toho důvodu nekoupil nikdy, barumky bych po zkušenostech s nimi taky nekoupil na auto, s kterým musím vyjet za každého počasí.

neděli jsem takových zoufalců potkal nejméně padesát, co měli problémy***a jaké měli zoufalci pneumatiky.?

vili

Pane Milane, přiznám se, že když jsem je občas v tom uježděném sněhu předjížděl, nekontroloval jsem je. Ale obávám se, když to srovnám s mojí jízdou a s jejich, s přihlédnutím k mým dřívějším zkušenostem s jinýmo značkami, například s Barumkami, že šli taky především po ceně. Prostě vezměte na vědomí fakt, že opravdu existují lepší pneu, které se mohou při běžných podmínkách zdát dostačující, v náročnějších ale narážejí na své limity, kdežto kvalitnější má limit posunutý trochu výš. Já opravdu nemám potřebu se hádat, ale taky nemám čas jezdit mimo obec 50 a v obci 30, protože moc nejezdím krátké trasy, kde by to bylo časově jedno.

Pokud bych mluvil v oblasti, kde jste hodně zkušený, tak vata s vyšší lambdou a tedy menší cenou v mnoha případech stačí, zvlášť pokud mám možnost dát vyšší vrstvu nebo až tak neřeším pozdější dobu využití a vyšší náklady na teplo. Když ale řeším náročnější konstrukci, která by mi ideálně měla pokrýt řešení tepelných ztrát po dobu desítky let, prostě koupím za vyšší cenu izolaci s lambdou nižší.

asd1

Umění řidiče dělá hrozně moc, ale limity dobrý a špatný pneu jsou další velký rozdíl, ty rozdíly se sčítají nebo odečítají,dobrý řidič i na mizerných gumách je schopný jet a mizernýmu nepomůžou ani nejlepší gumy. Extrémy jsou mizerný řidič na mizerných gumách X dobrý řidič na dobrých gumách.

Dobrý gumy dovednou odpustit spoustu chyb a hodně zachránit, naopak mizerná guma neodpustí sebemenší chybku.

Fyzika okecat nejde, brzdná dráha, trakce, vedení směru, schpnost zatočit, jestli do smyku jde postupně nebo drží a pak to ulítne, dál pohodlí, valivý odpor, životnost.. Celkově ty rozdíly v kvalitě jsou hodně velký.

A vtipný je, že ty lepší dražší gumy ve výsledku často vyjdou levněji (úspora paliva a životnost), o tom že někde nedobrzdíš o pět metrů nebo zahučíš do škarpy ani nemluvě. Jsou překvápka v podobě vynechání soli v půlce táhlý zatáčky a místo mokra namrzlo atd., tam je dobrá guma výrazná pomoc...

Spousta lidí na sněhu jezdit neumí, tak jedou po rovině 50 s vytřeštěnýma očima a zahrabou se v prvním kopečku.. Ale lepší než když jedou rychle a při prvním klouznutí někam vybruslí...

vili, že opravdu existují lepší pneu***ale to já vůbec nezpochybňuji, že jsou lepší pneušky. Taky nikde neříkám, že Barumky jsou nejlepší.

Souhlasím i s asd1, že "Umění řidiče dělá hrozně moc"., páč to moc je, že umí odhadnout co se stane za chvilku, a nemá zapotřebí dupat na brzdy. Určitě řidič, co má najeto za mnoho let milióny kilometrů, ví jak se chovat, když pojede se starou škodou 1000MB naq chemlonových pláštích..

bear

Jak se předvídá situace v provozu, kde hrozí střet se zvěří? Příkald z praxe kolegy. Jedu opatrně, nějaký šílenec mě zezadu dojede a chce předjet, tak mezitím, co ho kontroluju, abych ho neměl v kufru a raději ho pustím, tak nedávám pozor na to, že srnka mi skáče náhle před auto a pak?

Pak je to o gumách a né o umění.

A Barum = totální škoda na autě.

asd1

Buď seš věštec, nebo na suchu v lese jezdit max. 80 aby byla reálná šance přibrzdit a vyhnout se.. 80 pokud sleduješ škarpy, umíš rychle reagovat a máš zvládnutej "losí test". Takže pro většinu řidičů je bezpečná rychlost 60.. A srnka naběhne z boku do dveří *smich*

Podobě musíš být věštec abys věděl kdy se semele cokoliv nečekanýho, nekdo vybruslí do protisměru, upadne mu náklad, kolo, nedá přednost atd. atd. Stačí sledovat videa co všechno se na silnicích děje *ua*

Dobrý gumy jsou pak dost zásadní výhoda...

bear

Já se na Polarisech sklouzl ve 40km/h. Jen pomačkaný plechy, světlo a nárazník. Nic, co by nešlo opravit, ale ta cena dílů...

Barum nikdy a to nejsem starej člověk s reflexy dinosaura. A taky jsem odjezdil i Barumy na služebním autě. Naštěstí bez nehody ve městě a ne v horách.

 

hodnocení

0x

A Tomket je čo za značka?

nox®

Je to česká privátní značka jednoho velkého prodejce pneumatik. Nějaká čínská velkovýroba s vyraženým logem zdejší společnosti.

mll

Tomket předně byly navigace (teda pravopis je jiný). Ale zrovna o víkendu jsem na to slyšel reklamu jako na pneumatiky (právě protože jsem to slyšel, tak jsem si říkal, že jim navigace nevynáší, tak přešli na pneu). Údajně česká značka pneumatik. Víc nevím, jestli to dělaji v číně (tam vám na pneumatiky natisknou cokoliv) nebo nějaká nová výroba (no nevim jak těžké je rozjet pneumatikárnu) nebo nějaká fúze. Pokud bych už řešil značky, zůstal bych u něčeho tradičního - Barum, Contitnetal, Michelin... ale to je spíš můj osobní názor (a v první řadě by hlasovala peněženka, přičemž rozdíl 200 korun v 5 tisících by nebyl tak důležitý). Když kupuju pneumatiky na jízdní kolo, tak většinou musím vzít za vděk tomu, co je v ptřebném rozměru, je to už roky, co jsem byl překvapený tím, že mají (jen) michelin a ani nebyl tak drahý (no už je sjetý, ono je to už dost dlouho a od té doby jsem měl několik dalších).

13.01.25 14:06

Tomtom.

 

asd1
hodnocení

0x
Barum a osvědčená kvalita? Tak ten byl dobrej :-D
Tomket je podobná brusle...
Ne náhodou v testech patří v nejlepších případech k průměru, a to v testech jsou novy gumy...
Recenze po nákupu v 99% píšou lidi který nikdy na ničem jiném nejeli.
derf
hodnocení

Díky za postřehy, ale jak píšu je to na starší auto a rozhoduje cena...Ted tam mám 6let starý protektory...vzorek skoro netknutý, ale ucházejí kola podél ráfku, jak už jsou ztrouchnivělé.Takže bude Barumka nebo Tomket o level výše*smich*

Ale jak píšete tak Barum taky nic extra, tak půjdu nejspíše do Tomketu.

Ještě doplním, že toho už moc nenajezdím...spíše popojíždky.

asd1
Z levnych jsou dobrý sava eskimo/ debica frigo
(Koncern GY)
Tomket je čína,Barum obvykle Rumunsko apod.
Sava eskimo, na Škodovce je míval obuté už můj tatínek. My je na menší vozítko, bez čtyřkolky, obouváme stále, jezdím do práce i na hory - v kufru kvůli horám tedy řetězy. Vždy se říkalo, že Savy jsou měkké a že by se měly přezouvat co nejdříve, aby netrpěly. Ale už dva roky jsem nepřezula a pořád pohoda. Důležité je umět řídit a vědět co dělat. Polaris jsme mívali a nic moc.

 

martinkupka
hodnocení

0x

jedině tomket na těch si nerozbiješ hubu

nakupuj podle reklamy

já bych nechtěl ani jedny

 

mathew
hodnocení

0x
Existují lepší způsoby jak spáchat sebevraždu a hlavně do toho u nich nebudete tahat nevinné lidi. Ano i na Barumkach se dá dojet do cíle, teda pokud to není moc do kopce... Akorát tam, kde Barumka jede při 30km/h smykem mohu jet s Dunlopama 70 a pořád tam je rezerva.
asd1

Sis trošku zapřeháněl *smich* Kdybys napsal 35 tak by to vypadalo reálněji. Možná i 40. (Nic proti Dunlopu, to jsou dobrý gumy, o třídu lepší než ta Rumunská stlačená tma...)

V přirovnání se vždy přehánělo a přehání, ať se přirovnává cokoliv...

Koupil jsem před lety starýho Formana s originál zimníma(či co to bylo) Barumkama. Ty československý Barumky byly mnohem lepší než kdejaký zimní od věhlasných výrobců, přestotže můj forman byl na hnaný přední nápravě lehčí než ostatní auta. A v létě i na mokru taky slušně držely. Kupodivu nebyly ani zpuchřelý.

Ty gumy z formana jsem si měl nechat. Abych ukazoval, jak se tady vyráběly i hodně kvalitní věci.

Za komoušů dělaly pneumatiky daleko líp než potom když to kopil cizí kapitál.

Po roce 1989 to tady jde skoro ve všem do háje

 

hodnocení

0x

Ja by som asi nešiel asi ani do jedných, preto nemôžem poradiť, ktoré sú lepšie.

Taktiež, ak ich chcete využívať celoročne, išiel by som asi do celoročných. So zimnými sa mi v teple nejazdí vôbec dobre.

Predovšetkým u bazárových skontrolujte, aké sú staré. Guma starne a stráca vlastnosti. Hľadajte na nich kód DOT a za ním štyri čísla. Prvé dve udávajú týždeň, druhé dve rok výroby. Berte od konca roku 23 alebo mladšie.

 

el
hodnocení

0x
Měl jsem Barum jen jednou v životě a byly to jednoznačně nejhorší gumy co jsem kdy měl.
Jednou jsme jeli ku kolegovi v zimě na chatu víceméně obdobně auta a já jsem měl největší problémy dojet. Kolega měl sjeté 10 ti leté zimaky a auto jelo podstatně lépe než moje s 2 roky starými barumkamu s pěkným vzorkem.
Dokonce jeden místní se šel podívat proč nemůžu vyjet a auto jsem mu dal ať to zkusí a kroutil hlavou že s takovým vzorkem to auto nejede, hned poznamenal že barumky si v životě nekoupí.

 

hodnocení

0x
Na Felicii mám Vraník Everest a díky nim nenasazuju ani do prudkého zasněženého kopce řetězy.
Před lety mi zpoza zaparkovaných aut vlitla pod auto malá holka. Kdybych neměl Vraníky, přejel bych jí, dost možná i kolem. Takhle jsem to tak tak ubrzdil.
Pro ty, co to myslí vážně.
pneumatiky.heureka.cz/...
Barum vs Tomket
asd1

Vraník je snad nejlepší guma na hrabačky kolem vesnice, ale na cokoliv jinýho dost na prd, a jet s tim po dálnici je vyložene píííp. Navíc protektor, odobně bych si ho na auto nikdy nedal (dálnice jezdim často)

asd1
Jel jsi vůbec na tom Vraníků na dálnici? Přesně tenhle vzorek.
Na suchu drží dobře, na mokru taky, mám tuhle gumu, stará hodně let, není to vůbec nějak ztvrdlý.
I dálnice bývá namrzlá, nebo nasněžená.
Buď chceš žít, nebo zemřít a stáhnout i nevinné lidi,.děti, starce. S horší gumou zařvete všichni do jednoho

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]