Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Podchlazený motor

Od: karelulm® odpovědí: 10 změna:
Zdravím, chtěl bych se zeptat.Byl jsem s dieselem v Alpách, a zatímco do kopce teplota byla 90+ (těsně nad) z kopce padla dolů. Mám nechat chladící soustavu vyčistit, nebo vyměnit termostat? Nebo je závada jinde.Ono se to stávalo i dřív, že na dálnici, když bylo třeba -5 tak teplota byla něco pod 90 st. Co myslíte? Děkuji

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Je to v pořádku.

 

vernon
hodnocení

4x
Je to normální. Z kopce motor skoro nevyrábí teplo a topení vozu chladící kapalinu ochladí pod provozní teplotu. Je to tak u všech aut. I benzínových.

 

lll
hodnocení

0x
Co máte za auto?
Je rozdíl stará Felicie a nová Oktávka.
Ano, je tam rozdíl, v teploměru... U feldy ukazuje kolísající realitu v plné nahotě, u novějších auta optimisticky zaokrouhluje na 90 v rozsahu skutečné teploty i mezi 70-110.
V zimě se zapnutým topením při brzdění motorem skutečná teplota padá u všeho a pokud to není nějak zásadní, je to v pořádku.
jaryn

Není to 75-105? 110 už by bylo trochu mooc

Jestli jede z kopce a brzdí motorem, tady nespal uje a topí do kabiny tak do 2 minut ta ručka i tak klesne auto mám více vody v okruhu, protože mám dodělanýho bufika...

U jiných aut nevím určitě, ale u mojí oktavky 1,6 avu je teplota variabilní, termostat je na 105 a podle výkonu si jednotka jeho otevíráním (je v něm topný odpor) teplotu případně snižuje. Každopádně kratkodobej nárůst nad těch 105 se určitě bude vyskytovat, ale ručička se nehne z 90 ... Dávno jsem si to předělal, ovladam to obyčejným bimetalovým termostatem na cca 80, ta vysoká teplota možná trochu snižovala spotřebu, ale motoru dobře nedělá, vadí těsněním a plastům v okruhu, do toho vyšší tlak a nemožnost při poruše nouzově dojet treba s otevřenou expanzkou (během chvilky voda vyletí).

 

hodnocení

děkuji všem

 

jaryn
hodnocení

0x

Diesely mají standardně PTF eletrický topítko, takže topení by mělo i když brzdíš motorem - hřát.


doplněno 11.01.25 18:40:

Termostat taky není od věci zkontrolovat, sáhneš na chladič nahoře a neměl by být v tu chvíli teplý. Když jsem ho měnil dal jsem si raději termostat kalibrovaný na 92°C (standard je 87°C)

 

km
hodnocení

0x

do kopce se motor hřeje z kopce ne tolik a víc se chladí, přijde mi to v pořádku.
ale nerozumím tomu...

 

asd1
hodnocení

0x
Over funkci termostatu,nejspíš lehce propouští i když by měl být zavřený.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]