Nejste přihlášen/a.
Nedávno jsem viděl video jak očistit auto od sněhu a ledu.
Na tom videu to napřed celé odmetl od sněhu a odškrábal od ledu a až potom šel startovat.
Ale v reálu to vidím obráceně - napřed řidič nastartuje a pak teprve čistí auto - ono když už je vnitřek auta zahřátý - hlavně přední okno tak to škrábání určitě jde lehčeji
Jak to děláte Vy?
Nejdřív nastartuju a smetáčkem ometu co se dá. Pokud to jde snadno, tak skla lehce oškrábu plastovou stěrkou. Když to snadno nejde, používám vlažnou (nikoliv horkou !) vodu. Dělám to tak už léta. Výjimkou byl Ford escort, který měl elektricky vyhříváné přední sklo. To námrazu odstranilo dřív, než jsem ometl zbytek auta.
Nastartuji, ometu, pokud je třeba sníh pak poleju horkou vodou skla a po rozmrznutí stírám stěrkou, všechna kromě zadního, tam po natočení zapínám výhřev. Jedenkrát v práci (auto - služební fileta) stále hned u buňky, a za šichtu byla na sklech snad 5mm námraza, tak z rychlovarky sotva vypnula na čelní a postupně další okna-kolegové se chytali za hlavu a pak čuměli jak vejři že se sklům nic nestalo!
svýho času jsem si dělal čaj do pivního pullitr, 500× neprasknul a pak jednou ano, pak jsem vzal jiný a ten prasknul v podstatě hned, takže asi tak to bude
km srovnávaš nesrovnatelné pivní půllitr není stavěn na to lít do něj vaříci vodu ,ale auto sklo msuí vydržet daleko větší rozdily teplot.
Pro další pochybovače- soused to dělá na všech autech co měl , od stovky v sedmdesátých až po po služební funglovku, než šel do penze před pár roky, BMW 530. Osobě to dělám asi 20 roků na všech co jsem měl. Na jednom dokonce i s pavoučkem cca40cm vodorovně v místě stěračů, prsaklina toto vydržela celou zimu bez zvětšení se, až do výměny v létě před technickou.
Ale vysvětlovat toto nevěřícím Tomášům je jako házení hrachu na zeď.
km - Ono není sklo, jako sklo. Srovnávat půllitr s čelním sklem je lehce mimo. Pivní půllitr samozřejmě horkou vodu vydržet nemusí ale představte si, že existují sklenice na čaj (na kafe), které vydrží i opakované nalití vroucí vody, aniž by jim to nějak vadilo.
dělám to mnoho let, na různých autech. Není třeba voda, která se teď zrovna vařila, stačí 40-50°C. Nebo i studenější 30-40, ale musíte více vody a déle polévat.-
diesel: ".. ale auto sklo msuí vydržet daleko větší rozdily teplot."
A proc by melo vydrzet? Za jakych podminek se v beznem provozu stava, ze se teplota skla ve vterine skokove zmeni o 50 a vice stupnu?
re4zon,
souhlas, některý odpůrci hned řeší, že to vařící vodou popraská., Ale proč tak horkou vodu, když stačí 20-30°C, Já tam strkám prst, když to pálí, liji to na střechu, aby rychle ochladla, nežli doteče na sklo.
Ale kdo se bojí, že sklo praskne, ať to dělá jak uzná za vhodné.
Já teďka zrovna dvě auto udmetl a jedno polil teplou vodou. Zase to neprasklo a jedu...
Ještě poznámka, boční skla jsou vyráběná jinou technologií, než čelní nebo zadní vyhřívané skla! Tedy ale nevěřící Tomášové stejně bez ověření budou mlít to samé a odkazovat videa jak se boční po polití vařící vodou vysype jako argument! Ještě jsem neviděl, že by někde ukazovali video jak leje vařicí vodu na čelní sklo! VŽDY jen na boční!
diesel: "tak z rychlovarky sotva vypnula na čelní a postupně další okna" ... "Ještě poznámka" to jsou právě ty dobrý rady, lít na všechny okna vodu z rychlovarky...
Ji nauč se vnímat čtené bylo to JEDNOU protože auto bylo vedle buňky a pro nechápavé-.šlo čelní 2 šlo zadní -kufrové a pak jako paslední boční skla. jen tak mimo soutěž! Dál nehodlám házet perly sviním nebohrách na zeď kdo chce vyzkouší kdo se bojí s--e v předsíní asi tak,.
nejrychlejší je nastartovat a mezitím očistit auto, ale ekologické to není. vodou bych rozhodně nepoléval.
1. Teplou bych mel strach ze sklo rupne***OK, v pořádku, kdo se bojí...ať škrábe
2. Nic bych tim neziskal, zadnou casovou usporu****to nemůžete posoudit, páč to neděláte, ale nemáte pravdu.
3. Tam kde se pri mrazu naleje voda, tam to pak vic klouze****a na uělapaném sněhu to neklouže?
2. Nic bych tim neziskal, zadnou casovou usporu****to nemůžete posoudit, páč to neděláte, ale nemáte pravdu.
Zato vy máte pravdu, protože to děláte a dokážete to posoudit. Já ale bydlim v paneláku, auto mám někde na parkovišti u něj. Mnohdy zjistím námrazu až když přijdu k autu. To se mám jako vracet do bytu, zout se, vyhledat kýbl, napouštet vodu... A nebo to mám dělat preventivně pokaždý, když je kolem nuly a chodit s kýblem vody k autu? To bych si připdal jak tydýt, když mám auto za 2 minuty komplet oškrábaný. Na střeše ať námraza klidně je, já potřebuju vidět skrz okýnka.
"ta Vaše metoda může fungovat" jak může fungovat? prostě funguje. A nevím tedy jakou metodu vlastně myslíte, já totiž nejdříve škrábu a pak až startuju a jedu, tedy v 90 % případů, tak nevím, co s tím mají co dělat sousedi. jakože ten zvuk škrábání jim má vadit?
bydlím normálně v krajským městě a liberec to není, takže ono toho škrábání taky moc není... auto benzín, diesel bych nechtěl.
jinak děkuji za info, třeba to někdy ozkouším, až budu mít vodu po ruce u zamrzlého auta
Jinde tak slušní a "normální" rádci mi tu najednou dedukujete (možná ze svých zkušeností) a vkládáte do mého tvrzení informace tak trochu nepravdivé... - to mne mrzí.
Auto parkuji před domem. Pokud někam jedu, není důvod si brát plachtu s sebou (případně mám jednu stříbrnou v kufru, kdybych musel třeba vyměňovat kolo po defektu). Při cestách jedu tam-zpět, případně zaparkuji v krytém stání u nákupních center. Plachtu před domem nechám. I kdybych ji měl brát s sebou - plachta se vytřepe, těch pár kapek vlhkosti i tak vypotí mé oblečení, pokud bych ve vánici odmetal sníh.
Vlhkost ve voze řeším kočkolitem a jednou za čas čelní sklo ošetřím přípravkem proti mlžení oken. Jezdím v zimě se zapnutou klimatizací a mám v autě papírové ubrousky.
Nebo komentáře mají být linčem za to, že nenastartuji a nestojím 10 a víc minut u auta, než se mi auto "rozmrzne"? I takové chování škodí motoru - pokud nemáte bufíka, měli byste po startu vyrazit na cesty.
Jmlc-pokud bydlíš v RD se dvorkem zahrádkoupak to jde , před panelákem asi těžko necháš ležet toto před autem. Také někde mám několk velikostí a vše jsem a zavrhnul . To raději petka horké vody a předem natočit motor.Jsou lidi co to nastartují a stoji víc jak deset minut já nastartuje poleju okna a do 5 minut jsem v čudu. Pokud bych měl brát ohled na vše co škodí motoru tak autem nejezdím protože mu škodí snad asi vše. I stáni bez nastartování na místě.
Někde jsem četl,že novým moderním motorům neprospívá v zimě nastartovat a nechat běžet než očisím skla.Čelní sklo zakrývám,boční a zadní ometu,pak nastartuju a jedu,nevytáčím moc do otáček.
Nezabudli, páč máme auta, která vždy startují. Nebo ti, čo vás sledujú z okna poprípade pofajčievajú cigu na balkóne, přijdou pomoci, abyste mohl odjet.
@jinx Vy nemáte co lepšího na práci, než sledovat jednoho každého souseda, jak 10 minut čistí auto od sněhu?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.