Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dáváte do nádrže aditiva?

Od: kema® odpovědí: 61 změna:
Mám Fabii 3 s motorem 1.0 TSI 70 kW a tankuji pouze Natural 95.
Prý mám buďto občas natankovat Natural 98 nebo prý lépe přidávat do nádrže při tankování aditiva.
Jak to máte vy?
Jaké aditiva používáte? Pokud vůbec.

 

 

61 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

kupuji benzín u TANK ONO BA98, je mi blbý NIČIT auta BIOSLOŽKAMI

kupuji naftu u EUROOIL bez BIOSLOŽEK - již s aditivy

 

hodnocení

4x
avatar libor007
Zbytečnost. Ale určitě tady spousta lidí s placebo efektem bude tvrdit i opak.
coze

Takhle, mám Suzuki Samurai, objem 1.3L. Rok výroby 1995. Je v dobrém stavu, nicméně motor neměl úpně ustálený volnoběh-nic hrozného, ale prostě cyklicky kolísal a auto celkově nemělo takový tah. Minulý rok, jak se navýšili biosložky u paliv jsem začal používat aditiva od firmy BG Products. Po pár nádržích se volnoběh uklidnil a je krásně plynulý. Auto jde také více za plynem. Také do větších kopců co jezdím jsem mohl maximálně na trojku, čtyřku už to nedalo. Teď to auto jede na čtyřku úplně v pohodě. Použítí přípravku jde reálně znát.

 

asd1
hodnocení

4x

VIF, u přímýho vstřiku víceméně nutnost (LSPI). A placebo to opravdu neni. Dlouhodobá zkušenost.

 

hodnocení

3x
avatar milancukrar

já nepoužívám žádna, naposledy do škody 120, když skončil Speciál.

 

makk
hodnocení

3x

Podle mě ty aditiva nejsou zbytečnost, ale rozhodně nejsou ani nutnost.

To si ale protireci, ze?
Pokud nejsou nutnost, tak pak jsou nadbytecna.
Pokud neco funguje i bez toho, aby se davalo neco dalsiho, pak to neco dalsiho by bylo navic a tedy zbytecne.

Tak funguje, nějak, ale může fungovat líp. Pradlo se dá taky nějak vyprat jen ve studené vodě, ale v teplé s práškem se vypere líp.
asd1

Tak nějak.. Vyhřívaný sedačky taky nejsou zbytečnost, ale rozhodně nejsou ani nutnost.

Obecně jsem proti aditivům, VIF je jedno z mála který jsem vzal na milost a uznal že funguje a nejsou to vyhozený prachy. Naopak ta piksla se rychle zaplatí na spotřebě.

 

hodnocení

2x
Při takovým nájezdu, kdy motor téměř nestihne vychladnout a má denně čerstvý palivo, asi opravdu není potřeba nic přidávat.
Ale když někomu v nádrži vodnatí čtvrt roku, věřím v už celkem zásadní vliv.

 

hodnocení

1x
avatar promon
Jezdím denně a poměrně dost -ročně tak 100-120tkm, takže služebák měním po cca 3 letech. Vždy tankuju jen základní naftu, nikdy žádné aditiva. Žádné z aut nezdechlo na motor, nikdy problémy s DPF, nebo EGR, ani se vstřiky. Takže nevidím vůbec žádný důvod tam cokoliv dalšího lít. Ale tím nezatracuju nikoho, kdo aditiva používá - je to každého věc, nikomu tím neškodí a evidentně to leckomu navozuje dobrý pocit ,,něčeho lepšího "
asd1

Ty jezdíš furt dálky, to je úplně jinej způsob provozu než běžný ježdění. A taky auto jde z domu včas, 3 roky je prakticky funglovka, ty problémy přichází až později. Pokud netankuješ naftu se špatnou mazivostí nebo letní v mrazech, tak VIF nepotřebuješ/neoceníš.

Měl jsem auto citlivý na kvalitu nafty, to si bralo na běžný Čepro 7, na německej Aral 6 rovných a Čepro s VIF něco mezi. Velkej rozdíl byl i při zimním startu, i to šlo líp za plynem. Žádný placebo ale ověřeno na spoustě nádržích a denně ježděný cestě.. Zaujalo to spadnutí spotřeby o litr po natankování v Dojčlandu, tak jsem to začal z nudy zkoumat...

Podobně benzín, tam mi na 1,6 atmo šla spotřeba dolu ca o tři decky a stylem jízdy to taky nebylo.

Že to čistí od karbonů vidim hlavně na oleji v nafťáku kdy po 5kkm vypadá jako dřív po 100 km - motor neni zasviněnej karbonama tak novej olej nemá co čistit a hned nezčerná. Schválně si vyfoť olej (káplej na papír) po 100 km, 1kkm, 5kkm, pak začni používat VIF a po další výměně oleje porovnej zase po 100 km, 1kkm atd...

Vim o případech kdy VIF oddálilo smrt vstřiků/čerpadla o docela velkej kus a vyřešilo to poškubávání, zdechání padání do nouze atd.

TSI = přímý vstřik do válce, tam se usazuje karbon na sacích ventilech (nejsou oplachovaný palivem jako u nepřímýho vstřiku do sání) a od něj je předčasné zapálení hlavně v nízkých otáčkách pod plynem. Prostě to bouchne v půlce zdvihu pístu kdy jde nahoru, pak písty nebo i bloky motoru praskaj - s tim má problém spousta motorů, VIF karbony hodně dobře odstraňuje resp. ani se nevytvoří. Dál tam je i vysokotlaký čerpadlo a lepší mazivost je výhoda, podobně vstřiky...

fik
asd1: Když u přímovstřiku nejde palivo přes ventily, tak jak pomůže čistotě ventilů VIF přidaný do paliva?
asd1

Ventil má dvě strany, do sání a do válce. Pro samozápal (LSPI) má význam ta do válce - vrstva žhavého karbonu od kterýho se směs může zapalovat. Na straně do sání má význam těsnicí plocha - když je zasviněná tak ventil netěsní a podpálí se. Pak dřík ventilu kdy se zadírá až nemusí dovírat, zase podpálení. Od toho ale LSPI nevznikne. Aditivum se dostává i do spalin a přes EGR do sání, neni to jako když něco meješ rozpouštědlem, ale spíš katalyzátor chemické reakce, něco jako čištění pyrolýzou a aditivum to podporuje/ chemická reakce je jiná než bez něj (podobně platina v katalyzátoru).

A motor nemá jen sací ventil, ale i nános na pístu, hlavě válce, podstatná je i čistota špičky vstřikovače kdy zasviněnej nerozprašuje jak má a pak se karbonu tvoří výrazně víc. Ad narážka na olej - zjistilo se, vápník v oleji má na LSPI vliv a ty "lepší" oleje mají vápník nahrazený něčím jiným (jestli náhražka má i vedlejší účinky je otázka)...

asd®

Takhle vypadá olej v nafťáku po 3,5 kkm, dlouhodobvě panák VIF na nádrž. Dřív tak vypadal po sto kilometrech. Dlouhodobá spotřeba šla dolu z 5,5 na 5,0, jezdí to furt stejně.

Dáváte do nádrže aditiva?

 

hodnocení

1x
avatar axus

Totalni zbytecnost.

At uz jedno nebo druhe.

 

hodnocení

A je teda lepší tankovat Natural 98 nebo přidat aditiva do 95?

Já tankoval jen N95, bez přísad.

 

hodnocení

0x
avatar diesel
do benálu jsem od jisté doby dával VIF ale co jsem začal tankovat Vervu 100 tak zatím nic, převážně jezdím ale na LPG. U ropy od doby co je - máme HDI tak opět VIF . U nynější 1,6HDI se vifem u zanedbaného motoru snížila kouřivost za studena a "subjektivně" se mi zdá, že se zlepšil chod a výkon,ale co je znát v průměru sesnížila s spotřeba o víc jak litr ., což ale taky dělá, že se řidič po přechodu z benálu zžil s naftovým motorem?! Do letitého XUD9 jsem do nádrže (65l) dával 5l N95 a 60 nafty, jednou za zimu pak půl litru lihu, v létě do RO pak NIC ani naftu, ani benál .

 

hodnocení

0x
avatar dabel

myslim že bude stačit když ten motor nebudeš podtáčet a snažit se jezdit na spotřebu

osobně aditiva pravidelně nepoužívám ale nahodile loupnu do nádrže celou plechovku vifu

jinak tankuju kde se dá většinou ono ta lepší nafta

 

2024
hodnocení

0x
Rozdíl mezi aditivovaným N95+ a N98 je 80Kč na jedné plné nádrží, takže asi 8-10 haléřů na kilometr. Cenově to asi nemá moc smysl řešit.
Prodejce mi u nového auta doporučoval používat buď N98 nebo alespoň N95+, i když auto má předepsaný výrobcem N95 nebo lepší.
Naftu v ČR beru téměř vždy aditivovanou, v zahraničí se snažím brát vždy tu lepší co mají (byť v některých zemích si nejsem zcela jist).
daniela1

Tak ne všude je rozdíl mezi 95 oktanovým a 98 oktanovým benzínem jenom 1,6 Kč na litr, že...

 

vernon
hodnocení

0x
Do nafty určitě. Do benálu jen když se jezdí málo.

 

hodnocení

Já tu mám v místě bydliště Tank ONO kde mohu brát Natural 98 nebo po cestě do práce je Benzina kde mají jen Efecta 95.
Tak jaký by byl pro ten TSI tříválec asi lepší?
Jako že bych ho bral pravidelně.
Tu Fabii jsem nedávno koupil a má najeto momentálně 30 tisíc tak bych jí chtěl šetřit.

coze
Mrkněte zde:
red-rider.cz/...
Případně jim zavolejte, rádi poradí, resp. mě dobře poradili.
asd1

95 stačí a když dáš panáka VIFka do nádrže tak víš že tam opravdu je.

Po komplet ohřátí motoru (ca po 10 km) se to neboj točit před omezovač - do oblasti kdy přestává táhnout. (italská údržba), typicky výjezd z kruháče a vytočit dvojku tušim do ca 4200, pak řadit o dva tři kvalty vejš a držet rchlost, vychází to dobře i na spotřebu. Trvalým šolícháním motor trpí právě na karbony.

Olej nedávat "eko vodičku" 0W20, ale 0W30, měnit po 10 max. 15 kkm, kvalitní filtr např. Mann.

Názorům že aditiva jsou vyhozený peníze moc nevěř. VIF karbony prokazatelně čistí. A u přímýho vstřiku jsou karbony na sacích ventilech velký problém kvůli tomu předčasnýmu zapálení směsi kdy jde píst teprve nahoru a práskne to proti němu..

007cz
By mě zajímalo jak ten zázračný VIF čistí karbony na sacích ventilech u přímovstřikovacích systémů. Podle selského rozumu s těmi ventily vůbec nepřijde do styku. Nebo zázrak?
Tak přijde s nimi do styku poprvé ve formě stlačené směsi před zážehem a podruhé ve spálené podobě po zážehu, pokud teda potom ještě má mít nějakej čistící účinek třeba na katalyzátor. To je pro mě jediný vysvětlení toho zázraku, pakliže se teda skutečně koná.
asd1

Určitě zázrak.

Dobře si pročti tohle, případně je můžeš taky obvinit že tomu nerozumí nebo přímo lžou...:

Čistí ve zkušebná/...

007cz
Tak jsem to proletěl a tohle mě zaujalo.
"Další problém představuje absence benzinu v sání, takže karbon není čím rozpouštět. Čisticí přísada má jen minimální možnosti, jak se na potřebná místa dostat."
Bery.. sací ventil a sání nepřijde do styku s palivem ani při kompresi ani po zapálení směsi u primovstriku
Také je dobrej ten o samozápalu v půlce dráhy pístu u motorů se vstřikováním paliva.
asd1

LSPI neznáš? Zapaluje se to od žhavýho karbonu... Najdi si fotky např. Ekobuřtu 1,6 a hádej od čeho to je.

EGR nebo jeho náhrada proměnným časováním - část spalin jde do sání a na horní stranu ventilu se dostane. I s aditivem. Taky něco profukuje pod píst a odvětráním kliky jde do sání..

"má jen minimální možnosti" - ale ne nulový, něco málo se tam dostane a i to málo stačí na zlepšení...

A dost dělá i zmínená čistá tryska vstřikovače kdy rozprašuje jak má a karbonu se tvoří výrazně míň.

Vtipný jak si vytáhneš jen to co se ti hodí a co se nehodí to vynecháš.

007cz
Co se zapálí od žhavého karbonu? Kdy se vstřikuje palivo? Nic nevytahuju, s těmi ostatními čisticími zázraky je to stejné jako s ventily bez karbonu, které přiznají i na té reklamní stránce. Ty tvoje ostatní teorie o podfukovaní atd. komentovat nebudu. Já věděl, že mám mlčet, že tu zase budou perly.
asd1

Něco o LSPI (až dole):

Směs se nezapálí od svíce ani detonačně, ale od žhavýho karbonu. Takže čidlo přes čidlo klepání to ecu nijak neošéfuje ani změnou předstihu ani proměnným časováním. Síla na píst je výbuch který jde proti směru otáčení = přetížení pístu a únavový trhliny.

Je to tam i s fotkama a těch případů neni málo.. Při jízdě to jde i slyšet jako prima rachot ;)

Palivo se vstříkne, musí se rozprášit, promíchat se vzduchem/ odpařit, pak stlačit a zážeh má být od svíce. Žhavej karbon do toho dost kecá..

PRI Education: Re/...

asd1

Až se budeš nudit tak studuj (hledat kde to je zpracovaný nejlíp se mi fakt nechce)

LSPI - Hledat Goo/...

hned první odkaz od Shell - tam to řeší olejem který karbonů tvoří míň než "obyč"

Low-speed pre-ign/...

007cz
LSPI nemá s palivem nic společného. Když tam palivo není nemá co detonovat. Vykašli se na to, nehledej moudra na netu, pusobiš potom komicky. Jen tak na okraj, všechny tvé odkazy uvádějí příčinu v nesprávném oleji.
asd1

Tak to bys měl vysvětlit co se tam zapálí moc brzy a tlačí na píst..

Dál bez komentáře...

007cz
motofocus.cz/...
Kdy se vstřikuje palivo? Jak se Dekarbonizuji sací ventily?
asd1

Kdy se vstřikuje palivo je od strany 12

Sací ventily ze strany válce se dekarbonizují hořením směsi ve který je aditivum, a přes EGR se to dostává i na stranu sání..

Vážně bys měl trochu studovat než začneš machrovat že se vstřikuje až když je píst nahoře a já jsem blb...

Diplomova_prace_-/...

007cz
"Prostě to bouchne v půlce zdvihu pístu kdy jde nahoru." Tak tohle jsem tam bohužel nenašel.
asd1

PS v odkazu je, že je několik teoríí a kapka oleje je jen jedna z nich. Ovšem jak se ta kapička oleje škvírkou mezi pístem a válcem do spalovacího prostoru protáhne proti kompresnímu tlaku... podle mě dřívější hlavní teorie žhavý nános karbonu je logičtější. A lepší olej těch usazenin dělá míň. A palivo s aditivem to ještě zlepší.

007cz
Je tam jen něco o konci kompresního zdvihu. Přes EGR se právě ten sací ventil zasere. Nevymýšlej zase teorie. Teorie o samozápalu od karbonu ventilů může platit u nepřímých vstřiku, kdy je palivo v sání.
007cz
P.S a hlavně karburátorů.
asd1

strana 15, bod 1.5.2 homogenní provoz = vstřik do sacího zdvihu... Vyšší otáčky nebo vyšší výkon (takže nízký otáčky pod plynem kdy se LSPI objevuje nejvíc)

Vápník v oleji LSPI podporuje, ty "lepší"oleje jsou bez vápníku. Vápník může souviset se složením/ tvorbou nánosů..

Diplomova_prace_-/...

007cz
Co je potřeba k zapálení směsi? Mimo jiné komprese, nestačí jen smíchat palivo se vzduchem a píst na půl cesty.
007: právě, komprese, ještě ta je j zapálení dostatečná právě už i v tý půlce kompresniho zdvihu, ve vyšších otáčkách s otevřeným egr se předstih pohybuje i kolem 50° a "kupodivu" to zapaluje. A palivo už tam v tý chvíli taky je dostatečně dlouho vstriknuty a promíchaný se vzduchem. A pak jsou tu naopak nízký otáčky, víc otevřená klapka, předstih jen několik stupňů, ale směs hotová k zapálení už taky dávno před půlkou zdvihu stlacovana proti žhavýmu karbonu na ventilu ... Tohle není diesel, okamžik vstřiku se nerovná okamžik zapálení/vzniceni směsi. Teda když to správně funguje...
asd1

Hlavně to "v půlce zdvihu" je obrazně řečeno pro lepší pochopení situace. 007 jen chytá za slovíčka aby dokázal svojí pravdu..

Nejdřív že VIF sací ventily nemůže čistit, pak samozápal je vtip, dál se pokračuje že to je olejem, vstřik je jen v HÚ těsně před pálením svíce takže při kompresi tam neni benzín a nakonec že půlka zdvihu je nesmysl.. Pokaždý když mu jeho tvrzení vyvrátím včetně odkazu na zdroj, tak si najde něco dalšího. Měl by to napsat i profíkům že to maj všechno blbě...

fakt plodná diskuze, jen tak dále, přesvědčujte toho druhého. Nebo sebe, že máte Vy pravdu.

martinkupka

kdo pochybuje o čistících schopnostech VIF-u při pravidelném použití, ten může demontovat hlavu motoru svého auta a pohledem se přesvědčit kolik karbonu má na ventilech

007cz
Přesně, nekonečná a zbytečná debata. Na moji otázku jak VIF Dekarbonizuje sací ventil jsem odpověď nedostal a nedostanou.
asd1

Ale dostal, 9.1.25 - 00:17

Mmch. přes EGR se sací ventil sice zasere, ale pokud tam jdou spaliny s aditivem tak se zasere míň.

007cz
ASD tu hloupost s tím EGRem jsi vymyslel přes noc? Klidně jí věř. Bery samozřejmě se používají systémy vstřikování co stříkají do komprese těsně před HÚ, podobně jako vznětový motor.
bery2
Ano, systémy,co vstřikují až na konci komprese se skutečně používají, ale nevstrikuji na konci komprese JEN, ale TAKÉ. Jde o vrstvenou směs, tuším GDI to je označováno. Tam se napřed vstřikuje část, aby byla směs chudá a na konci zdvihu zbytek pro bohatší směs v oblasti svíčky a tím její snazší zapálení. Ale i chudá směs, respektive ta ještě snáz, chytne samozápalem.
asd1
Těsně před zapaleni to stříká v nizkych otáčkách, ve vyšších nebo i v nizkych (při potřebě vyššího výkonu) stříká do sacího zdvihu, pak jsou režimy kdy je vstrik dvakrat,jednou do sani a podruhé před zapálení...
Dobře to je popsany v té diplomce o přímým vstriku v odkazu.
007cz
Bery.. znáš motory FSI?
autolexicon.net/...
asd1
Však jo, a vsimni si tam poznámky "při částečném vykonu" presne tak jak píšu. Vyšší výkon = vstrik do sání a homogenní směs.
007z

youtu.be/...

youtu.be/...
asd1
Kdyt tam máš dvojitej vstrik, první do sani a druhej těsně před zapal :-D

 

007cz
Samozřejmě, na tom druhém videu, ukázka, že systémů je více.
asd1
Spíš systém je stejný (oturbeny přímý vstrik) a je ca těch 7 základních režimu. Který se použije záleží na teplotě, otackach a zatížení motoru. Nízké otáčky/ zatizeni vrstvena smes, vysoke otacky/ zatizeni homogenní směs.
Ale otázka byla jestli má aditivum smysl, já tvrdím že ano a výborný je VIF. (Nebo prémiový paliva který jsou aditivovany obvykle právě vifkem).Hned z nekika důvodu,sací ventil je jen jeden z nich.

 

jm
hodnocení

0x
U nafty jsem používal svého času mix 5 l benzínu na nádrž takže cca 10% u 1,9D. U HDI jsem používal VIF při mrazech pod -10 stupňů, protože jsem parkoval venku a auto opravdu lépe startovalo.
Nyní mám jenom dvě benzínová auta, ale i tak do nich dávám občas aditiva.
Zvláště to jedno používám pouze občasně až výjimečně, tak jednou ročně použiji nějaké aditiv nebo čistič vstřiků.
Pravidelně pak používám dvojnásobnou dávku před emisemi na STK. Nemůžu tvrdit, že je to tím, ale emise mám na úplné minimu oproti tabulkovým hodnotám a auto je 20 let staré.

 

ooo
hodnocení

0x

už před pětadvaceti lety 1.8 turbo s elektronickým plynem (motor AUM i RS) mělo proměnlivé časování ventilu A tedy se uměl přizpůsobit oktanům a jet líp

Takže byl specifických motorů vysoce Oktanový benzín má samozřejmě svůj význam

Co na to říká manuál výrobce?

občas tam dat 98 oktanu Určitě nic nepokazí, Myslím do TSI.

Do jiných jednodušších motoru je to asi zbytečný

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]