Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicie 1.3 BMM nastartuje

Od: franta86 odpovědí: 5 změna:
Ahoj, mám takový dotaz. Mám Felicii 1.3 BMM a mám problém ze startováním. Zkoušel jsem dva startéry a chovají se stejně a to že při startování buď cvakaji a nebo startují strašně pomalu jako by tam něco dřelo. Zkoušel jsem je na prázdno a vysunují se a točí se bez problému. Vyměnil jsem i baterii za novou nepomohlo to a vyčistil jsem i kontakty. A ještě jedna zásadní věc že se pálí dráty u zapalovací cívkyjako by tam byl velký odpor. Nevíte co s tím? Děkuji moc za odpověď.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

1x

Starý Felicie tak do roku 96 mají ještě tzv kostřící pásek. Je to měděná šála co by propoj mezi karoserií a motorem s převodovkou. Vodivě propojuje mínus motoru (startéru) a kastle vozu.

Pokud je uhnilá a nevede všechen proud, tak si proud hledá cestu třeba přes lanko plynu, mínusové vodiče ECU a právě proto se asi hřejí či pálí u zapalovacího trafa, protože je o kastli ukostřené a startér bere i 100A!

Vezmi startovací kabely a z mínusu baterky propoj šroub hlavy motoru a druhým taky z mínusu baterky propoj na šroub startéru (mínusový)

Pokud se to zlepší, je to jasné. Vadná kosstra motoru.

Propojovací kostřící pásek (šála) je jako u Favorita mezi nápravnicí a převodovkou. Má asi 20cm.

for-veteran.eu/...


doplněno 06.01.25 18:54:

Novější kostří motor přes mínusovej kabel k akumulátoru. Svorka aku vede na karoserii na domek tlumiče a dál pokračuje dolů za motor na držák konzoly, který tam byl u Favoritů a Feldy mají jen na bloku 4 štefty co by bývalou přípravu a využívají jen pro uchycení oka kostry.

Očisti kartáčkem a zpět čisté a navazelínované zapoj zpět.

Felicie 1.3 BMM nastartuje

 

hodnocení

0x

Když se pálí dráty u zapalovací cívky, tak tam není velký odpor ale ZKRAT !

Takže zapalovací cívku odpoj. Pak zkus znovu startovat. Možná že zkrat na cívce odebírá tolik proudu, že startér už pak nedostává dost energie a točí se pomaleji.

A doufám, že ti to auto ještě neshořelo. Když se pálí dráty, tak to má zachytit pojistka. Pokud tam pojistka není, tak rozžhavený drát klidně něco zapálí.

 

franta86
hodnocení

Tak odpojit sem to zkoušel a je tam zase strašně malý proud že sotva sepne čerpadlo při zapnutí zapalování. A kontrolky svítí slabě. A ty dráty se pálí jak se drží zapalování při startování.
jirib
Kostra motoru,kostra karoserie...
Třeba špatná spínací skříňka...?
Při startu nakrátko,přímo na startéru to dělá co?

 

pecenkav
hodnocení

0x

Kontakty na baterce, když píšeš, že si dával i jinou baterku, tak asi vynechám, ale stejně radši pro jistoto, čostý olověný kontakty na baterkách asi jsou, pak jestli nemáš zrezlý a zasviněný ty objímky, co se nasouvají na baterku, potom dobrý spoje kabelů do těch objímek, potom druhý konec toho kabelu co vede z baterky ke startéru, pořádně prohlédnout spoj na tom kabelu s okem, co se dává na cívku startéru, to by byl kabel +, potom to samé prohlédnout na - od baterky až ke kostře na karoserii.

Mě se to jeví nejspíš na tu špatnou kostru.


doplněno 06.01.25 13:18:

pro jistoto, čostý oprava pro jistotu a čistý

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]