Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jezdit na starou naftu

Od: lorenc odpovědí: 14 změna:

Zdravím.Mám Sorento s motorem 2,5 CRDi,rv.2003,někdy v létě jsem nabral plnou nádrž nafty s biosložkou.A nyní mám ještě přes půl nádrže.Nějak moc s autem nejezdím,ale tak jednou za měsíc vyjedu.Parkování v průjezdu,v zimě je tam 5-10 st.Nebudu mít problémy s tou starou naftou?Mám použít nějaké aditiva?Díky za reakce.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

trt
hodnocení

4x
Zdravím, nabral bych do plné "winter" diesel co je teď na ČP, ViF diesel aditiv winter bych dal taky, pak problém nebude.CR neradno podceňovat, v zimě už vůbec ne.
Naprostý souhlas a vřele doporučuji. Sám jsem jednu zimu na cca 6 měsíců odstavil auto s letní naftou s biosložkou. Po zimě jsem musel měnit filtr, ve kterém se udělalo něco podobného karamelovému pudinku. Auto stálo venku.

 

trt
hodnocení

2x
No možná jo, ale letní NAFTA bude rosol v chladu/zimě, proto raději namíchat se zimní a ošetřit VIFem.
Rosol? Neucpou třeba filtr krystalky parafínu?
trtr
Ano, rosol-želé se z toho stane laicky řečeno, prostě to zhoustne a filtr se ucpe.

Leta jsem jezdil a nikdy se mi nic Vámi popisovaného nestalo , jinak VIF nepomáhá na snížení vysrážení parafínů, ten má jiné vlastnosti !

Beru zpět, dnes už píší že mj. zlepšuje i filtrovatelnost.

Mám sbírku vraků, což jsem zde už psal..Vážně myslíte, že u všeho, co stojí půl roku a více,vyčerpávám naftu a měním filtry *smich* Ani prd..Letos jsem to teda dělal jen u jednoho auta-filtr nafty po sedmi letech..A VIF letní i zimní tedy liju poctivě..takže mu věřím..Startuje mi celý vrakopark v zimě i létě po dlooouhém stání..

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Při startu spíše problém nebude-tan může nastat až po nějaké době-ujetí několika kilometrů v mrazu. jinak pokud máte obvy, doplňte zimní naftou nebo tuto urychleně dokud nejsou mrazy vyjeďte a načerpejte zimní.nebo doplňte plnou zimní nebo (dle míst kde bydlíte arkticku) + pokud přidáte VIF zimní tak prospějkete vstřikovací )palivové soustavě auta. Pokud nemáte obavy o motor (V starších CRDi k motorech "korejců" někteří jezdili i na čistý RO) tak na cca 20-30l nafty dejte pár litrů N95 . Ve starém XUD9 (PSA) jsem na 60litrů nafty dával 5 litrů naturalu, ale ten schroustal bezproblémově i čistý RO, někteří jedinci prý v nich jezdili i na vyjetý motorový olej s naftou

 

trtr
hodnocení

2x
Zdravím, ten benzin byl snad i předpis u Mercedesu, ale sám jsem to ne aplikoval, takže nevím, ale jak píšete -prý to funguje. Tak když tazatel moc nejezdí, tak bych přece jenom dotankoval zimní, ono se to namíchá. Jak píšete, natočit to může, ale za jízdy může přijít závada - nastínil parafinů + chladicí faktor na palivové vedení (prostě to dole fouká a může tam být i třeba 5-10 stupňů míň, ekvivalent je u čelního skla -> proto se doporučuje kapalina do ostřikovačů třeba do -30, ikdyž je max -20).
lorenc
hodnocení

Díky všem za rady.Kousek od bydliska mám možnost nafty bez biosložky+VIF.Nebude to lepší volba?

Určitě bude.
Benzín tam nelijte, dnešní benzin už má v sobě zase jiný biosra.ky a uděláte z toho koktejl, za kterej Vám auto nepoděkuje.
Dokud bylo E5,tak benzín jsem do nafty s olejem-hydraulickým dávat musel..V mrazech by to už nedělalo dobrotu..Ale je to dávno..Navíc je to prasárna;)

 

martinkupka
hodnocení

0x

naftu lze dlohodobě skladovat, problém je spíš s benzinem

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]