Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
co vše vyměnit při výměně těsnění pod hlavou při nájezdu 130 tisíc KM?
Klepou mi náhodně zdvihátka/hydroštěly, při každém zastavení na semaforu, při prošlápnutí nad 2000 otáček přestane. Mám pocit, že tohle začalo před 4 lety když jsem nechal měnit olej v servisu, nalili tam CASTROL asi 10W40 a dali špatný olejový filtr, málo barů a podle příručky tam vůbec neměl být, jezdil jsem s tím 4 tisíce km a to byla asi chyba. Před týdnem se to začalo zhoršovat a je to pořád na volnoběh klepot kovu. Mám s tím jezdit? Co se může pokazit?
Olej 5W40, řekl bych že pravidelné výměny oleje, již jednou dělané těsnění hlavy.
Do toho mi již 40 tisíc km klepe něco ve spojce, převodové skříni - při sešlápnutí spojkového pedálu přestane.
Co jsem se tak dočetl, tak je dobré vyměnit
-rozvodový řetěz skoda-dily.cz/...
-Spojka? Nebo převodovka? Olej v převodovce nový origo. Myslím, že ta spojka už je trochu opotřebovaná, rozjezdy jsou horší, ale nikde necuká a do kopce tahá.. mnoho lidí by řeklo, že je to bez problému. Celkově to auto je málo opoužívané a garážované celou dobu.
-Vodní pumpa?
-Olejové čerpadlo?
-Hydroštěly nebo jen vyčistit.
-Těsnění Victor Reinz+šrouby hlavy
-Těsnění klapky autodily-stancl.cz/...
- Někde mi profukuje vzduch, asi netěsnost, pří akceleraci to syčí jakobyste foukali naplno z kompresoru a velmi rychle na hadici přikládali prst.. čím víc akceleruji, tím je ten zvuk rychlejší, a nebo to dělají ty hydroštěly, ale není to tak klapavý zvuk kovu.. spíš jakoby ta hadice, vzduch.
Dočetl jsem se, že by to mohl dělat přepínač teplého a studeného vzduchu v jednom dílu u filtr boxu, výměna mi nepomohla. Tahle věc se stala jednou při čištění škrtící klapky a výměně oleje v servořízení, v servisu tam asi něco pokazili..
Tyhle věci chci vyměnit ať to trochu dává smysl, například ta pumpa se prý pak složitěji mění a když už bude hlava dole tak to půjde snadno.
Jaký na to prosím máte názor? Případně co dále byste doporučili? A jaké výrobce dílů?
Děkuji všem a přeji krasné VÁNOCE.
Pokud nemá na nové, tak opravit staré smysl má. Jezdit starým autem a čekat, až se pokazí naložené kufry na dovolenou an cestě jsou jen nervy nebo dobrodružství. To málo kdo chce.
Já si taky vše poopravoval a vím, že mě auto bezproblému kdykoliv doveze i 1000km od odmova bez závady. Střídat popelnice bez údržby má smysl jen při jízdách po městě do 5km od baráku po nákupech, k doktorům a na sběrový dvůr nebo do stavebnin na vožení materiálu.
Jestli je seřídí jako pevný bez vůle, tak bude motor mlátit jak prase a bude bez výkonu!
Šrouby dotáhnout na "bez vůle" na dotek a pak 1,5 až 2 otáčky na zmáčknutí.
Termostat, G13 novou chladící náplň nebo G12EVO.
Olejové čerpadlo se při tak malém nájezdu nemění. Jen vyčisti benzínem sací koš a vanu + víko ventilů.
Pumpu nemá cenu měnit, pokud neteče. A navíc není s rozvody.
Rozvody určitě udělej.
AQW, AZF, AME,... mají pajšl převodovky 14SK s Felicie. Tedy stejný příběh klepání na volnoběh, kdy při sešlápnutí spojky to utichá. Jedná se o zadní ložisko v převodovce na 5. rychlosti. Taky se to pěkně mění.
Těsnění sání a výfuku vyměnit pod svody na hlavu.
Ideálně i gumičky o-kroužky vstřikovačům. Budou ztvrdlé.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.