Nejste přihlášen/a.
Pokud chci sám postavit karavan, tak k tomu mohu použít stávající přívěsný vzík. To má ale nevýhodu, že s vozíkem kupuji věci, které nebudu potřebovat, např. bočnice, překližkovou podlahu a také takový rám není úplně ideální pro vestavbu karavanu.
Zajímá mne proto, zda někdo vyrábí pouze rám vhodný pro vestavbu karavanu? Samozřejmě kompletní s koly a brzdou. Čili je to vlastně vozík bez bočnic, bez podlahy a rám je speciálně upraven pro vestavbu karavanu. Vyrábí to někdo?
Uhodl jste to, jde o to "naložit" náklad na vhodný vozík k tomu určený. Vestavět nebo naložit, to je hraní si se slovy, nikdo přece netvrdil, že se takový vozík bude přestavovat (předělávat)!
Nevím, co řešíte, ptal se někdo na legislativní proces? Karavan je náklad. Stejně, když vezeš auto, tak se tě nikdo neptá na papíry od státu, vezeš náklad. Schvaluje se vozík a ne náklad. A je celá řada typů vozíků, proto jsem se ptal.
koupíte si vozík provleky.cz/...
Do toho vozíku si postavíte zahradni-domky.cz/...
do domku si naskládáte vše potřebné...
máte ŘP skupin B+E?
Děkuji, tohle mi pomohlo. Řidičský průkaz b+e nemám, ale celkovou hmotnost 2700 kg nepotřebuji. Vystačím si s délkou ložné plochy do 3-3,5 m (jiné nabídky na této stránce) - jde mi o přívěs pro jednu až dvě osoby. Naložený přívěs nebude mít více než 900 kg. Také je možné, aby náklad přesahoval až o 40 cm, takže menší přívěs je vyhovující.
To není jen o celkové hmotnosti. Policajt pozná, že jsi připojil bržděný nebo nebržděný a v ORV uvidí, kolik auto smí potahat a jako Bčkař máš nevýhodu, že se váha pro táhnutí vleku v ORV počítá ta maximální vlek + náklad i když náklad tam není a nebo má výrazně méně kg. Což u BE se neřeší a klidně za Feldou s bržděným 850kg ti projde táhnutí tříosého přepravníku aut poprázdnu s váhou 600kg (jako B ti to neprojde, protože budeš počítat maximálku, tedy prázdnej vozejk 600kg s nákladem, který tam být nemusí, ale musíš s ním počítat, takže jsi na 3000kg a to jako Bčkař táhnout nesmíš.
Naložený přívěs nebude mít více než 900 kg***Z pohledu Vašeho řidičáku to nic neřeší. Musíte se kouknout do techničáku, kolik kilo je tam napsáno, jako celková váha.
Lidi, vždyť to tak je, koukněte na vyhlášky. Celková hmotnost přívěsu je maximální možná hmotnost přívěsu i s nákladem a je zapsána v TP. A jakou max. hmotnost přívěsu může táhnout auto je zase zapsáno v TP auta.
Vždy platí ta, která je menší. U felicie a fabie je to např. jen 400 kg pro nebržděný přívěs. Takže, když přívěs váží 160 kg, můžeš naložit maximálně jen 240 kg. To je dost málo a proto se u felicie nebržděný přívěs moc nevyplatí pokud nechceš porušovat vyhlášky. Bržděný je u felicie povolen do 900 kg a takový samotný bržděný přívěs má jako prázdný obvykle 300-500 kg.
Můžeš ale klidně táhnout vlek, který má zapsánu maximální hmotnost v TP 1000 kg, ale nesmí mít na silnici větší hmotnost i s nákladem než 400 kg (kdyby tě náhodou vážili).
A pro řidičák B platí, že dohromady nesmí mít auto a přívěs víc než 3500 kg a počítá se to součtem těch maximálních hmotností uvedených v obou TP.
Takže felicie má cca max. povolenu váhu 1450 kg, můžeš proto klidně táhnout vlek, který má zapsánu max. hmotnost 2000 kg, protože je to hromady jen 3450 kg.
Ale no tááák - jak složit před PČR? Na to jste přišel sám, nebo to má být zase nějaká nová směrnice? Dáte odkaz? Já jen, že bych se docela rád přijel podívat, jak bude někdo skládat z návěsu třeba desetitunovou mašinujen kvůli srandě policajtů. Nehledě k tomu, že i s tím ,,bez nářadí´´ jste dost mimo, protože já třeba musím vozit v autě mj veliký pajcr, jelikož právě ty mašiny jsou mé živobytí a výrobce v Itálii přibije každý špalek, každou paletu byť i s pětikilovým plechovým krytem k podlaze návěsu aspoň deseti hřeby. A garantuju vám, že bez toho pajcru to prostě z návěsu nesložíte. Tak mě prosím, osvětlete, kde je stanoveno, že se musí náklad nechad složit bez nářadí?
Co na tom chcete zkoušet? Vždyť to potkávám denně na silnicích. Běžně to vozí na pickupech typu Hilux, a pod, ale rozhodně není výjimkou podobná ,,bedna´´ vezená na klasickým přívěsu. Jelikož se profesně zabývám dřevoobráběcími CNC můžu potvrdit že takový ,,náklad´´ vyrábí na kšeft několik firem, o tom, že si podobnou boudu spíchne v rámci fušky kdejaký rybář, či tramp ani nemluvě
Jestli je náklad připevněný popruhy, nebo šrouby je úplně jedno, kde na ty věci chodíte. Důležitá je bezpečnost nákladu, aby za jízdy nespadl a nikoho neohrožoval. Takže popruhy určitě ano, ono to před policajty vypadá bezpečněji než bez nich. A také nezapomeňte, že na STK se musí bez nákladu, takže bude potřeba domeček, kterému říkáme "karavan" sundat. Před policajty nic sundávat nemusíte, to byste sebou musel vozit jeřáb.
A ano, je pravda, že vozíky s koly pod ložnou plochou mají ložnou výšku přes 70 cm (vozíky s koly vedle ložné plochy asi o 10 cm menší), což je hodně na to, abyste tam vylezl bez žebříku. Je potřeba si vyrobit malý alu žebřík. Ale zase budete spávat metr nad zemí, což je výhoda, když jsou přízemní mrazíky. Čím výše je náklad, tím výš je těžiště a proto je vozík méně stabilní, no ale co se s tím dá dělat, když to výrobci tak vyrábějí? Je třeba jezdit pomalu, hlavně do zatáček.
Vozíky mají kola R13 a když tam dáte kola R10, bude to zase o deset centimetrů nižší, ale zase malá kola mají delší brzdnou dráhu, takže moc nedoporučuji.
pán si asi myslí že na ten svůj sestrojený karavan našroubuje značky s nákladního vozíku který je po kontrole...to neklapne...popřípadě nějaká technická či schválení se asi nebude řešit...navíc jak s tím vytuněným nákladním vozíkem- hybridem neschváleným k provozu způsobíte škodu tak to může být i hodně likvidační
Hele není to tak. Komerční karavany jsou předražené a i když už jsou rozbité, tak často nesplňují vaše požadavky. Řešení "karavan na vozíku" je proto ideální, protože si vyrobíte domeček na míru jak vám to vyhovuje. Například i podle výšky postavy, která tam bude chodit (pro nízké osoby stačí nízký domeček).
Důležitá je také šířka karavanu, ty komerční jsou široké jak prase a na úzké cesty se nevejdou.
Nevýhodou je, že před STK je nutné domeček sundat. Už jsem to řešil teď o vánocích. Stačí čtyři (nebo i dva) zvedáky (panenky, jeden stojí tři stovky) no a mít někde kus zahrady nebo dvorku, kde to provedete.
Větší nevýhodu vidím spíš v tom, že bržděný přívěs musí každé dva roky na STK stejně jako auto, i když tam jsou jen pitomé jednoduché brzdy, které si seřídíš sám a vzhledem k tomu jak často s tím na dovolenou jezdíš, tak určitě po dvou letech brzdy seřízení nepotřebují.
To je pravda. Vzhledem k tomu, že to potáhne felicie z roku 1994, tak se s tím do ciziny jezdit nedoporučuje, protože na felicii už běžně neseženeš v servisu díly.
Ale pokud by to táhlo nějaké novější auto, tak bych se toho nebál. Je to náklad a je třeba se seznámit s předpisy o vezení nákladu v cizí zemi. Vezeš přece jenom naložený domeček na vozíku, nic víc.
Jasou vozíky, které mají VIN vyraženo na bočnici, nikoliv na ojeti.
Až to uděláte, tak na TK musíte jet bez toho nákladu, jen s vozíkem, dle techničáku.
Je to asi 3/4 roku, co byl v novinách a televizi pořad o přestavbě nákladních přívěsů.
Koupili vlek, nechali udělali na ní nástavbu za desítky tisíc, zákazník si to pak odvezl. Za 4 roky na technické zjistili, že byli podvedeni a nástavba musela dolů.
Vozíky, které mají sundávací bočnice, tam asi vin vyražený mít nebudou.
Vozíky s pevnými bočnicemi jsou pro naložení domečku nepraktické, protože se náklad špatně sundává a bočnice také snadno zrezivějí (ty ocelové).
Karavan není náklad. Vozík s rámem, na který se dá položit obytná nástavba může začít vyrábět i tazatel, protože poptávka po takových podvozcích je v ČR obrovská a rychle by na tom zbohatnul.
nové přívěsy jsou zatíženy schvalovací legislativou, i to blbé okno musí být homologováno proto je tak drahé...aby vozík mohl jet stovkou, musí absolovovat zkoušku stability ta je drahá
nejlevněji vychází tzv. "přestavba", kdy se registrovaná vozík s bočnicí upraví na obytný následně se schváli
na rodíl od "výroby" se při přestavbě musí dodržet starší legislativa, která platila při schválení původního vozidla, jako příklad uvedeu evidovaný vozídk z roku 1999 na který se vztahovala stará policejní vyhláška U1...Tam bylo 6-7 odrážek co musí splnit přípojné vozidlo...a ty stačí dodržet i dnes... této sovislosti je vhodné vyměnit použité automobilové nápravy ( to se běžně montovalo a policie tomu povolila maximální hmotnost 400 nebo 500 kg) za homologované na vyšší hmotnost
Hodně záleží na tom, co si kdo představuje pod pojmem "karavan". Každá věc naložená na vozíku je náklad. Je třeba dbát na to, aby náklad byl bezpečný. Náklad může přesahovat o 40 cm, ale je otázka, zda je to praktické, protože vozík s domečkem přesahujícím o 40 cm bude nestabilní.
Zdeňku, je důležíté, že to víte co ano a co ne.
Ale v tomto se mýlíte. "Náklad může přesahovat o 40 cm," Tak to určitě není.
přesahujícím o 40 cm bude nestabilní.*****opět, když to umíte, nebude to nestabilní.
"Známé pořekadlo praví, že když něco vypadá jako kachna, lítá jako kachna chodí jako kachna a kváká jako kachna, tak je to s největší pravděpodobností kachna,"
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.