Nejste přihlášen/a.
Zarazila mě otázka č.3 - kde je správná odpověď co nejvyšší rychlostní stupeň.
Prý proto, že na kola je přenášen menší točivý moment a méně tak prokluzují.
Tak to jako se mám rozjíždět na pětku a dát co proto spojce?
A co když to bude automat?
Jinak zbytek správně.
Správná odpověď je: Kterýkoli vhodný rychlostní stupeň.
Ovšem to předpokládá přítomnost řidiče v autě, nikoli obsluhy.
Pisálek článku se věnuje "motoristické novinařině" od r. 2017. V překladu to znamená: řídit neumím, ale vím jak by se to mělo dělat.
Mě v autoškole učili rozjíždět se na dvojku a pokud je zadní náhon, tak ještě přitáhnout ruřní brzdu.
Mám to mnohokrát vyzkoušeno v praxi a funguje to. Použije se to pouze při rozjíždění a není to zabrždění kol, ale pouze přibrždění, aby se snížil prokluz.
Samozřejmě - nedá se zevšeobecňovat, každé auto má svá specifika a jsou i takové, kde ručka prostě jako uzávěrka difu nefunguje. Ale třeba u staré Š100 to fungovalo vcelku dobře, i když to auto samo o sobě jelo na sněhu slušně, díky motoru vzadu.
Naopak - některé ty moderní asistenty je vhodné spíše vypnout (zas je to dle typu auta) ale třeba takové ESP řeší prokluz kola tím, že prostě ubere plyn. To ale není věc, kterou v kopci na sněhu řidič chce. Proto tuhle blbost vždy před jízdou v neprohrnuté trase vypnu a spoléhám na cit v noze a vždy se mi to vyplatilo.
Ono jde o test dost poplatný levelu dnešní odbornosti některých novinářů - smyslem , jak to chápu já, má být to, co nás učili v minulém tisíciletí v autoškole - totiž to, že se za špatných trakčních podmínek rozjíždíme na dvojku. To by mělo zabránit ,,prohrábnutí´´ kol hnané nápravy, zejména za situace, kdy dotyčný řidič má v levé noze tolik citu, jako kráva v rohu.
Co se týče automatů - příjde na typ. Vím, že dvojspojky nějaký řízený prokluz nemají rády, hydro je naopak v pohodě, chce to jen cit v noze
BTW - ovšem ta odpověď na otázku 10 - ,, Začít se modlit ´´ to je supr
Tak nějak. u stodvácy to ješ tě vyžadovalo u studenýho motoru při rozjezdu nejen jemně pouštět spojku, ale i jemně přidávat plyn a u toho ještě ladit sytič. Aby motor neměl tendenci chcípnout.
Já zase celý život vidím opakující se situaci. Když napadne sníh, řidiči sednou do auta, chtějí se rozjet, když se auto hned nerozjede, tak přidají plyn a zahrabou se definitivně. Když se jim snažím pomoci a zatlačím, tak přidávají ještě víc, točí volantem místo aby srovnali kola a je marné jim něco říkat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.