Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zkusil jsem si tento test

Od: slavo® odpovědí: 16 změna:

novinky.cz/...

Zarazila mě otázka č.3 - kde je správná odpověď co nejvyšší rychlostní stupeň.

Prý proto, že na kola je přenášen menší točivý moment a méně tak prokluzují.

Tak to jako se mám rozjíždět na pětku a dát co proto spojce?

A co když to bude automat?

Jinak zbytek správně.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar ernie

Správná odpověď je: Kterýkoli vhodný rychlostní stupeň.

Ovšem to předpokládá přítomnost řidiče v autě, nikoli obsluhy.

Pisálek článku se věnuje "motoristické novinařině" od r. 2017. V překladu to znamená: řídit neumím, ale vím jak by se to mělo dělat.

V překladu to znamená: řídit cokoliv neumím, ale vím jak by se to mělo dělat.

Dovolil jsem si trošku upravit Vaší větu.

 

petrm
hodnocení

1x

Mě v autoškole učili rozjíždět se na dvojku a pokud je zadní náhon, tak ještě přitáhnout ruřní brzdu.

Tak to je zrovna cca 75%ni blbost. Ruční brzda, citlivě použitá, může pomoct pouze v případě, že nebrzdi rovnoměrně, tedy jedno kolo dobře a druhý málo, a zároveň to vyjde vhodně tak, že to prokluzující je zrovna to líp brzdící. V jakýkoli jiný konstelaci je to kontraproduktivní. A do toho ještě pálit spojku na dvojku se zataženou ručkou a zabrzdenym jedním kolem, tedy dvojnásobnýma otáčkama toho druhýho... Dnešní auta tuhle "uzávěrku" diferenciálu už tak čtvrt století řeší různě pojmenovanými funkcemi pomocí ABS jednotky, případně regulaci "plynu", už i felicie mohla mít schopnější verzi ABS cerpadla včetně protiprokluzu EDS.
petrm

Mám to mnohokrát vyzkoušeno v praxi a funguje to. Použije se to pouze při rozjíždění a není to zabrždění kol, ale pouze přibrždění, aby se snížil prokluz.

Samozřejmě - nedá se zevšeobecňovat, každé auto má svá specifika a jsou i takové, kde ručka prostě jako uzávěrka difu nefunguje. Ale třeba u staré Š100 to fungovalo vcelku dobře, i když to auto samo o sobě jelo na sněhu slušně, díky motoru vzadu.

Naopak - některé ty moderní asistenty je vhodné spíše vypnout (zas je to dle typu auta) ale třeba takové ESP řeší prokluz kola tím, že prostě ubere plyn. To ale není věc, kterou v kopci na sněhu řidič chce. Proto tuhle blbost vždy před jízdou v neprohrnuté trase vypnu a spoléhám na cit v noze a vždy se mi to vyplatilo.

Nemám u oktávky esp, jen abs s eds a asr a na 0alubce je origo tlačítko k vypnutí, ale jeho funkce je taková polovičatá, úplně vypnout to nejde. Překódováním abs jednotky se mi to úplně vyřadit nepovedlo (jen kontrolku:)), tak jsem to předělal víc - relatkem přerušil napájení logický části abs jednotky a to připojil k tomu původnímu tlačítku přes časovač na 1 minutu. Takže když zmáčknu, minutu to bliká a občas pipne, ale vše související s abs je vyřazený. Ten protiprokluz
mi párkrát pribrzdil kolo a omezil výkon v nejhorší okamžik, při proklouznutí při rozjezdu do křižovatky. Takhle to třeba s těžkým vlekem v kopci mužů zavčas vypnout a při rozjezdu šetřit spojku na úkor gum, který se přeci jenom mění snáz:)

 

gg*
hodnocení

0x
Možné odpovědi jsou takové neurčité. Jinak nás učili co nejvyšší kvalt, který ještě pobere motor a rozjíždět se na dvojku.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Ono jde o test dost poplatný levelu dnešní odbornosti některých novinářů - smyslem , jak to chápu já, má být to, co nás učili v minulém tisíciletí v autoškole - totiž to, že se za špatných trakčních podmínek rozjíždíme na dvojku. To by mělo zabránit ,,prohrábnutí´´ kol hnané nápravy, zejména za situace, kdy dotyčný řidič má v levé noze tolik citu, jako kráva v rohu.

Co se týče automatů - příjde na typ. Vím, že dvojspojky nějaký řízený prokluz nemají rády, hydro je naopak v pohodě, chce to jen cit v noze

BTW - ovšem ta odpověď na otázku 10 - ,, Začít se modlit ´´ to je supr *smich*

 

hodnocení

0x
Mě tyhle zažitý rady s rozjezdem na dvojku přijdou snad užitečný tak opravdu jen pro někoho s drevenejma nohama nebo obutejma lyžakama :) Já zásadně na jedničku a bez plynu, jen opatrně spojkou, aby si motor sám přidával a držel volnoběžný otáčky.
pecenkav

Starý auta neuměly sami přidávat

Tak nějak. u stodvácy to ješ tě vyžadovalo u studenýho motoru při rozjezdu nejen jemně pouštět spojku, ale i jemně přidávat plyn a u toho ještě ladit sytič. Aby motor neměl tendenci chcípnout.

 

Každé auto, každý řidič to má jinak.

Já jednotku beru tak na rozjetí se auta a pak opatrně dvojku a tak dále. Na dvojku trápit spojku mi připadá zbytečné. U automatu mám zimní režim kdy se "začíná" s trojkou ale nikdy jsem nepoužil. Pokud je kluzko rozjíždím se se sametovou nožkou a nou problém.
petrm

Já zase celý život vidím opakující se situaci. Když napadne sníh, řidiči sednou do auta, chtějí se rozjet, když se auto hned nerozjede, tak přidají plyn a zahrabou se definitivně. Když se jim snažím pomoci a zatlačím, tak přidávají ještě víc, točí volantem místo aby srovnali kola a je marné jim něco říkat.

 

hodnocení

0x

On je celý kvíz plný nesmyslů. Např. otázka jedna ani dvě neobsahuje správnou odpověď...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]