Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Únik chladící kapaliny A3 1.9 tdi

Od: karlos* odpovědí: 9 změna:
Zdravím někde mi teče chladící kapaliny u A3 1.9 ahf 81kw ale zajímavé je že to je jak kdy někdy při jízdě se neztratí nic pak pár krát kápne a někdy za jízdy to za mnou dělá čáru. Nevíte odkud by to mohlo být když je to jak kdy? Mám strach z těsnění pod hlavou ale to by bylo víc příznaků ne? Je pravda že mi ukazuje čidlo teploty vody taky jen někdy a zrovna včera když konečně ukázalo 90 stupňů tak to za mnou udělalo tu čáru . Ještě chci umýt motor auto mám chvilku, je možné ho kompletně vzít servosamponem? Nebude to vadit na některé hadice nebo tak? Díky moc

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
U 1,6/75kw jsem zažil dočasně/náhodně netesnici novou vodní pumpu po výměně. Ze začátku občas pod rozvodama louže a pak si to nějak sedlo a už x let je to suchý. Teklo to myslím ve studeným stavu, takže bez tlaku, kterej to asi trochu pomáhá dotesnit.
Servosampon je dobrej, ale musí se od něj všechno fakt pořádně opláchnout, ideálně horkou vodou nebo wapkou. Léta ho skoro denně používám k čištění právě hliníkových dílů, které to koncentrovaný v horkých vodě bere až "do zivyho", stejně jako ruce :) Je v tom louh, ale to asi i dalších čistidlech, kamarád si kdysi umyl úplně krásnej motor ve "staronovým" favoritu něčím, tuším že se to jmenovalo Sepostar nebo tak nějak, všechno osmrdlal štětcem, ale oplachoval to jenom konvema se studenou vodou a vysledek byl všechno hliníkový úplně hnusně kropenatý, byl z toho pořádně vzteklej :)
Co se týká elektroinstalace, mám v motorovým prostoru po různých opravách, pokusech a úpravách plno drátu odizolovaných a napojovaných (pájením), ale pak už volně dýchajících a nezaizolovanych, jen zamaštěnych, aby to neoxidovalo. Když už jsem nakousl to zatracovaný pájení v autě, kde hrozí uklepani vodičů v místě mezi bakuli cinu a bužírkou - snažím se to pájet tak, aby cín po lanku zatekl až do buzirky a tim ten oholenej kousek zpevnil a nelámal se v tom místě.

 

hodnocení

2x
avatar dabel

sundej dekl na motoru a hledej ružový stopy po nemrzce

okoukni rohy chladiče hadice stranu u rozvodu je tam vodní pumpa

pokud bys detekoval kapalinu na pravim podběhu či někde okolo nádobky tak ti to pravděpodobně tlakuje chladící soustavu a de ven přepadem expanzky a to by značilo špatny těsnění pod hlavou

projed to pak ošahej hadice od chladiče jestli nejsou tvrdy

koukni do nádobky zda je tam voda pak jí pri spuštěnym motoru opatrne otvírej jak pude voda ven z nádobky či bude hodně stoupat nahoru máš jístotu

karlos*
hodnocení

Při zahřátém je tam vždycky voda stejně jako při studeném záleží jak daleko jedu někdy malinko méně tím že toho vyteklo víc. Jinak na víčku není žádná známka emulze a auto nekouří vůbec bíle. Jen při startu, ale to je ted zimním počasím. Čím by se mohlo ještě projevovat? Jako kdyby to takhlo hadici tak by to teklo pořád stejně ne?

vohrej to a kapku tomu nalož někdy se to projeví až při větší zátěží motoru pak šáhni na ty hadice a pomalu opatrně otvírej expanzku

ješte mi napadlo měl sem nedávno případ sice oktavka ale taky tdi

po sahaře de dolu hadice od vody podkává se s hadicí serva

no a dole praskla musel sem to zvednout a dokud sem na ní nesáhl sotva kapala jak sem na ní šáhl tak mi polila

tak jukni jestli nemáš podobnej problém

karlos*
hodnocení

Tak jsem to dost prohnal a hadice nejsou vůbec tvrdý úplně stejně jako za studena. Únik jsem našel je to že spodní hadice, menší není to tak hrozný. Ale proč by mi v jednu chvíli uniklo půl litru za cca 40km. A teď je to o dost lepší? Když jsem s tim nic nedělal, že by tam byl větší tlak v tu chvíli? Děkuji za předchozí komentář na těsnění to tedy nevypadá
Jestli je tam netěsnost, teče to při vyšším tlaku. Tedy při vyšší teplotě, nebo "ideálně" lehčím přehřátí kolem bodu varu, což nastává třeba při pomalý jízdě v horku do kopce, nejlépe s nefunkčním ventilátorem nebo špatně fungujícím termostatem, protočenou vrtulkou vodní pumpy, zaneseným chladičem... Ale ne při prohnáni ve smyslu rychlý jizdy s chladicí soustavou v pořádku (kromě tý netěsnosti), to se teď v zimě proudící vzduch postará o ideální chlazení a teplota se vlastně vůbec nezvedne od spodní hranice provozní teploty, takže ani tlak nemá důvod stoupat.

 

bear
hodnocení

0x

Servosampon pri blbé koncentraci vezme i pozinkované spony, šrouby, držáky a vše totálně zrezne krom plastů, hliníku, hadic, elektriky.

Elektrika, tam, pokud nějaký konektor netěsní, tak pokud do něj vnikne voda a bude trvale pod napětím, tak rychle vyhnije i s kusem drátu.

Při mytí je tedy potřeba používat spíše pro laika už hotové namíchané přípravky nebo jen vodu a vše dukladně vyfoukat, vysušit, včetně konektorů v rozpojeném stavu a odpojenou baterkou a nechat auto s odpojenou baterkou tak 2 dny v létě.

Tímto se minimalizují škody.

AHF má termostat přímo v bloku motoru a čumí z něj jen plastový nátrubek pokračující na hadici. Tam bych začal. Vyměnit vložku termostatu, těsnící gumičku a případně nové šroubky co tam patří. Ne náhrady.

Nalít pak G12EVO nebo G13 a dobře odvzdušnit, jinak hrozí opět zničení motoru, když někde zůstane vzduchová kapsa a ještě k tomu v bloku, kde budou válce bez vody.

Dá se pomoci povolením spony hadice. Jsou na to kleště. Ne sikovky nebo kombinačky! Nejlépe však podtlakovou saou na plnění (vyžaduje kompresor).

karlos*
hodnocení

Paráda díky koupím něco na to mytí motorů co je na to dělane. jinak je pravda že chladící stéka po olejové vaně
bear

Na motory je dobrý Coyote

google.com/...

A nebo

Carlan

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]