Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1 klepou hydroštely

Od: derby5 odpovědí: 22 změna:

Ahoj, máte prosím někdo zkušenost s klepáním hydroštelů, určitě klepe víc jak jeden.
Nájezd 130 tisíc km, 50kw 8 ventil. Zkusím vyčistit sací koš? Dělá to od 108 tisíc km. I v létě, zatím bych řekl jen na volnoběh, občas. Dnes jsem takto zastavil 10x a dělalo to 4x z 10 zastavení a nechtělo přestat ani za minutu, ptotom zničeho nic se to rozhodlo a přestalo, po pěti sekundách zase. Rozjetím to přestane.
Potom si to auto za jizdý odfukuje jak SUBARU wrc, zaměnil jsem i ten díl kde je teplotní přepínač vedle FILTR boxu, nepomohlo.
Asi prasklá hadička nebo klepou hydroštely i za jizdy.. ale takhle to dělá už od 90 tisíc km. Možná prasklá hadička? Svody a na nich těsnění.
Jak s tím takto dlouho jezdit? Reálně nevím kdy to dělá a kdy ne, protože hudba a zavřené okýnka. Olej měním 9 tisíc km max - shell. Nemrzku měním max 4 roky. Co nejhoršího se může stát? Jsem připraven dát za opravu 30tisíc, bude stačit?
Dále mi chrastí převodovka, po sešlápnutí spojky OK, prý ložisko v převodovce.. Dá se koupit někde nová?
Děkji vám

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

2x

Za všechno může špatný olej a přetažené intervaly výměn. Čistit sací koš moc nepomůže, pokud tam vyloženě není bordel ze silikonů a nebo akrbonu.

Sundat hlavu a hydroštely vytahat. Dělá se to drátem se zářezem k vůli zaháknutí. Nejlepší je pérová ocel. Supr zkušenost mám z rozebranou gumičkou stěrače, kde jsou po bocích dva placaté pérové dráty. Koneček dle potřeb přibrousíš a háček je tam už z výroby. Pak musíš hydroštel velmi vzlínavým olejem promazávat a šoupat s ním tam a zpět, až ho vyškubneš. Přes karbon se mu nebude chtít. Napoprvé určitě nevyjede. Nejlepší je si koupit sprej na povolování vstřikovačů a žhaviček. Ten pěkně rozpouští karbon.

Hydroštely pak musíš seřídit do základního nastavení doteku. Nové se dávají na dotek šroubku vahadla a pak 1,5 - 2 plné otáčky.

Taky bych doporučil Metabond CL. Nalej do oleje a pak nech na volnoběh asi půl hodiny. Déle ne. Hlavně s ním nejezdi. Pak vylej olej a dej nový. Hlavně 5W40. Ideálně Mobil.

Nejhorší jsou oleje 10W40 a Castrol. Ten když se přetáhne výměna, tak karbon tvoří a dost.

Zkus začít tím metabondem. Jinak ty hydroštely musí ven a vystříkat je tím sprejem na vstřiky a žhaviče a nebo je rovnou vyměnit.

Těsnění pod hlavu od Elring nebo Victor Reinz a řetěz rozvodů vyměň bez rozmyslu určitě za ČZ Strakonice. Origo se vytahá už při 70 000km. Měl totiž vadu. Prodával se Blažek Klein, kdy řetěz byl čína a kola rozvodů ČZeta.

Kdyby tady byl dobrý poradce od Olomouce, ten by taky podobně poradil.

Já ty hydrostely vytahoval takovým tím magnetem na teleskopický anténě, pak prostrikaval střídavě z obou stran čističem brzd a tuším i acetonem a profukoval vzduchem.
bear

Milane, on tu je, ale už má méně času a více času věnuje rodině a osobnímu životu ;). Teď mám chvilku, kdy jdu k doktorovi. Tak se nudím/radím.

Pěkné svátky.

Bery, aceton je taky dobrej, Dobře ty starý úsady rozpouští.;)

Pane,

Teď mám chvilku, kdy jdu k doktorovi. ****ať to dobře dopadne...

více času věnuje rodině a osobnímu životu****to je dobře a že ho chválím..:)

Přidávám se s přáním k p.Milanovi !

bear

I tobě diesle :)

To by chtělo kafe, třeba 15.1.2025 v Glóbusu? V poledne?

Českobudějiovickej se tím asi nemyslí?

Jejda, mám to popletený, na jih jedu na přelomu prázdnin. Já jen vím, že Přerov je blízko, ale to je někdo jiný.

Zámek Jindřichův Hradec.

p.Milane cca20 roků Prostějov,(Haná-blízko Přerov, Vyškov, Kroměříž a Olmik ) a zbytek života, víc jak 40roků pak Jindřichův Hradec. Část času jsem strávil i v Pardubicích, cca 1/4 roku . Takže dejte dopřeu vědět před návštěvou JH zámku!

pane Diesel, když já si to špatně pamatuji, jen vím, že z Vašeho kouta jste tu asi tři. Jistě si pamatuji, odkud je Juraja, páč mi to několikrát upřesnil. Pak i některý, se kterým jsem byl při cestování na kafi, či obědě. (Přerov)

Snad jednou v září do Jeseníku za paní...a do cukrárny.

Přeji krásné dny...

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Spiš bych řek ložisko spojky že chrastí a ze bude stacit dat jinou spojku a pro jistotu vyměnit olej v převodovce
Hydrosteli viko dolu vačka dolu a pokud nakej zmačkneš prstem je v haji měnej se vsechny
Nedavno sem je menil na rodine felicii 1.6

 

hodnocení

0x
Pro výměnu hydrostelu musí dolu hlava, pak se vytahaji magnetem ven. Vačka u 1,4/8V zůstává. U auta na dojetí stačí i hydrostely jen utišit nastavením vůlí postaru na měrky jako u Š 1000mb - felicie, to se nemusí rozebírat nic, jen se sundá víko ventilů.
Taky mi cvakaly, náhodně ruznej počet a příčina byla dlouhodobě prolínající těsnění pod hlavou, dostávala se do nich nemrzka a ucpala je, stačilo je při výměně těsnění vyndat a vyčistit, zprůchodnit, za cca 10-15tkm od tý doby se už neozvaly.
vernon
Tak tím je neutišíš ani omylem. Naopak, začne to hulákat jak pojízdné železářství...
Neteoretizuju, mám s tím sice jedinou zkušenost, ale vlastní. Auto takhle najezdilo bez klepání cca 40tkm od chvíle, kdy začaly náhodně klepat (zalepený šlemem z nemrzky) až do výměny těsnění pod hlavou, kdy jsem je vytahal, pročistil a nastavil jak mají být, od tý doby 15tkm a jsou pořád zticha, takže asi to i v pořádku přežily :)

 

derby5
hodnocení

Olej v převodovce nový. Teď otázka co s tím cvakáním? Mám dále jezdit? Už to dělá déle, více jak 10k km, občas, každou jízdu určitě ne. Jezdili byste s tím? Plánuji cestu 300 + 300km.
Díky

Olej v převodovce nesouvisí ani se spojou ani s cvakáním hydroštelů! a ještě to že dáváte olejshell ještě neznamená, že je to dobř . Nezáleží až tak na značce oleje , víc záleží na klasifikyci-normách (API-ACEA-Viskóznií norma a ON ) daného oleje vůči normě stanovené výrobcem!

Ale pokud trochu šrotuje převodovka, což je hlavně u tohole typu běžný, tak to s olejem, respektive jeho nedostatkem, souviset může. A olej v motoru, požadavky pro tenhle motor musí splňovat pomalu cokoli, ale hlavní jsou včasný výměny.
bear

Začni novým olejem, filtrem a vyčisti to tím Metabond CL. Tím začni.

 

derby5
hodnocení

Může ten METABOND CL něco zničit? Co když se to dekarbonizuje až moc? Máte zkušenost na FAbii? Díky :)

bear

Vše rozpouští na černou kapalinu. Jen prospěje. Hlavně pak musí ihned z vany ven a nesmí se s ním jet. Už jsem ho lil snad do všeho. Funguje fakt dobře. Měl jsem po něm jednou i rozebranej motor.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma výměna hydroštelů

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]