Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia a slavný kabelový svazek motoru

Od: cca odpovědí: 10 změna:

Zdravím, mám Fabii z r.2001, motor 1.4 MPI.
Na foto přikládám fotku mého kabelového svazku v motoru, na svolávací akci to evidentně nebylo, izolace není odmotaná.
U mého kusu naštěstí neleží přímo na nosníku, ale je lehce ve vzduchu, proto možná doted to auto má jen jednu závadu, co by mohla se svazkem souviset (přestala svítit parkovačka na straně řidiče). Foceno to mám ještě z léta, kdy jsem tam lezl s tím, že odmotám izolaci, ale s tím svazkem v tom prostoru nejde hnout, natože abych něco odmotal, řezat do toho jsem se bál, protože nevím v jakém stavu jsou tam kabely a hádám, že už asi ne v moc dobrém.. Napadlo mě, že bych to celé vyndal ven, vklidu to rozmotal doma na stole, případně nahradil vyhnilé úseky.
Nevíte prosím, zda je reálné ten svazek vyndat celý ven? V tom titěrném prostoru si nedokážu představit, že bych něco dělal přimo na autě..
Představuju si to tak, že v motorovém prostoru bych odpojil všechny konektory, ale nevím co ta část, která vede kamsi nahoru od nosníku (u ŘJ vím, že stačí odpojit), ale ten zbytek nevím kam vede a zda to končí někde pod palubkou a stačí vypojit konektory i tam? Co jsem zatím tak koukal, budu muset sundat i silentblok převodovky. Pod torpédem jak je motorek stěračů jsem ještě nikdy nebyl, není tam nějaký spoj, co by stačilo rozpojit?
Budu rád za jakékoli poznatky, ohledně tohoto.. nikde jsem nenašel zmínku o tom, že by ten svazek někdo vyndal ven, jen to, že je to pekelná práce :-D


Fabia a slavný kabelový svazek motoru
Fabia a slavný kabelový svazek motoru #2
Fabia a slavný kabelový svazek motoru #3

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

2x

Fabia 1 má oproti Octavii 1 právě velkou výhodu, že za motorkem stěračů kabelové svazky vedou do dvou konektorových krabic. Oddělují se tam tedy svazky kabiny od svazků motoru. Je potřeba jen uvolnit veprostřed konektorových krabic dlouhý šroub Torx 30. Na ten je potřeba šroubovák T30 (ne nástavec z gola sad, ale normální T30 s rukojetí).

Demontáž je velmi jednoduchá. Nejrychleji to jde na prravé straně kolem expanzní nádobky. V podstatě tam svazek připojuje jen světlo, mlhovku, expanzku, AKF ventil.

Na pravé straně je to obtížnější pro začátečníka. Je potřeba sundat nárazník, světlomet, konzolu co drží převodovku (pod konzolou vede svazek v plastovém žlabu (z něj ho nevyndávejte, bere se to celé ven!).

Dále je součástí levé strany svazku i zamotané vedení trubičky ostřikovačů. Takže vytahujete svazek i s kompletním motorkem ostřikovačů z nádobky. Součástí svazku je i velký konektor z ECU motoru. Ten malý je součástí jen motorového svazku (vstřiky, klapka, atd..). Kolem serva TRW a KOYO je pak několik kostřících bodů na kabelových okách s plastovou černou korunkou a hnědými dráty přímo k nosníku karoserie. Jeden je i poblíž ECU na domku tlumiče.

Je potřeba i demontovat černé plechové čelo pod torpédem stěračů (dělá ten mini prostor pod ním pro motorek stěračů, štekry a svazek).

Hlavně vše demontovat a svazek nervat přes nějaké komponenty, držáka, apod. A lépe to nedělat v zimě. V zimě pod 10˚C hrozí popraskání izolací vodičům.


doplněno 17.12.24 06:20:

Když si sundáte i přední plastové čelo, půjde to omnoho lépe, ale není podmínkou.

forum.skodahome.cz/...


doplněno 17.12.24 06:22:

Zde na fotce sundané černé plechové krytí pod torpédem a dva konektorové štekry plné malých konektorů.

Fabia a slavný kabelový svazek motoru #4
bear

Pozor na poslední foto. Tady ten blbec ty konektorové štekry nesundal. Mají uprostřed v trubce schovaný ten TORX30 šroub. Jen jim sundal krytky! Musí se sundat tím šroubem a né je kuchat!

Fabia a slavný kabelový svazek motoru #5

 

bear
hodnocení

2x

Tohle má ten středový TORX30. Dva velké konektorové štekry svazku motorového prostoru.

V kabině do nich pak vedou malé barevné konektorky. Ty drží vnitřní mřížka, takže po odpojení těch velkých obrů v motorové části, ty malé barevné zůstanou na svých místech.

Fabia a slavný kabelový svazek motoru #6
Fabia a slavný kabelový svazek motoru #7

 

helin
hodnocení

0x
Přesně v tomto případě platí okřídlené pořekadlo: "neser se do věcí co fungujou"! Jakákoliv manipulace natož demontáž 25let starého svazku z auta přinese daleko víc problémů než ten stav v kterém to je teď. Pokud nesvítí parkovačka na světle tak to nejdřív proměř a pak řeš příčinu.
bear

Pokud nesvítí i v zadu, tak je to pojistka.

Obrysová světla k vůli funkci parkovaček (páčka blinkrů) má odděleno na L a P stranu okruhu s pojistkou L a P strany.

cca
hodnocení

Jenže ono už něco nefunguje, proto jsem se o to začal zajímat.. A odmotání toho svazku je základ, který by měl každý, kdo se o svoje auto trochu zajímá udělat.. U Fabie jedničkové myslím.. Je jasné, že do svazku tekla voda, v jednom místě je vidět pod páskou odhalené místo. Nevím jestli tam nenateklo i z té hadičky pro ostřik zadního okna, kterou nechápu jak pitomci mohli nacpat do toho svazku spolu s dráty..
Proměřeno.. někde je to skoro přerušené a ten svazek je nutné odizolovat tak jako tak. Jinak jsem tu parkovačku napojil na + u parkovačky spolujezdce.
Ale jinak souhlasím, moc se mi na to taky nechce hrabat..2001, je to taková zaschlá mumie celej ten svazek :-D

Fabia a slavný kabelový svazek motoru #8
Už jsem to dřív psal, ten svazek je úplně debilně navrzenej hned od horniho konce ve "vaně" pod oknem, gumová průchodka tam tvoří trychtýř přímo do zamotanyho svazku. Tu průchodku jsem vyrval a obrátil vzhůru mohama, celej svazek prochcal silikonovým olejem. Nedávno to asi po 3 letech zase zazlobilo (EPC), ale stačilo zase vybagrovat listí s bahnem, vyfoukat a doplnit silikonový olej a zas to jezdí:) A ta hadička k ostřikovači, zadnímu, kdyby tamtudy jen vedla ... Ina je tam napojená a když zamrzne tryska, rozpojí se :(

 

cca
hodnocení

@bear moc děkuju za rozsáhlou odpověď ! To jsem ani nečekal takto do podrobna. Pustím se do toho až v létě, v tomhle počasí na autě venku nejde dělat skoro nic. Mám výhodu že je to verze s nejchudší výbavou, takže těch konektorů v motorovém prostoru na odpojování snad nebudu mít zas tolik

Pokud si to nacvičíte, tak byste si na tom možná mohl založit i živnost. Zákazníků byste měl dost. ;)
bear

Taky jsem mel classic a dodelaval jsem svazek co ma klimu a mlhy a dvoutonovej klakson. Takze vim a neni to nic strasneho.Clovek se jen musi ke svazku chovat hezky a zbytecne ho neohybat, takze radeji vic veci demontovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]