Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Náhradní díl na starší vůz

Od: romca* odpovědí: 49 změna:

Dobrý den,

můžete mi, prosím, poradit? U starší Audi A4 mi odešlo palivové čerpadlo (8E0 919 050N). Jelikož už se tento náhradní díl v originále nevyrábí, dal mi autorizovaný servis za úkol, abych si ho sehnala někde jinde (druhovýroba, vrakoviště ...). Bohužel, ho nemůžu nikde sehnat a začíná mi být podezřelé, že dokonce i na starší modely Audi se dá čerpadlo koupit (nové nebo použité), jen na to mé ne.

Kromě toho jsem si při procházení internetu všimla, že spousta firem vyrábí různá čerpadla na automobily, z nichž některá se dokonce dají použít až u 57 typů aut. Musím skutečně hledat jen to jediné označení (viz výše) nebo je možné, že existuje čerpadlo od jiného výrobce, pod jiným označením, kterým bych mohla to původní nahradit?
Případně - je nějaká jiná možnost, jak auto zprovoznit, abych ho nemusela dávat na vrakoviště? (Má najeto jen 170.000 km.) Např. oprava palivového čerpadla?

Předem díky za odpověď

R.

 

 

49 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

yarda1
hodnocení

3x

Poptej se v jiném servisu, nemusí být autorizovaný. Hádám, že autorizované servisy jsou vázané servisními předpisy výrobce a nejsou moc ochotné improvizovat.

romca*
hodnocení

Díky Yardo1 za radu - .Taky mám pocit, že jdou jen "standardní", předepsanou cestou. Na druhou stranu - z představy, že bych jela znovu do nějakého "obyč." servisu, dostávám kopřivku. Než jsem skončila v autorizovaném servisu, jsem byla s tím samým problémem ve dvou "normálních" a jen ze mě tahali peníze. (Dokonce mám silné podezření, že ten 1. servis mi tuto závadu způsobil poté, co jsem tam byla původně s jinou poruchou.) Byla to oprava za opravou, pokaždé samozřejmě jiný problém/příčina, táhlo se to od července, vytáhli ze mě desítky tisíc a závadu stejně neodstranili.
Navíc - mezitím, co si hráli na servisáky, Audi tento náhradní díl odstranilo ze skladových zásob. Kdybych tenkrát bývala zajela do autorizovaného servisu hned, nemusela bych teď pumpu shánět po celé Evropě. V autorizovaném servisu mi navíc řekli, že mi tu pumpu musel některý z těchto servisů lepit, což je příčina současné závady. .:(

 

hodnocení

0x
Z jakého roku výroby a s jakým motorem to auto je? Není problém koupit čerpadlo třeba na třicetiletou felicii, tak si moc nedokážu představit, že by zrovna na Audi, pravděpodobně mladší, nemělo byt dostupné. Ostatně, je klidně možné, že i tím z felicie (cena cca od pětistovky s dopravou) by se dalo nahradit, možná i přímo:)
romca*
hodnocení

Díky za odpověď, Bery,

je to 3.0 TDI, quattro, 150 kW, z r. 2005. To je právě to, co nechápu - Vento, které jsem tenkrát při koupi této Audiny dala mamce, má už 29 let a neslyšela jsem, že by mamka (její servisák) měl problém sehnat náhradní díly.

Obepsala jsem přes 50 firem a autovrakovišť (bez přehánění) a našla jsem jen 2 firmy, které jsou prý schopné mi díl objednat. Problém je, že jedna má velice špatné hodnocení na webu, a ta druhá za ten díl chce přes 22.000 Kč.Ze zoufalství jsem jim už včera v noci psala, ale zatím se mi neozvali zpátky. Psala jsem i přímo do zastoupení Audi, ti mi odepsali, že prověřili i své dealery + jakýsi jejich speciální shop, a taky ho nemají. Psala jsem dokonce i jednomu klukovi do Maďarska kvůli použité pumpě a 2x do Německa - pokaždé bez úspěchu. Připadám si, jako by od tohoto modelu tenkrát vyrobili všehovšudy tak 10 kusů :(

tm
Auto 29 let... co vám maminka udělala, že ji chcete zabít?
asd1
19.12.24 13:44

.

 

bear
hodnocení

0x

Tady jste také hledala?

cz.ebay.de/...

romca*
hodnocení

Díky, Bery, za link! *palec* Zkusím to projít. Jsem registrovaná na německém eBay - při hledání mi právě tam vyskočilo, že někdo nabízí hledaný ND, proto jsem se tam zaregistrovala. Při kliknutí na "See more details on eBay" mi ale nic nevyskočilo, proto jsem psala přímo do té firmy, ale bohužel díl už nemají.

Ještě jednou díky za link - tím, že jsem eBay doteď nepoužívala a tolik se v něm ještě nevyznám, myslela jsem si, že má celosvětový dosah, tj., že když se zaregistruji v Německu, zobrazí se mi odpovídající výsledky z celého světa.

Náhradní díl na starší vůz
romca*
hodnocení

Ještě jsem zapomněla k tomu hledání na eBayi - to je věc, kterou nechápu, protože, když jsem na tom německém zadala číslo ND, tak mi tam vyskočilo, že nalezeno 57 (59?) výsledků, ale když jsem pak projela jednu nabídku za druhou, tak vůbec zadání neodpovídala - byly tam zobrazeny díly, které měly na konci čísla místo "N" třeba "AC", "F" apod. nebo úplně jiné označení.
Vidím, že tady vyskočila taky spousta nabídek, tak jsem zvědavá, co pak zjistím, až je budu jednu po druhé procházet.

Asi něco nechápu. Anebo jsou ta jiná označení možnou náhradou mnou hledaného dílu - to je to, co mě přivedlo právě na dotaz, jestli je možné ten originální díl nahradit nějakým jiným.

bear

VAG číslo dílu končí mnohdy indexem př. L, M, X, GA, atd...

Někdy při vkládání do googlu je potřeba vymazat mezery a napsat celé VAG číslo dohromady a né po třech skupinách čísel. Záleží, jak ty tagy někdo používá v inzerci a dle toho vyhledávač hledá.

Poslední index značí nějakou verzi a klidně vyžší indexové číslo nahrazuje předchozí díl.

Dá se to dohledat v ETKA VAG katalogu.

Pokud si chceš sama prohledat, tak zkus:

ifinterface.com/...

Carpgrog2 a message nebo donate zavírej červeným křížkem okna.

I jako demo tě to nechá hledat poměrně dlouho.

Volkswagen přepni na audi a hledej. Čerpadlo je tuším buď v sekci 2 nádrž nebo v 9 elektrice

Najdeš tam i to, kdy byl díl vyběhnut z výroby (zrušen) a nebo čím ho nahradili.

*srdce*

romca*
hodnocení

Díky moc, "Bear", za cenné rady. *srdce* Je vidět, že se v této oblasti velice dobře orientuješ. *palec*Pro mě je to španělská vesnice a vyloženě "peklo". (Dokonce mám podezření, že kvůli mým četným dotazům, které jsem dostala od firem, u kterých jsem tento ND poptávala, se mnou přestal komunikovat i servisák, který řeší závadu mého auta. Nedávno jsem mu posílala další dotaz a doteď mi neodpověděl. Tak, buď už peče cukroví nebo jsem u něho na blacklistu).
Na ten výraz "VAG" jsem narazila včera v noci u nějakého polského e-shopu na náhradní díly, když jsem hodila do vyhledávače výraz v angličtině. Nejdřív mě ten výraz vyděsil, pak jsem ale zjistila, že je to vlastně zkratka pro "Volkswagen AG". Tím, že tam ale nebyl obrázek (abych si udělala alespoň hrubou představu, jestli je to vůbec to, co sháním), a bylo tam doporučení na ověření, jestli je díl použitelný na můj vůz, bez vylistování všech "kompatibilních" modelů aut, jsem měla strach to objednat, protože nevím, jak to jinak ověřit. Pro jistotu jsem si ale e-shop uložila pro tu nejhorší variantu.

Mezitím se mi ozval ten obchod s ND u nás. Potvrdili mi znovu "kompatibilitu" ND s mým VINem, tak ho u nich koupím, i když je možná předražený. Ale potřebuji, aby tohleto martýrium už konečně skončilo a já se mohla začít věnovat i jiným aktivitám jako jsou třeba nadcházející Vánoce. Kromě toho mám strach, aby někdo díl mezitím nevykoupil.

Nicméně si Tvoje odkazy projdu mezi svátky, protože nikde není psané, že ten objednaný díl bude skutečně OK.(Uvěřím tomu, až mi bude auto bez problémů jezdit alespoň měsíc). Kromě toho zjišťuji, že je Audi dost nespolehlivá značka (oproti už mnou zmiňovanému Ventu) a že není vyloučené, že nebudu za pár týdnů shánět zase nějaký další ND. Kdybych do zbytečných oprav za poslední měsíce nedala už přes několik desítek tisích Kč, už bych se ho zbavila. (Původně jsem ale nechtěla, poněvadž jsem ze všech stran slyšela, že můj model byl údajně jeden z nejlepších a že naopak ty nové jsou mnohem víc poruchovější a opravy cenově nákladnější).

Ještě jednou díky moc a přeji Ti krásné a pohodové vánoční svátky a jen to nejlepší v nadcházejícím roce

Romca

bear

Cim vic je auto prospikovane elektronikou, tim je vetsi sance, ze se neco pokazi. Audi je z VAG koncernu nejslozitejsi co se tyce elektroniky a spousta modelu od vw a skody z toho tezi. Tedy z toho vyvoje. Jinak VAG je volkswagen automobile group, tedy skupina koncernovych nemeckych znacek jako audi,vw,skoda,seat. Hezke svatky a hodne stesti s nalezenim vhodneho dilu. Jinak pokud by jste znala parametry cerpadla, tak se da zte jednotky vykuchat jen motorek a ten se da sehnat v nahrade tusim pietro eshop. Zkuste pogooglit. A jeste k tomu vag. Dily jsou napric tech 4 znacek, takze treba skoda ma v sobe vw a audi soucastky.nedelaji se extra,pokud uz existuji. Navzajem si je sdili. Hlavne motorove veci, elektroniku a drobnosti interieru.

rom
hodnocení

Díky, Bear, za dovysvětlení a radu. S tou opravou čerpadla to bude u tohoto (tj. autorizovaného) servisu problém, to mi neudělají. Jak už zmínil Yarda1 nahoře, jedou jen podle předpisů a nebudou experimentovat. Dokonce to berou tak, že ani nemají snahu aspoň poradit s nějakým alternativním řešením. :( Když mě ten můj servisák požádal, ať si začnu ten ND shánět už sama (protože by mi to musel dál účtovat, což by bylo drahé - chápu a kvituju) a já se ho při tom zeptala, co se stane, když díl neseženu, jestli budu mít smůlu, tak mi na to v podstatě přitakal, což mě totálně vyděsilo (a to jsem tenkrát ještě vůbec netušila, co mě čeká). Takže, místo, aby mi řekl, že jsou i nějaké jiné cesty pro řešení (které mi ale nemůže poskytnout on), nechá mě klidně auto vyvézt na vrakoviště.:(

V této souvislosti se chci zeptat - dají se taková čerpadla opravit/repasovat? Na webu jsem totiž viděla nějaké firmy, co inzerují, že repasují palivová čerpadla do osobních aut, ale když jsem jedné napsala, tak mi odepsali, že tato čerpadla nerepasují, z druhé mi zase zavolali a ptali se (musím teda říct že, velice sympatický a ochotný pán), jestli je to čerpadlo přímo v motoru nebo v rozvodech, na což jsem nedokázala odpovědět. Poslala jsem tedy tento dotaz mému servisákovi, ale doteď mi neodpověděl. (A už předtím mi na možnost opravy čerpadla dal najevo, že se mu tato varianta řešení nelíbí - nejdřív mi napsal, že opravit nejde, o 2 odstavce níž zase, že ano, ale že se tím může stávající problém opakovat, ale taky nemusí - pak si má člověk vybrat). Sice tomu absolutně nerozumím, ale podle obrázků čerpadla, co jsem viděla na netu, bych si tipla, že asi nebude přímo v motoru, jelikož z něho vedou nějaké kabely, což?
Pokud jde o to "šérování" ND mezi jednotlivými značkami VAG - ten ND ale bude mít nejspíš asi pořád stejné označení, tj. v mém případě "8E0 919 050N", ale při hledání už nemusím upřesňovat, že je to pro Audi?

Předem díky moc!

bear

ND na VAG se dají velmi dobře dekódovat.

Př.: 1U0 (octavie1), 6Y0 (Fabie1), 6U0 (Felicie), 1Z0 (Octavie2),... 8E0 (Audi A4 model B6 a B7?)

Ovšem je normální, že díl 6Y0 xxx xxx pokud je to třeba šroubek nebo příchytyka, tak se vyskytuje i u aut 1Z0 nebo klidně v nějaké Audi. Třeba Audi 100 má stejné spínače el. oken na madle jako Felicie, atd... Páčky pod volantem navzájem sdílí snad všichni z roku cca 2000 (VW Sharan, Audi A4, Fabia, Octavia,...)

Takže čerpadlo 8E0 xxx xxx N můžeš pod stejným číslem dílu najít třeba i v VW Passatu nebo spíše VW Arteon, VW Phanteon,...

Ale jestli máš dost specifickej motor 3.0TDi, tak ten bude asi výhradně osazován jen v Audinách a tím se možnosti zúží. To je onen celej problém hledání dílu. Není to o Audi, ale o specifické konfiguraci daného prémiového modelu. Kdyby to byla Audi, jejíž motor má i octavia nebo passat, tak je to víc vpohodě. Vždy je tedy lepší vybírat auto z VAG koncernu, kde je daná motorizace zastoupena ve více vozech. Pak je i více dílů po vrakovištích i v prodejnách a i druhovýroba je bohatší výběr.

...

Tolika teorie.

Pokud víš, že sháníš díl 8E0 919 050N, tak se jedná o ponorné podávací palivové čerpadlo do nádrže a čerpadlo common rail vysokotlaké je přímo na motoru a to asi nesháníš.

Právě ta čerpadla CR (commonrail) přímo na motorech se repasují a čerpadla podávací v nádržích se jen mění.

A teď to podstatné.

Čerpadlo v nádržích není jen čerpadlem. Mnohdy je jeho součástí čerpací nádobka a plovák palivoměru. Případně třeba u Škody Rapid 2018 a vejš TSička je součástí i palivový filtr.

Takže pokud celá taková to čerpací jednotka do nádrže nejde sehnat, tak se dá opatrně rozdělat a ze samotné nádobky vyjmout patronu motorku samotného čerpadýlka a to jde vyměnit.

Bohužel asi si mechanici nechtějí vzít na triko, že motorek nebude pasovat na konektory nebo nebude dávat patřiní tlak. Případně během kuchání čerpací jednotky poškodí plovák nebo prasknou nádobku (je z plastu).

Tak tě ženou, aby vyměnili kompletní čerpací jednotku se vším všudy. Stejně tak autorizák.

Zkus mi ještě napsat kompletní údaje o autě.

Audi, A4 model (jaký? B6? B7? jiný?), rok?, výkon motoru 3.0TDi nebo jinej?, Quatro 4x4?

Většinu čerpadel v druhovýrobě pro VAG dělá i pro prvovýrobu (přebalí jen krabičku s VAG znaky a symboly) třeba Bosch. Dá se tedy sehnat i jako Bosch díl.

bear

Takto se to pak cca přeskládává (vnitřek jednotky čerpadla -> holý motorek)

drive2.ru/...

Překlad:

Obecně založím s tím, že v jednom okamžiku, kdy se to stane, auto bez jakýchkoli značek před tím přestalo nastartovat hloupě. Zpočátku jsem uchopil, ale po několika pokusech jsem dokonce přestal uchopit! Poslední jízda byla do jiného města, ve vzdálenosti 200 km v agresivním režimu. Auto jelo dobře, bez ligatury, rychlost byla nabírána jako obvykle. Přehlušila jsem to a po 15 minutách nemohl nastartovat auto. Pokusil se být upřímný v plném rozsahu, protože po víčku motoru jela přesně 2 km. Musel jsem jít domů na odtahovku. Jak jsem naznačoval, pitva ukázala, že benzonasa je pokrytý. Nebyl jsem připraven dát za tu část kulatý sumu. Tak jsem se ponořil do internetu. Zjistil jsem, že někteří lidé na jejich modelech aut našli motor odděleně! V obchodech s autodíly jsem nepomáhal, nabízel jsem díly v malých tolika čínštině, že ještě neseděly mému modelu (tlaku)! Tlak mého čerpadla je 4 BAR.
Obecně platí, že elastické CUP info a po přezkoumání desítek fotografií jsem narazil na velmi podobný motor! Když jsem našel pokoj a ujistil se, že mi tento detail vyhovuje, moje radost nebyla limitem! Navíc, náhradní část byla (německá) a pro přijatelné peníze.
A teď k číslům a fotkám. Doufám, že mé informace někomu ušetří čas na vyhledávání a úsporu peněz!)

romca*
hodnocení

Ještě jednou díky moc, "Bear", za rozsáhlé a podrobné vysvětlení i rady! Objevila jsem je až teď (musela jsem je tenkrát v té záplavě komunikace přehlédnout). Mezitím se situace vyvinula tak, že ND jsem nakonec nikde nesehnala, ale našla jsem pána, který slíbil, že se mi na to zkusí podívat, takže budu auto z autorizáku "stěhovat" k němu. Vypadá takový dost akční, tak jsem zvědavá.

Ještě jednou díky moc za všechny příspěvky a rady a přeji jen to nejlepší v novém roce!

 

hodnocení

0x

Skúste sa tu informovať. ekodiely.sk/...

romca*
hodnocení

Děkuji moc, "Slavco31" *srdce*! Hned jim napíšu.

 

hodnocení

0x
avatar kornel

nebude to ono? autodoc.cz/...

Nie,nesedí koncové písmeno dielu.

romca*
hodnocení

Díky, "Kornel", za snahu pomoct! *srdce*

 

bear
hodnocení

0x

Co zde pro A4 B7 3.0TDi?

pegasdily.cz/...


doplněno 17.12.24 19:10:

Opravuji, to ne, vy potřebujete nízkotlaké podávací do nádrže.


doplněno 17.12.24 19:11:

Bez záruky možná by pasovalo tohle. Je pro 2.0TDi taky podávací

pegasdily.cz/...

bear

0 986 580 826

Já furt nevidím důvod, kor když kouknu na ty obrázky z odkazů, proč by tam nešlo snad libovolný čerpadlo, minimálně z něčeho staršího koncernového. Vždyť dieslu stačí prostě opravdu jen pomoct nacucnout tu naftu do vysokotlakého čerpadla, jestli to podávací tlačí 5 nebo 1 bar je jedno a mechanicky pasovat do hrdla nádrže bude asi všechno, maximálně se bude lišit konektor nebo tvar drátu plováku. Nebo se vymění jenom motorek za 4 stovky. A nebo mu nic není, ale jako mě už u dvou aut prdla hadička/husí krk od čerpadla k prirube.
Když jsem dostal na zprovoznění nějaký terénní suzuki do lesa (asi Jimny), kde chcíplo čerpadlo v nádrži (sotva se točilo a mělo minimální odběr) a nešlo ho vyndat bez demontáže nádrže (kvůli korozi všeho okolo nemožné), přidal jsem prostě univerzální externí čerpadlo do potrubí a trada, už to jelo.
bear

U common railu netuším, ale čerpadlo by mělo podat dostatečný tlak, protože ta ponorná čerpadla s odstředivým čerpadlem (kolečko s okénky) funguje ve vypnutém stavu jako zátka. Pokud je čerpadlo mrtvé (netočí se), tak se přes něj nedá sát.

Konektor z odkazu je stejný, přívody hadiček taky, ... já bych to risknu i za cenu přeskládání ze dvou jednoho.

pietro-eshop.cz/...

podle obrázku nahoře co sem dala tazatelka -tak paní nepotřebuje čerpadlo které je v nádrži ale čerpadlo které je venku/válec/který je někde připevněné na podvozku takže by stačilo jenom zjistit jaký tam má být tlak a dalo by se tam hodit i něco jiného v náhradě...

bear

Kornele, tato Audi nic takového nemá. To je nějaká čínská cosi (možná jen holý motorek do té vnitřní nádoby do nádrže)

Audi mají čerpadla v nádrži z tohodle roku a motorizace.

Vygoogli si VAG číslo co sem dala tazatelka!

8E0 919 050N

díky za info ...nejsem znalec jak je to tam řešeno-spletl mne ten obrázek co sem dala tazatelka-já měl v naftě akorát golfa 2 a Seata Toledo 2- a tam takové problémy jsem neměl...pěkný den

bear

Vpoho. I tobě pěkný den a hezké svátky ;)

Minule sa rozpadol kamarátovi mechanikovi pri oprave ventil na naftovom filtri na Audi A4 B7 125 kW. Taký ventil na bežne stojí cca 6 € , no tento 125 kW motor ho má trochu väčší a stojí cca 65 € a ide asi len na ten motor.Takže to je Audi. Takže, na ten 3 liter kľudne ide iné, a z ostatných nebude pasovať, napriklad na závit nádrže,veľkosť plaváka,iné koncovky a pod.

romca*
hodnocení

To "Bear": Díky za link na "Pegas", ale vypadá to, že ten díl asi pasovat nebude - nikde v popisu jsem totiž nenašla to mé číslo (viz příloha). Nebo jsem něco nepochopila? Podle čeho jste poznal, že potřebuji nízkotlaké čerpadlo?

To "Bery", "Kornel" a ostatní: omlouvám se za případné zmatky - ten obrázek nahoře podle mě není správný. Dávala jsem tam ten printscreen kvůli textu pod tím obrázkem. Podle toho, co jsem našla na nějakém maďarském bazaru a pak i běloruském, to čerpadlo vypadá takhle - viz další příloha.

To "Bear" a "Bery": pánové, vypadá to, že se v autech skutečně vyznáte. Chci se zeptat, jestli je to jen Vaše záliba nebo se opravami i živíte? U "Bery" to podle jedné jeho reakce vypadá, že auta opravuje. Nejste náhodou některý z okolí Brna/příp. z Moravy (mám pojištěný odtah do 400 km *smich*) - kdyby mi to s tím nákupem orig. dílu a opravou v autorizovaném servisu nakonec nevyšlo? ;)

Díky všem za pomoc! *srdce*

Náhradní díl na starší vůz #2
Náhradní díl na starší vůz #3
Já bych se klidně pomoct i za cenu bastleni pokusil, ake bohužel jsem z opačného (západního) konce D1. Autama se sice nezivim, jen, společně s různou další technikou, trochu přiživuju, ale rád zkoumám, jak něco vyřešit bez investic větších, než minimálních:)
romca*
hodnocení

Díky moc, "Bery". Vidím, že jsem evidentně klikařka *haha* Mezitím se mi snad podařilo najít 1 použité čerpadlo v Litvě (fa mi tvrdí, že je kompatibilní s mým VINem) a pak ještě originál v UK. Tam čekám na potvrzení kompatibility a možnosti dodání do CZ. Tak, snad už to konečně vyjde, protože jinak už mi z toho hrábne. *zed*

Ještě jednou díky za všechno a přeji Vám krásné, pohodové vánoční svátky a jen to nejlepší, hodně zdraví, štěstí a hodně úspěchů při "vynalézání" nejen v nadcházejícím roce *palec2*

Romca

asd1

Originál nový v UK jsem našel po 30s hledání..

Litvy bych se obával. A tohle určitě půjde zbastlit za levno, záleží co tam odešlo (motor?) a sehnat čim to nahradit příp. něco co půjde upravit aby pasovalo.. Pro servisy to je moc přemýšlení za málo peněz, tak tě pošlou do háje ať si seženeš originál díl, že neni je nezajímá, jim to žíly netrhá, jiných kšeftů maj dost, a tobě vyúčtujou i stání neopravenýho auta na dvoře...

Může to být klidně i jen zlomená trubička v čerpadle, upadlý drát u konektoru atd.

A určitě to jde vymontovat a poslat Berymu enbo někomu jinýmu na zkoumání... Je to nafta tak výbuch benzínu/ shoření auta moc nehrozí, takže stačí zavřít igelitem proti prachu...

romca*
hodnocení

Díky, "asd1", za příspěvek a doporučení. Nakonec ten ND neměli ani v UK - inzerovali, že ho mají ve 3 různých skladech za 3 různé ceny, a když jsem jim psala, jestli ho jsou schopni odeslat do CZ, tak mi druhý den odepsali, že ND nemají. (Tohleto se mi stávalo dost často - že někdo inzeroval, že díl má, a až jsem zaplatila, zjistili, že mají bordel ve skladu oni nebo dodavatel.)

Jak jsem psala už výš - ND jsem nakonec nesehnala, ale našla pána, který je ochotný se mi na auto podívat. Tak jsem zvědavá.

Přeji všechno nejlepší v novém roce!

 

bear
hodnocení

0x

Konečný verdikt:

Co si zde vybrat náhradu? Samotný motorek na přehození do původní jednotky čerpadla a nebo celou jednotku?

na N index bych se vybodnul. Ten jen specifikuje drobnost (třeba většinou rok nebo upgrade).

autodoc.cz/...


doplněno 18.12.24 12:17:

Ale nejelpší bude jednotku čerpadla demontovat, rozebrat a pořádně nafotit, ať můžem porovnat, co by se hodilo.

Konektor na čerpadýlku se dá upravit. Tlak pro CR by měl 0,5Bar stačit, když je i pro 2.0TDi CR.

bear

Rozhodně to není na vrakáč, když mechanik není schopnej trávit čas hledáním náhrad a nebo neumí.

To raději najděte někoho jiného ;)

romca*
hodnocení

Díky moc, "Bear", za odpověď i vysvětlení. No vidíte, a mně kladl servisák na srdce, že musím na tom "N" právě trvat. Toho jsem se obávala, že tady budu jako blbec týden obepisovat půl Evropy, dělat si navíc nervy, že jinak budu muset dát auto už do šrotu, a nakonec nejspíš zbytečně. (Kromě vzdálenosti to byl další z důvodů, proč jsem do autorizáku pár let po vypršení záruky přestala jezdit - že jsou strašně neflexibilní).

S jednou firmou, z těch dvou, které se mi nakonec podařilo najít a které mi tvrdily, že jsou schopné mi ND objednat, jsem už domluvená, že mi ho koupí, tak doufám, že to klapne, ať už mám konečně pokoj. Teď čekám na zálohovou fakturu. Pokud dojde na nejhorší a zase to nevyjde, Vy byste, případně, byl ochotný se mi na auto podívat - viz můj dotaz v poslední komunikaci?

Ještě jednou díky moc za všechny rady a návrhy a hlavně za uklidnění, že ještě nemusím řešit nové auto! *srdce*

bear

Spíše ne, mám toho moc.

bear

Teď koukám, že pro 6ti válec je jen to index N. Otázkou je, k vůli čemu. Jestli k vůli plováku nebo čerpadlu.

Vyběhlo z výroby 2024/11/1

Náhradní díl na starší vůz #4
romca*
hodnocení

Tak to je škoda. *alene* Jsem přímo z Brna. A nemáte v těchto místech nějakého kamaráda, který je stejně akční jako Vy? ;)

K tomu zrušení výroby - to je to, co mě snad na celé věci štve nejvíc. Já tuhletu závadu řeším už od konce června, kdy jsem musela nechat auto odtáhnout do servisu, ze kterého jsem ho teprve před 5 dny vyzvedla po předchozí (už ale 2. opravě a samozřejmě s jiným problémem :( ). Tam nejdřív stálo 14 dní, aniž by se na ně kdokoliv podíval, pak mi řekli, že je to zase nová, jiná závada, tj. už 3. To už jsem se naštvala a nechala auto odtáhnout do jiného servisu. Tam mi tvrdili, že ho spravili, ale po týdnu mi začalo špatně startovat (přestože byla v autě tento rok už 2. nová baterka), tak jsem ho do servisu odvezla zpátky. Vyměnili mi žhavicí svíčky + řekli, že je strašně zanesené sací potrubí (zvláštní, že na to nepřišli už při první opravě) a to že bude stát ještě další peníze (+30.000Kč). To jsem se naštvala podruhé a řekla, že už s autem radši zajedu do autorizovaného servisu, jelikož jsem měla vyměněného už pomalu půl auta a problém pořád nevyřešený. "Nejzábavnější"na tom bylo to, že druhý den mi poslali fotky toho mého údajně zaneseného sacího potrubí a ta fotka byla dělaná přesně v den a čas, kdy jsem si auto předchozího dne v servisu vyzvedávala a stálo už smontované na parkovišti. Takže by mě zajímalo, z čího auta ty fotky vlastně byly. Termín v autorizáku jsem dostala až na začátek listopadu a než jsem se ho dočkala, kleklo mi 1. listopadu za jízdy znovu. Takže, nebýt tady těch všech průtahů a zbytečných oprav, nemusela jsem dnes tohleto celé vůbec absolvovat (a to samozřejmě nemluvím o zbytečně vyhozených penězích :( ).

Ještě se pro jistotu zeptám, protože se mi z té firmy, která mi slíbila díl objednat už nějak podezřele dlouho nehlásí: myslíte si, že bych ND mohla případně koupit tady?: 2407.pl/... Číslo sedí, ale doporučují ho prověřit, jestli pasuje na mé auto. Ale nevím jak, když tam nemají žádný přehled kompatibilních modelů. A od svého servisáka mám toto číslo, protože má být údajně vhodné pro mé auto.

Ještě jednou díky moc a zdravím

bear

Číslo je stejné jako od Vašeho servisáka. Pokud áte 6tiválec naftu, tak by to mělo sedět i podle obrázku co jsem vložil z VAG katalogu Etka.

Bohužel víc nepomohu. Nechci a nemůžu se pro všechny rozkrájet a mám taky svůj život, nejen práci.;)

Přeji hezké svátky a držím palce, ať Vám to klapne.*srdce*

romca*
hodnocení

Jasně, rozumím. Díky moc za všechno, i za to poslední potvrzení! *srdce* Mám takové podezření, že to nakonec budu muset zkusit koupit v tom PL. :(

Přeji Vám krásné, pohodové vánoční svátky a hodně štěstí a zdraví v nadcházejícím roce *palec*

asd1

Další story "lamy a podvodníci v servisu"... Bohužel takhle dělá 90% servisů, zvládaj základní jednoduchý práce za raketu, cokoliv složitějšího je metoda pokus - omyl. Jakmile vycítí že přišel hejl/ blondýna, tak jim nakukaj cokoliv, účtujou se desítky tisíc, opravit to je pro ně nevýhodný protože to utne další přísun peněz...

A kdoví co všechno tam ještě zvládli pojebat... Držim palce ať čerpadlo někde rozumně seženeš, nic dalšího nevyskočí a taky hezký svátky..

Jestli to stálo na dvoře tak tam budou ještě orezlý brzdy apod... Pak nalej do nádrže VIF a projeď italskou údržbou (komplet prohřátý motor = ca po 15 km jízdy, pak vysoká zátěž a otáčky ca minutu, ideálně dlouhý kopec na dálnici v Dojčlandu. - spalovací prostor + všechno ve výfuku se vypálí a profoukne)

romca*
hodnocení

Díky "asd1" za komentář i doporučení. Řekla bych, že až na tu blondýnu všechno ostatní sedí *smich*.

 

 

hodnocení

0x

Tipnu si, že to N by mohlo souviset třeba s táhlem plováčku měření množství paliva, podle velikosti nádrže. Rozhodně to bude nejspíš něco, co by v nouzi při nekompatibilitě šlo použít z původního čerpadla. Stejně by bylo asi nejlepší vzít a vyměnit z nového pouze vadnou část, předpokládám motorek. Ale u autorizáku je problém, že oni čerpadlo opravovat nebudou, jsou to měniči originálních dílů, takže to znamená od nich čerpadlo vzít a toto si provést sám, nebo to někomu svěřit a jim pak v ruce přinést celý připravený díl.

romca*
hodnocení

Díky, "Tomkk" za radu! *srdce* A dělá takové věci vůbec někdo? Protože, když jsem nedávno obepsala na zkoušku 3 firmy, které inzerují, že repasují palivová čerpadla, jedna mi odepsala, že taková čerpadla neopravují, další mi neodpověděla vůbec a ze 3. mi zavolali, že, pokud je ten díl přímo v motoru (ale možná jsem to popletla a řekli/mysleli tím nádrž - jak vyplývá z komunikace výše) a ne v rozvodech, tak to se prý neopravuje. *nevi*

asd1

Repasy jsou myšlený spíš vysokotlaký čerpadla. To tvoje je nízkotlaký podávací z nádrže k tomu vysokotlakýmu. Je tam jen čerpadýlko s motorem, někdy i filtr paliva, pak měření množství paliva (plovák a snímání polohy), nic víc. Z toho moc peněz nemaj tak je to tvoje nezajímá.

romca*
hodnocení

Aha, díky "asd1" za vysvětlení! *palec*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]