Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svítící kontrolka stop a červený vykřičník

Od: alex* odpovědí: 10 změna:

Zdravím,

při nastartování auta (Peugeot 206) mi svítí kontrolka STOP společně s červeným vykřičníkem (zataženou ruční brzdu jsem nenechal :D). Vrátil jsem se k autu po týdnu, kdy bylo zaparkované na parkovišti. Zatím jsem s ním nikam nejel, nevím co tomu je. Zkoušel jsem s ním popojet a brzdí normálně. Známý říkal, že to může být jenom zamrznuté čidlo, nadruhou stranu to může být taky unikající brzdová kapalina.

Nějaké nápady co s tím?

Díky

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mate59
hodnocení

2x

Když se rozesvítí oranžová kontrolka jakákoliv,může se s vozem jet.Ale rozsvícení červené kontrolky znamená, že jízdou se může vážně poškodit motor.Jednoznačne to chce diagn. motora.

daniela1

Ach jo, opět obodovaná nesprávná odpověď.

Rozdělení oranžová / červená takhle platilo možná kdysi, ale různá auta mají různé kontrolky a správnější vnímání barev by bylo možná spíš pozor / nebezpečí, pro technicky zdatnější znát jejich význam a důsledky - takhle z hlavy mě napadají snad jenom kontrolky oleje (mazání) a kontrolka vysoké teploty motoru jako jediné, které musí znamenat okamžitou "stopku" a další postup.

Leckde jsou červené třeba airbagy, zatažená ruční brzda (+ závada brzdového systému), ve Fordech pro USA dokonce snad kontrolka venkovní teploty v mrazu (!), snad ve všech autech je červená kontrolka pásů - a ničím z toho skutečně nehrozí poškození motoru. Naopak MIL, která může znamenat leccos a teoreticky se může motor poškodit, je snad všude oranžová.

Diagnostiku motoru to nechce, já bych to, dle zkušenosti s ostatními vozy, taky viděla na tu hladinu brzdové kapaliny, jak píší přede mnou.

petrovic

Jo, tu cervenou snehovou vlocku (od 0°C) mam ve Fordu. Mezi fordaky se tomu rika pozor! radioaktivni snih. *smich*

Červená,znamená stop. A ako sa to nezmenilo na semafóre,tak sa to nezmenilo ani na aute. Jednoducho znamená nebezpečenstvo a je jedno,či pre motor,podvozok alebo vodiča s pasažiermy.

 

fik
hodnocení

0x
Dělá to buď zatažená ruční brzda a nebo (časteji) nedovřené dveře a nebo rozbitý mikrospínač, který určuje, zda jsou dveře dovřené či ne. To by měl vypsat středový display (Left door open).
Já měl snímač zavřených dveří KO a STOP mi blikalo stále. Dokonce kvůli tomu nešlo zavřít dálkovým centrálem. Vyřešila to až porucha převodovky a vrakoviště.
---------
Beru zpět. Při tom, co jsem popsal svítí stop, ale ne symbol brzd.

 

yarda1
hodnocení

0x

Jestli tam máš počítač, mně jednou svítila kontrolka, nevím už čeho, snad něčeho co jsem v autě ani neměl, v servisu vynulovali paměť chyb a je to zase v pořádku. Jestli to máš pojištěné, zkus zavolat do servisu nebo do pojišťovny.

Mně jednou udělala pápá baterka. U starších aut jsem byl zvyklý, že baterky se se mnou loučí postupně a bylo na mně, kdy se rozhodnu že už je čas je vyměnit, tahle mne opustila a ani se nerozloučila když jsem zastavil před obchodem abych si něco koupil. Tak jsem zavolal do pojišťovny a poslali pro mne odtahovku. Ten odtah jsem nepotřeboval moc daleko, tak to zaplatila pojišťovna.

 

cien
hodnocení

0x
Když máš podezření na únik brzdovky, tak otevři kapotu a podívej se na její množství.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

U vozidel PSA Vždy s červeným vikřičníkem svítí i další kontrolka! Nikdy ne ttato samostatně! Pokud svítí "stopka" + ko brzd, je závada na brzdách-nefunkčí, málo kapaliny... OTEVŘÍT kapotu a podívat se na nádobku s brzdovou kapalinou a dle toho dolít nebo zavolat odtah a do servisu !

 

makk
hodnocení

0x

Nemusí to být únik brzdové kapaliny, ale její nízká hladina. Zkontrolovat, dolít, zkusit párkrát zabrzdit a když to bude OK normálně dál jezdit. Jak ubývají destičky, tak se pístky vysouvají víc a hladina klesá, to je normální jev.

petrovic

Píšeš, jak ubývají destičky, hladina klesá. Normální jev. Ano. Ale rozhodně NEDOLÍVAT brzdovou kapalinu. Toto je čas, kdy jsou už brzdové destičky sjeté a je nutná jejich výměna. Většinou už jsou i po smrti brzdové kotouče. Takže žádné dolévání, nikam to neuteklo. Jen je to dole v brzádch. A pokud se přece jen dolívá a stále úbývá tak je netěsnost a teče to pod auto. Taky nebezpečný jev.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]