Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co vše kontrolují na STK?

Od: bruno odpovědí: 11 změna:
Zdravím, potřeboval bych poradit ohledně Citroenu C3 příští měsíc mu končí technická a nevím zda vzít auto na technickou teď nebo až po opravě. Jde o to že auto v pořádku šlape jen nejde zařadit 2 takže když jezdím tak se pořádně rozjedu na 1 a pak přeřadím rovnou na 3 a auto jinak ve všech ostatních ohledů je v pořádku a jezdí naprosto bez problémů. Teď mi jde o to že jsem v okolí obvolal všechny servisy a všichni mají do konce roku plno což by znamenalo že bych auto musel dát do servisu až v lednu a musel bych ho tam dostat na podvalu jelikož by byl už bez STK. Tak mě zajímá zda na STK kontrolují i řazení protože pokud ano tak to asi nemá cenu ani zkoušet.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar regine

1) Osobně STK beru jako službu pro osobní bezpečnost a bezpečnost vůči druhým.

2) Že se zdá auto vpořádku, je jen pocit (např. zvykneme si na "slábnoucí" brzdy). Souběh/rovnoměrnost brzdění 4 kol nezjistíme, zjistí se jen měřením.

3) Jezdím na STK nejdříve a závady si nechám odstraňovat až po STK.

4) Na řazení nemusí přijít. Někde popojíždí z parkoviště technik, někde nechají majitele. Někde technici přeřezují na brzdícíh válcích.

nevím že by technik měl důvod si řadit na brzdících válcích...můžete mi prosím vysvětlit důvod proč by to dělali a co by se tím kontrolovalo...moc děkuji za vysvětlení...

Nevím proč by měli dělat. Ale na STK v Hodoníně a Praze někde přeřazují; v Olomouci, Litovli a ve Šternberku ne.

kdosi

Že používáte STK i pro svou bezpečnost a měření normálně nezjistitelných odchylek je hezké, ale tazateli to nepomůže.

To S v názvu znamená Státní a stát to používá i k pokutování řidičů bez ohledu na skutečný technický stav vozidla, čemuž se chce tazatel vyhnout. (Pokud je vozidlo technicky v pořádku, ale datum na papíru od STK o pár hodin projde, tak člověk při kontrole dostane pokutu, se kterou nic nenadělá i kdyby druhý den STK vydala rozhodnutí, že to auto v pořádku je a ještě dva roky bude. Testováno na lidech.)

Že mu jedna rychlost nefunguje (asi kvůli očesanému kolečku v převodovce) tazatel ví a chce si to nechat opravit.

Pokud by to STK prošlo i tak, tak si ho tazatel nechá udělat a na tu opravu může normálně po Novém roce zajet.

Pokud by to STK neprošlo, tak nemá pro tazatele význam na tu STK chodit, protože by za ni zbytečně zaplatil a musel by z ní to auto nechat odtáhnout - to už je pro něj rychlejší a levnější to auto nechat stát tam kde je, neztrácet čas a peníze s STK a s odtahovkou. A pokud si to STK udělá až po té opravě, tak mu bude o to déle následně platit.

Jediná otázka je, jestli to řazení STK testuje, nebo ne.

bear

Technik většinou přejíždí z pracoviště ME na pracoviště TK. Určitě těch 50 - 100m nejede jen jedničkou při objetí baráku STK.

Bear ono jak a kde u nás si přejíždí zákazník sám! Tedy pokud je přítomen , pokud to svěří stanici aby mu udělal TK aa jde do pryč ak zase není prostor na řazení vyšších stupňů než je 1. záleží jak a kde takže nelze paušalizovat!

martinkupka

tak jí nejdříve preventivně do servisu pak na STK, abych se tam zbytečně nevracel a nezdržoval ostatní

STK slouží preventivně především jako zdroj zisků jejich majitelům

navíc politici v ČR umělě udržují MONOPOL vybraných několika stovek majitelů STK chybí konkurence ceny jdou nahoru fronty se nekrátí

existuje vzorec potřeby pokrytí území ČR stanicemi STKa ten je ( zatím) nedotknutelný

@martinkupka ;) Mohu modifikovat prevenci před zbytečným utrácením:

SERVIS slouží preventivně především jako zdroj zisků jejich majitelům.:-D

Hm, záleží na každém z nás. Když mám na STK zjištěnu závadu/závady, žádám konkrétní opravu a jdu na opětnou kontrolu do 1 měsíce. Když ale předem zažádám o přípravu vozidla na STK v servisu ... Ušetřím, či ne?

Kdosi.. "S" v názvu STK opravdu neznamená státní. Bejvávalo..Znamená to jen "stanice"..A jinak bych se té "chybející" dvojky vůbec nebál..stačí tvrdit,že "se s tím musí umět" a že vy tam tu dvojku dáváte normálně..Spíš bych se bál jiných závad a to řazení vyřešit až po absolvování té slavné TK

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Nwn jak má C3 řazení- lanky nebo táhly. pokud táhly tak je to jednoduché uzkontrolovat a promazat klouby na konci táhel (jsou 3ks dlouhé a dvě kratší) popřípadě některé modely měli-mají i seříditelnou délku a navíc u některých modelů se na to dá dostat i sezhora. Žel i když na současných mám už řazení lanovody (C4 a C5). U nás a linku vjíždí a na závěr vyjíždí zákazník - na lince mezi pracovišti pak přejíždí technik TK (AR Partner STK) a doporučuji zajeďte si tam sám a uvidíte- Jinak nevím odkud jste ,ale nedoporučoval bych jakýkoliv servis, ale výhradně servis dělající vozy Peu a CTR.Pkd bych vědět bližší určení odkud jste možná bych věděl o bližším citroenáři.

 

hodnocení

1x

Vada řazení nepatří mezi vyjmenované nebezpečné závady. Pokud si technik neodváží vozidlo z parkoviště (osobně jsem se s takovou stanicí nesetkal), tak při přejíždění mezi stanovišti nikdy nemá důvod řadit dvojku. Myslím, že by bylo lepší jet nejdřív na kontrolu a potom nechat opravit najednou i případně zjištěné jiné závady.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]