Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Porucha na dálnici

Od: miriam odpovědí: 25 změna:

Ahoj, mám hypotetickou otázku. Co je nutné dělat, pokud dojde k poruše vozu na dálnici? Prostě vám blikne nějaká kontrolka, máte omezenu rychlost na padesátku? Napadá mě zajet do pravého pruhu, začít blikat a na prvním výjezdu opustit dálnici. Jistě mě opravíte, co se vlastně v takové situace musí dělat. Mám už starší auto a říkám si co kdyby.. :D Děkuji za případnou odpověď.


doplněno 10.12.24 18:26:

Děkuji pánové. To neblikat varovkama překvapilo.. Přeci jenom takové auto v "nouzovém režimu" může udělat cokoliv. Budu se tím řídit.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

8x

Tady vám samozřejmě budou ze zákona správně radit jet v pravém pruhu a bez varovných světel. Jenže jet po dálnici někdy 50, to je skoro jako stát, to vás někdo, kdo čumí do mobilu, sestřelí raz dva. Nebo si to zkuste o někde, kde je k exitu 15 km a hustý provoz. Kamioňáci vás sežerou zaživa, (pokud teda nepřehlídnou a nesemelou do mrtva) a bude kolem vás vznikat spousta nebezpečných situací, protože kdo se dostane za vás, bude mít velký problém se z padesátky vysunout do levého, kde se jezdí i 160. Takže v takovéto situaci, než bych vytvořil kilometrovou kolonu vzteklých řidičů, tak bych dal trvale pravý blinkr a jel odstavným pruhem, i když se to nesmí. Na poloprázdné bych tím pravým jel, ale velmi bych si v zrcátku hlídal, že ten, kdo mě dojíždí, o mně ví a reaguje.

Já vám to neradím protože takové rady se dávat nesmí, jen říkám, že v některých situacích bych to po 35 letech každodenního ježdení po přetížené D1 řešil takto.

Já bych řekl, že tvá rada je velmi rozumná a neshledávám v ní rozpor s příslušnými předpisy.

 

mathew
hodnocení

5x
Buď se budete řídit zákonem a možná to přežijete nebo se na zákon vykašlete a svou šanci na přežití výrazně zvýšíte.
Já bych zapl varovky a jel odstaveným pruhem k nejbližšímu výjezdu nebo parkovišti.

jako že auto s blikačkami řidiči uvidí, bez blikaček auto neuvidí...

Někteří narazí do auta silničářů, kteří mají obrovská světla a stojí první v odstavném pruhu.

asd1
Blikajiciho si vsimnes pravdepodobneji než když jen svítí.. ale jestli borec čumí na video a ne před sebe, tak nepomůže ani ta silnicarska deska...
mathew
U auta s blikackami mi hned jak ho uvidím (na dalnici klidně i přes 2km při vhodném terénu) dojde, že se něco děje. U auta bez blikaček akorát zaregistruji, že tam něco jede. To, že se k němu přibližuji poněkud rychle mi dojde o dost později.

@asd1, @mathew: Pánové, sice s vámi souhlasím, ale zákon hovoří jinak. Řešení? INICIUJTE ZMĚNU ZÁKONA!

@satam: přečetl sis vůbec ten zákon? Tobě se nezdá že "je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo, dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světelného zařízení" tento případ jednoznačně splňuje?

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

máte omezenu rychlost na padesátku*** na nejbližším výjezdu opustíte dálnici.

začít blikat****nikoliv.

Vždy podle zákona 361/2000, §36, ods, 2


doplněno 10.12.24 18:48:

To neblikat varovkama překvapilo***mnozí lidé blikají, když se to nesmí. Říkají tím, "porušuji zákon, proto blikám".

Přesně! Varovné blikače se u nás zhusta používají jako OMLUVENKA!

 

hodnocení

2x

Až na to blikání (předpokládám, že myslíte "varovky") je to správně. Do pravého pruhu a nejbližším výjezdem ven.


doplněno 10.12.24 18:56:

Přečtěte si a hlavně ZKUSTE POCHOPIT znění §31 z. č. 361/2000Sb. - Výstražná znamení.

 

yarda1
hodnocení

1x

Stávají se věci. Mně se jednou stalo, jel jsem po D11, zrovna bylo celkem volno, měl jsem na tachometru něco kolem povolených 130 a v levém pruhu mne kdosi začal předjíždět. Když byl výrazně přede mnou, začal zpomalovat ale držel se v levém pruhu. Nápad šlápnout na plyn a zprava ho předjet jsem pustil z hlavy, co kdyby měl defekt nebo mu bylo nevolno a chtěl by do odstavného pruhu a zpomaloval jsem taky a držel se za ním na vzdálenost, abych stačil reagovat kdyby udělal něco nepředvídaného. A samozřejmě jsem zapnul blikačky, aby řidiči co by případně jeli za mnou věděli, že se něco děje. Nevím jak to skončilo (už je to dlouho), jestli fitipaldi konečně našel který pedál je plynový a zmizel vpředu, akorát vím, že plechy nelítaly a já jsem mohl blikačky vypnout.

 

martinkupka
hodnocení

0x

Pokud to bude kontrolka mazání na nějakém vychytaném koncernovém 100 kw pédéčku, pokračovat v jízdě bez mazání znamená rychlou destrukci motoru...takže hypoteticky co budete dělat?

Tak teoreticky s oranžovou může dojet, s červenou by měla zastavit.

asd1
Srat na motor a vyjet z dálnice,50 kmh je výrazně bezpečnější než zastavit u kraje, tam do tebe brzy někdo nakouri a místo motoru to bude celý auto..
Varovné spis ano, je to upozorneni na nebezpečí, což šnek 50 kmh jednoznačně je. Nebo aspoň zadní mlhovku.
Nejet odstavnym ale v pravým, pořád sledovat provoz za sebou a být připravený uhnout do odstavneho když tě nakej trotl prehlidne..

To je na kažého uvážení. Kdo svoje staré auto zná, bude to asi řešit jinak, než kdo by tím u nového auta porušil záruku. Taky dost často bývají místa s přerušenými svodidly, zrušené odpočívky, nebo výhybny kamionů, kam se dá bezpečně zapadnout. Osobně bych se taky snažil z dálnice za každou cenu vypadnout, ale zase jsou situace, kdy jet třeba 20 je totéž, jako stát, a to už je pak bezpečnějši stát mimo auto daleko za svodidlem.

průměrný řidič si vždy poradí, a nemusí používat sprostá slova...

asd1
No dobrá, tak ne sr.ale kaslat ;) zdraví je prednejsi než auto..
20 už je jako kdyz stojí,to bych odstavil bokem a zmizel za svodidla, vestu do ruky, mávat s ni a běžet za svodidlama tak aspon 100m před auto.. lovit trojúhelník z kufru je sebevražda.
50.bych jel a hlídal bych si zada abych stihl uhnout.. když jsou i exoti který prehlidnou i ervenobilou blikající silnicarskou desku 2x2m..

huzrá, zase jedne, který již nebude psát sprostě...:)

 

hodnocení

0x

Nevím, jak jste přišli na to, že v takovém případě nesmí použít varovné blikače. Je to nesmysl, naopak, jejich použití v tazateli popsaném případě je více než vhodné.


doplněno 10.12.24 23:14:

No právě, že § 31 platí, tak nechápu, že sem píšete takové nesmysly.

Až se změní zákon, tak snad. Zatím pořád platí §31 z. č. 361/2000Sb.

 

Chcete snad říci, že §31 z.č. 361/2000Sb. je nesmysl? Nechte si ho vyložit od odborníka na dopravní právo.

Je to časté, že i odborníci diskutují nad slovy zákona, páč každý si situaci vyloží jinak.

Diskutujtete o tomto znění?

(3) Je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící
nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo,
dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světelného zařízení

 

makk
hodnocení

0x

Pokračovat normálně dál v pravém pruhu a prvním sjezdem opustit dálnici. V odstavném pruhu smí jezdit jen IZS a dálniční služba, vy tam smíte auto odstavit, když je nepojízdné.

Máte řidičák? IZS už dost flouho nejezdí odstavným pruhem ale záchranářskou uličkou. Do odstavného pruhu se částečně nasouvají auta z pravého pruhu, aby tu uličku vytvořila.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]