Nejste přihlášen/a.
Ahoj, mám hypotetickou otázku. Co je nutné dělat, pokud dojde k poruše vozu na dálnici? Prostě vám blikne nějaká kontrolka, máte omezenu rychlost na padesátku? Napadá mě zajet do pravého pruhu, začít blikat a na prvním výjezdu opustit dálnici. Jistě mě opravíte, co se vlastně v takové situace musí dělat. Mám už starší auto a říkám si co kdyby.. :D Děkuji za případnou odpověď.
Děkuji pánové. To neblikat varovkama překvapilo.. Přeci jenom takové auto v "nouzovém režimu" může udělat cokoliv. Budu se tím řídit.
Tady vám samozřejmě budou ze zákona správně radit jet v pravém pruhu a bez varovných světel. Jenže jet po dálnici někdy 50, to je skoro jako stát, to vás někdo, kdo čumí do mobilu, sestřelí raz dva. Nebo si to zkuste o někde, kde je k exitu 15 km a hustý provoz. Kamioňáci vás sežerou zaživa, (pokud teda nepřehlídnou a nesemelou do mrtva) a bude kolem vás vznikat spousta nebezpečných situací, protože kdo se dostane za vás, bude mít velký problém se z padesátky vysunout do levého, kde se jezdí i 160. Takže v takovéto situaci, než bych vytvořil kilometrovou kolonu vzteklých řidičů, tak bych dal trvale pravý blinkr a jel odstavným pruhem, i když se to nesmí. Na poloprázdné bych tím pravým jel, ale velmi bych si v zrcátku hlídal, že ten, kdo mě dojíždí, o mně ví a reaguje.
Já vám to neradím protože takové rady se dávat nesmí, jen říkám, že v některých situacích bych to po 35 letech každodenního ježdení po přetížené D1 řešil takto.
jako že auto s blikačkami řidiči uvidí, bez blikaček auto neuvidí...
Někteří narazí do auta silničářů, kteří mají obrovská světla a stojí první v odstavném pruhu.
@satam: přečetl sis vůbec ten zákon? Tobě se nezdá že "je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo, dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světelného zařízení" tento případ jednoznačně splňuje?
Stávají se věci. Mně se jednou stalo, jel jsem po D11, zrovna bylo celkem volno, měl jsem na tachometru něco kolem povolených 130 a v levém pruhu mne kdosi začal předjíždět. Když byl výrazně přede mnou, začal zpomalovat ale držel se v levém pruhu. Nápad šlápnout na plyn a zprava ho předjet jsem pustil z hlavy, co kdyby měl defekt nebo mu bylo nevolno a chtěl by do odstavného pruhu a zpomaloval jsem taky a držel se za ním na vzdálenost, abych stačil reagovat kdyby udělal něco nepředvídaného. A samozřejmě jsem zapnul blikačky, aby řidiči co by případně jeli za mnou věděli, že se něco děje. Nevím jak to skončilo (už je to dlouho), jestli fitipaldi konečně našel který pedál je plynový a zmizel vpředu, akorát vím, že plechy nelítaly a já jsem mohl blikačky vypnout.
Pokud to bude kontrolka mazání na nějakém vychytaném koncernovém 100 kw pédéčku, pokračovat v jízdě bez mazání znamená rychlou destrukci motoru...takže hypoteticky co budete dělat?
To je na kažého uvážení. Kdo svoje staré auto zná, bude to asi řešit jinak, než kdo by tím u nového auta porušil záruku. Taky dost často bývají místa s přerušenými svodidly, zrušené odpočívky, nebo výhybny kamionů, kam se dá bezpečně zapadnout. Osobně bych se taky snažil z dálnice za každou cenu vypadnout, ale zase jsou situace, kdy jet třeba 20 je totéž, jako stát, a to už je pak bezpečnějši stát mimo auto daleko za svodidlem.
Nevím, jak jste přišli na to, že v takovém případě nesmí použít varovné blikače. Je to nesmysl, naopak, jejich použití v tazateli popsaném případě je více než vhodné.
No právě, že § 31 platí, tak nechápu, že sem píšete takové nesmysly.
Chcete snad říci, že §31 z.č. 361/2000Sb. je nesmysl? Nechte si ho vyložit od odborníka na dopravní právo.
Je to časté, že i odborníci diskutují nad slovy zákona, páč každý si situaci vyloží jinak.
Diskutujtete o tomto znění?
(3) Je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící
nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo,
dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světelného zařízení
Pokračovat normálně dál v pravém pruhu a prvním sjezdem opustit dálnici. V odstavném pruhu smí jezdit jen IZS a dálniční služba, vy tam smíte auto odstavit, když je nepojízdné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.