Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pasivní antiradary

Od: slavo® odpovědí: 6 změna:

Na mail mi chodí každou chvíli nabídky na antiradary

Tak jsem hledal a našel jsem toto:

antiradary.net/...

Nejezdím jak "dobytek"ale jen mě zajímá toto:

Co dřív zareaguje - měřící radar a nebo identifikátor radaru.

Pokud dřív radar, tak je v autě mít zbytečně jakýkoliv antiradar - když už je změřen, tak snižovat rychlost už je zbytečná.

( pokud antiradar měřící radar neruší, tak je použítí legální - viz výše odkaz ).

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Obecně ty radary fungují tak, že měří vzdálenost a v čase z ní vypočítává rychlost, tedy měří přiblížení k radaru. "Antiradar" dokáže detekovat radarový/ultrazvukový signál, tedy v tu chvíli můžete začít brzdit. Pro správné změření rychlosti je potřeba konzistentní rychlost a několik "měření vzdálenosti", tedy se dá říci, že v danou situaci, kde ihned po detekci změníte rychlost, nedojde k platnému měření. Nicméně i tak je to otázka vyšších stovek milisekund, případně sekund.

antiradarycz

Jedná se o 2 různé jevy, jeden je měření rychlosti na základě Dopplerova efektu (změna frekvence při přiblížování nebo vzdalování, která závisí od rychlosti přibližujícího/vzdalujucího se objektu) a druhý je vlastní výpočet rychlosti z několika měření a tolerované odchylky.

 

kdosi
hodnocení

0x

Záleží na citlivosti a okolí, ale měřící je obecně v lepší situaci.

Měřící radar potřebuje kromě dosahu mít i rozumný dohlet, aby na fotce něco bylo a nepletlo se mu tam žádné jiné auto a musí to mít v rozumném úhlu, podle toho, co má schváleného v technickém listu. Zase může mít anténu po libosti velkou.

Identifikátor může chytat i odrazy, takže může identifikovat i za roh. Dostává nejméně 4x silnější signál než měřící radar (protože ten je od zdroje 2x dál a tudíž fyzika, navíc teda ještě kvalita odrazu). Potřebuje pouze detekovat signál, nikoli ho i vyhodnotit. Zase asi bude mít menší a méně výhodnou anténu a citlivost asi omezenou, aby nedetekoval radary příliš vzdálené a zaměřené zcela jinam, a tudíž neměl falešných poplachů příliš moc (kdyby měl moc velkou citlivost, tak vám bude třeba hlásit radary z celých Čech a tudíž nikdy neztichne).

Ale obecně ten identifikátor bude většinou hlásit dřív.

antiradarycz

V podstatě je to pravda, ale je to tak nepochopitelně napsáno, že to při letmém přečtení zní jako naprostý blábol, a až po pečlivém přečtení jsem pochopil, co tím chtěl autor říct.

 

hodnocení

0x
avatar regine

1) Dodržovat rychlost je nejen povinnost, ale i slušnost.

2) Pokud je LIDARem měřeno osamocené vozidlo, řidič s pasivním radarovým detektorem se o změření rychlosti dozví pozdě (měření trvá maximálně 2 vteřiny), nestačí reagovat (už nafocen), nebo vůbec není indikováno. Laserový paprsek je velmi úzký, v průměru do 30 cm a míří na SPZ.

 

antiradarycz
hodnocení

0x

Tady je zase hromada výmyslů, kde každý píše, co si myslí on. *zed*

Pravda je taková, že kvalitní detektor policejních radarů, což je v ČR hlavně značka Genevo, u vestavěných Genevo, Protector a Stinger, detekuje radar dříve, než ten stačí změřit rychlost měřeného vozidla. Týká se to hlavně radarů typu Ramer, které sice při měření vysílají trvale, ale mají tak malý výkon, úzký směrový paprsek a vysokou frekvenci, že se nechytají nejenom různé čínske hračky za pár stovek až tísíc, ale ani seriozní zahraniční výrobci typu Cobra a Whistler.

Přenosné detektory policejních radarů většinou nefungují u vozů s pokoveným čelním sklem, pokud na skle není oblast bez pokovení, kam lze takový detektor umístit, tudíž je nutno zvolit mnohem dražší detektor montovaný napevno, který má radarovou anténu v přední masce anebo předním nárazníku.

Jiná situace je u laserových měřičů rychlosti, které vysílají až v momentě měření, takže při poplachu radarového detektoru je vozidlo již změřeno. Občas lze odbočit dříve, než dojde k zastavení a ztotožnění řidiče, ale nelze se na to spoléhat. Často detektor nezareaguje vůbec, jelikož laserový paprsek je velice úzký, míří na přední masku a laserové čidlo detektoru za sklem vůbec nezasáhne.

Proti laserovým měřičům rychlosti lze použít laserové rušičky, které jsou ale v ČR nelegální a neexistují v přenosné verzi. Laserová čidla se montují do přední masky anebo nárazníku tak, aby měli přímý výhled na silnici a když je zasáhne laserový paprsek, tak spustí alarm a současně ruší měřící laser po určitou dobu, než řidič stačí zkorigovat rychlost vozu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]