Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olej pro elektrocentrálu

Od: karel10 odpovědí: 9 změna:

Dobrý den,

chtěl jsem se zeptat zda je nutné pro 4-taktní benzínovou elektrocentrálu ( PARKSIDE® Invertorový generátor PISE 3400 A1) použít v olej 15W-40 jak je psáno v manuálu a nebo to se nic nestane když použiju trochu jiný?

Mám v garáži olej 10W-40 (Castrol) , který používám do svého auta a vzdy mi tak litr zbyde, šlo by to použít?

Jaké to bude mít případné problémy?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
Stane se jen to, že při studeném motoru bude ta 10w dřív líp mazat, než 15w.
Daleko větší vliv na viskozitu oleje má teplota motoru, hlavně při startu je sakra rozdíl, jestli je +35 nebo -20 a tomu všemu musí ta 15w-40 vyhovovat... 10w-40 jenom míň zhoustne v chladu, takže je vhodnější.
Na druhou stranu, různý tyhle sekačkovy motory, to je jednoduchost sama, čtyřtaktní motor ve své surové nejjednodušší podobě a stačí jim prostě něco mastnyho, ideálně motorový olej:) Malá část uživatelů vybírá a řeší vhodnost konkrétních olejů a většina maximálně tak zkontroluje hladinu a po celou životnost maximálně občas doleje. A taky jim to seká až do rozpadnutí šasí:)
karel10
hodnocení

Děkuji moc za vysvětlení.

A protože nějčastěji budu elektrocentrálu používat za studeného počasí tak tam bude vážně vhodnější ta 10W-40.

Škoda, že to výrobce do manuálu nenapsal.

Možná bych našel i nějaké zbytky oleje 5W-40 od manželky Hyndaie jestli by elektrocetrále dělalo lépe v nízkých teplotách.

milanb

Ja to nechapu, kdyz vam vyrobce jasne rika, ze tam mate dat nejaky olej, tak mu neverite, ale na internetu verite prvnimu anonymovi, ktery de fakto rika, ze je vyrobce blb a nevi co rika? Kam pujdete reklamovat vyrobek, az se vam pokazi?

asd1

Výrobci taky tvrdí že náplň převodovky je doživotní, olej stačí měnit po 30kkm a podobný supr rady *smich*

Tomuhle stačí cokoliv mastnýho s detergentama. = Stačí 15W40, ale 10W nebo 5W je vhodnější - není za studena tak hustý. Za tepla je viskozita podobná.

Pokud to jede jen občas/ delší dobu stojí, tak buď vyjíždět do sucha nebo používat benzín bez biosložek (ty sr... zalepí trysky v karburátoru a filtr - klasika u oživování sekaček na jaře když tam byl benzín od podzimu..

A do benzínu je dobrý přidat VIF, čistí od sr.. z biosložek, karbonů a funguje i jako stabilizátor paliva - dnešní parodie na benzín pak degraduje pomaleji..

 

hodnocení

1x
Milanb: ... napsal neregistrovaný anonym, ale budiž, i ten může sdělit svůj nazor.
15W-40 výrobce předepisuje pravděpodobně jako minimální pozadavek, zároveň je to v současný době v podstatě nejhorší olej (nejen viskozitnim rozsahem), po něm už je snad jenom fritovací.
Doporučuju si najít tabulku či text s doporučenými viskozitami například od nějakýho sekackovyho Briggsu nebi Tecumsehu, kopírujou to od sebe snad všichni výrobci už dlouhý desitky let, stejně jako ty motory, navržený původně na mazání něčím, co mělo ve srovnání s dnešními oleji směšné vlastnosti.

 

vernon
hodnocení

0x
Motorový olej pro kapalinou chlazené motory se NESMÍ použít ve vzduchem chlazeném motoru, kvůli vyššímu tepelnému namahání.
Takže - v žádném případě dlouhodobě. Pro trvalou náplň použij olej do zahradních sekaček.
asd1

Tak ten byl dobrej *smich*

Jasně, proto ty vzducháče jezdily na M6A/ AD a proto tam Lidl předepisuje běžnej primitivní 15W40 *smich*

vernon
Ne, to opravdu nebyl vtip. Ale chápu, že laikům to tak připadá.
Do moderních vzduchem chlazených motorů olej do aut nepatří. Snižuje se mu životnost a zvyšuje to zakarbonování motoru.
Tak on to jistě není vtip, ale dlouhodobá dobře myšlená a rozjetá fáma šířená prebalovači "speciálních" olejů pro zahradní techniku.
A pak, pokud se dá z údajů něco vyčíst, vyčte se to, že v lepším případě olej splňuje normy obvyklý u dnešních moderních olejů pro auta, v horším to, že splňuje normy obvyklý před 50 lety. Což, aspoň se domnívám, nevylučuje současné plnění i dnešních norem. Asi jediný místo, kde tyhle motory mají vyšší teplotu, je hlava, takže teoreticky tam olej může rychleji degradovat, ale že by to bylo horší, než třeba v turbodmychadlech aut? A u kdyby, tak v sekačce se olej mění po pár motohodinach, takže s autem nesrovnatelný. Mění se kvůli mechanickýmu znečištění otěrem a prachem, ale chemicky bude pravděpodobně ještě "neopotrebeny".

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]