Nejste přihlášen/a.
Až po kola je to jasné, ty poměry vynásobíte a tak spočítáte otáčky kola. Potom na základě obvodu kola spočítáte rychlost. Otáčky máte za minutu (teda pokud nejste fyzik a nepočítáte s radiány za sekundu), obvod kola v milimetrech nebo centimetrech (pokud máte průměr kola, tak je to pí krát), vyjdou vám tedy milimetry nebo centimetry za minutu a ty převedete na kilometry za hodinu. Je to celkem jednoduchý výpočet, který by měl zvládnout žák sedmé třídy zš.
Ale pak je potřeba přidat nějaké korekce, kolo se deformuje, takže má menší průměr a taky přenos neni stoprocentní, je tam nějaký prokluz. Nebude tak velký jako na železnici (tam se uvádí 5-10%) ale nějaké procento to bude, takže bez uvažování tohoto vám vyjde větší rychlost, než pak ve skutečnosti.
Ja mam na 2000 rpm rychlost na 1,2,3,4,5,6 kvalt 20, 40, 60, 80, 100, 120 kmh přesně Soudruzi v NDR to dobře spočítali
Anebo nějaký cheat
Rychlost v km/h je totiž přesně kvalt krát číslo na otáčkoměru (20 - pro 2000 rpm)
A vy se snažíte docílit přesně čeho a proč? Nejčastěji se jedná o výměnu ozubeného kolečka v převodovce pro změnu poměrů. Ty čísla máte odkud?
Jinak ten poměr diferenciálu co uvádíš, máš nejspíš obráceně? To je školní úloha nebo kde čerpáš ty údaje?
Pokud se podíváš na klasický diferenciál, tak s hnané hřídele na ty kola ten poměr je přece < 1 (do pomala)
cs.wikipedia.org/... (z hřídele č.3 na č.5 to může být by oko 0,2 max)... stačí přepočítat zuby.
Takže záleží fakt jestli to násobíš nebo dělíš,
Stačí si vždy uvědomit, jestli ten převod je do rychla nebo pomala (Když do pomala - tak se vždycky musí násobit číslem < 1)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.