Nejste přihlášen/a.
Ta věc je katalyzátor už při pohledu vím že to je 1,2 humáč Fabia první generace HTP - Hned to prodej...
Jo hoří v něm palivo a přehřívá se, tato teplota bych řekl 1200C už je pro něho hraniční možná likvidační.
Teď otázka ale proč? Propouští vstřík?, vynechává nějaká svíce? Nebo saje faleš a motor zvyšuje teplotu spalování? To bez zkoumání nikdo nezjistí.
NIcméně toto dobré není a dřív nebo později se kat vysype a přestaně fungovat a pak otázka jak to máte na STK... Protože takto vím že na 99% ofiko neprojde.
Na 100% neprojde, když hoří uhlovodíky v katu (olej nebo benzín).
Vsadím se, že motor jel na 2 válce už pěkně dlouho a řidič to nepoznal, protože to nehoní (píše, že to ani nejde, takže vada komprese nebo pálení).
Asi jak kterej řidič. Znám jich několik, který by to rozhodně nepoznali. Podle nich auto bud jede, nebo nejede. A pokud jede, tak to je dobrý. Ovšem tohle nejede, i když je motor úplně novej.
Tenhle určitě ne, když prvotní znaky přehlídnul a ten poslední, což je rozpálenej kat ani neví, že to tak být nemá.
To je jako někdo, kdo jezdí bez oleje a zjistí to v momentě, kdy motor špatně startuje a zjistí se, že je přidřenej.
= repas se moc nepovedl (otázka co obsahoval ten "repas").. Podle všeho jdou nespálený uhlovodíky do výfuku a hoří v katalyzátoru, ten obal má ca 700°C uvnitř bude teplota o dost vyšší, dá se čekat že kat je už zničený..
Jízda šolícháním = motor trpí, je zasviněnej karbonama, zasviněná lambda může dávat špatný údaje.. Neboj se zahřátý motor vytočit až před omezovač (ono HTP jinak ani nejede )
Na motoru budou netěsný ventily, chudá směs nebo naopak bohatá že to hoří až ve vejfuku, může blbě pálit.. Je třeba udělat základní diagnostiku: Spotřeba je OK? Startuje normálně, jede normálně, neškube, při volnoběhu nekolísají otáčky? Rozvody jsou nastavený správně (ventily můžou otvírat brzy a foukne do výfuku ještě nespálenou směs) Jak vypadaj svíce, barva OK a jsou všechny stejný? Změřit kompresi, nalít trochu oleje a změřit znova (rozlišit kruhy od ventilů). Diagnostikou se podívat na live hodnoty z čidel, hlavně lambda sondy. Výfuk je těsný? Napovědělo by i změření složení spalin, ale na STK bych s tim nelezl, sloupli by nálepku a řekli sorry neprošlo
Hned u katu je olejový kanál a olej se přepaluje, je dobrý olej měnit po 7kkm a nebo i použít "závodní" olej s vyšší teplotní odolností.. Tenhle paskvil v autě vůbec nemá co dělat, už od návrhu to má zásadní nedostatky, dá se říct doslova kurvítka a fabrika to s klidem poslala mezi lidi... Schade.
Ja se vam nesmeju. Jen konstatuji fakta a zkusenosti i vzhledem majitelum takovych aut s takovým stylem poruchy. Urcite v jinem oboru jste jednicka. To nepopiram. Doporucuji pravidelne sverovat vuz z preventivnich duvodu nekomu znalejsimu. Jinak se nedoplatite na opravach. Mejte hezky den a nezlobte se.
To co máš tak pěkně rozsvícené je první část výfukového potrubí.
A pokud jezdíš stylem plný plyn a pak vypneš motor, tak to holt svítí. Ale taková teplota může znamenat, že si motor někde nasává falešný vzduch a dochází spalování za příliš vysokých teplot. Při tom můžou být poškozené ventily nebo sedla ventilů. Stejně tak může být poškozený píst a vlastně cokoliv v motoru.
Já bych se bál, že mi auto shoří. Tak vysoké teploty na výfuku nemají být. Takže nejezdit, najít závadu a opravit. A nebo si přečíst návod k obsluze vozidla a zaměřit se na styl jízdy a spolupráci řidiče s motorem.
Děkuji za odpověd. Jsem pohodový řidič a na plný plyn určitě nejezdím, s 1.2 44kw to ani nejde. Jak jsem psal výše, netočím to přes 3k otáček, jezdím s tím stejně drtivou většinu po městě. Po dojetí stojím s nastartovaným autem cca 30 vteřin a až pak ho vypnu. Za studena motor nevytáčím už vůbec do nějakých vyšších otáček, ale cca kolem 2,2k, takže tomu čmouda opravdu nedávám. Díky
Jak lampička to svítí na fotce z foťáku, která je citlivější na infra než oko. V reálu to zajisté svítí méně viditelně a jedná se o katalyzátor, který má 600 st.C běžně.
Kat podle teplot co jsem meril z logu ma provozne 400 az 460c. 600 az 800c jen pri reakci pri regeneraci a spalovani paliva (studeny motor nebo vada). Tedy tyto motory bez preplnovani turbem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.