Zdravím, mam octavii 1 1.6 sr 74 kw 2000 benzin. Na diagnostice mi ukazal problem lambdy, a celkove velka spotreba na volnobeh byla spotreba ruzna nekdy 20/100, 14/100 atd. Prumerna spotreba je okolo 9-12/100 po meste klidne i 15. Kdyz stojim tak mi spotreba jen stoupa. Predevcirem jsem menil lambdu (pred katalyzatorem) a po vymeneni jsem zadne zmeny nenasel spotreba stale stejna, nijak se nezmenila. Po vymene jsem ale auto na diagnostiku nedal tim padem jsem nevymazal pamet zavad. Chci se zeptat ma to vliv na to kdyz jsem nevymazal pamet zavad nebo ne? Popr. cim dalsim to muze byt ze to ma tak velkou spotrebu? Zkousel jsem odpojit baterku pro reset řj. Ale nepomohlo. Dekuji za odpoved
Přeskočim styl reakce tazatele a presto se vyjádřím k věci. Se špatným signálem snímače kliky nebo vačky motor může jet s nižším předstihem zapalování a tedy s větší spotřebou a nižším výkonem. Zároveň výraznej vzajemnej nesoulad signálů z kliky a vačky může znamenat přeskočený rozvody.
A čo tým chcete povedať? Že ste možno vymenili dobrú sondu za novú a výsledok sa nedostavil? Máte tam nevierohodný signál vačkového hriadeľa,skontrolovali ste ho? Pozreli ste rozvod? To nie len si kúpiť diagnostiku a nerozumieť potom tomu.
adamacs
Tady ale vackovou hridel vazne neresim, ta stim nema absolutne nic spolecneho, otazka byla co delat kdyz po vymene lambda sondy je stale vysoka spotreba a co stim delat? Pokud neumite cist to neni muj problem
adamacs
Ale kdyz uz odpovidate, tak odpovezte na to co potrebuji a ne ze odpovite na uplne neco jineho diky
Tak si to ešte raz poriadne prečítajte a zamyslite sa. Odpoveď bola poriadná,len musíte rozumieť fungovaniu motora,jeho nastaveniu a jednotlivým snímačom. Nevierohodný signál vačkového hriadeľa znamená,že prišiel v čase kedy tam nemal byť v rámci uložených údajov v riadiacej jednotke. Niekedy je to skočený rozvod,niekedy vadné niektoré čidlo a tým pádom zlé časovanie dávkovanie paliva a vysoká spotreba,čím nevychádzajú emisie a sonda hlási nezmysli oproti tomu čo by mala. Niekedy stačí prisávanie vzduchu mimo čidlo kontroly a je problém na svete. Ono to nie je tak jednoduché ako to vyzerá.
co si dal za značku lambda sondy pokud si dal nákou neznačkovou druhovýrobu je tu možnost ýe nedělá co má a je problém taky bych prohlíd kabeláž jestli neni poškozená a konektor zoxidován
další co ti zvedne spotřebu je vadný čidlo teploty opět pokud měníš chce to kvalitního výrobce
Já řešil přední lambdu před půlrokem. Origo Bosch stojí asi 2 a půl, noname litr a rovnou z Číny skoro půlku, takže jasná volba Dočasně Vydržela asi 3 dny, než jsem si všimnul, že už zase jedu s otevřenou smyčkou. Přerušený vyhřívání. Reklamace, z Číny přišla nová, přestala regulovat po 2 km, zase přerušení výhřevu. Dočasně jsem tam vrátil starou, taky noname Čína, stará asi 5 let, a zjistil, že už zase funguje v pořádku a bez výpadků do tý doby, než připojím odpojenej egr. Tak už ho zpátky nezapojuju, beztak je zaslepenej, a stará čínská lambda i po letech dál funguje.
To že to píše lambdu ještě nemusí být... Já mám 1,6 74kW focus a vyhodilo chybu lambdy za katalyzátorem Lambda oxygen 2... No a mohly za to staré přejeté zapalovací svíčky.
Diagnostika ukazuje věci u kterých jsou hodnoty mimo tolerance. Proč tomu tak je musíš přijít sám. To jsou léta zkušeností a metodika měření a ověřování.
Také mám stejnou motorizaci Octávie.Pokaždé když jsem měl vadný Hallův snímač (ten co je pod rozvody),tak pokud jsem dal na volnoběh plný plyn, otáčky motoru se nikdy nedostaly do omezovače.Okolo 5.tis.začaly pohupovat nahoru a dolů a všimnul jsem si také větší spotřeby.Auto sice jelo(nejspíše v nouzovém režimu),ale bylo celkově línější.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.