Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia - ventilátor topení

Od: karosar® odpovědí: 11 změna:

Ahoj, mam Felicii 1,3 jednobodové vstřikování, rok výroby 1995. Přestal mi jít ventilátor u topení, tak jsem se díval na pojistky, jedna se mi zdála být špatná tak jsem jí vyměnil a chvílku to zase šlo, pak už zase ne, tak jsem se znovu díval na pojistky a žádná shořelá nebyla. Když jsem se hrabal v pojistkách, tak to pár vteřin zase šlo, přijde mi, že je někde špatný kontakt. Nevím co s tím a potřeboval bych schéma pojistek případně relátek. Nevíte kde stáhnout dílenskou příručku na Felicii? Mockrát děkuji

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

Dílenskou příručku už jsem našel na Googlu

 

hodnocení

0x
Často zlobí předřadný odpory (pak jde jen na nejvyšší stupeň), nebo konektor privodu k motorku , je pod kapotou na pravý straně topení po směru jízdy, kontakty zoxidujou a úplně se vypálí.

 

hodnocení

Zjistil jsem že topení je třetí pojistka zleva 25A

 

hodnocení

0x
avatar amper

Mám pocit hraničící s jistotou, že to má krom regulace ještě integrovanou tepelnou ochranu. Pravda, už je to nějaký pátek, co jsem se v tom hrabal. Běželo to jen na nejvyšší stupeň a jen chvíli. Po demontáži bylo jasno. Ten kolotoč pro veverky pokřížený s rotorem motorku má kluzná ložiska v kleci motorku je drží takové pružné podložky. Časem vyschne tovární mazivo ložisek, zvýší se odpor a začne to blbnout. V mém případě to došlo tak daleko, že se ložiska kously na hřídeli rotoru a celek ložiska + rotor se pak otáčel v kleci. Samozřejmě s asi třímilimetrovou vůlí. Tedy rotor drhl o permanentní magnety statoru. No, aby to pak nemělo odpor a nevyhazovala to tepelná ochrana...

bear

Tepelná ochrana je v podobě bimetalového kontaktu a je přímo v kostce předřadných odporů.

Tedy to může být tak, jak píšu výš. V podstatě mechanická závada... Já tam ty kluzný ložiska zpátky zalepil epoxidem.

bear

Bronzový pouzdra na motoru stačí trpělivě zavzlínat řídkým olejem. třeba WD nebo na zbraně, atd...

Horší je, že ty větráky u Felicie sají nefiltrovaný vzduch s prachem, pokud tam někdo nepoužívá rámovej filtr K1100 nebo oválnej do otvoru. Dochází k velkému obrusu uhlíků a komutátoru. Pak zkratuje a bere velký proud. Vypaluje pak špatné a zoxidované spoje na trase (konektor odporů, konektor větráku, pojistkovou pozici).

Takže ideálně vyčistit a zkontrolovat komutátor nebo vyměnit celý větrák.

A zajistit dostatečný přísun vzduchu. Nesmí být filtr kabiny ucpaný. Předřadné odpory se pak na jedničku či dvojku rychlost přehřívají a nedostatečně ochlazují. Pak to bude stále vypínat tepelka.

Bronzový pouzdra na motoru stačí trpělivě zavzlínat řídkým olejem. třeba WD nebo na zbraně, atd...

pokud se nevyrvou jako u mě

bear

Tak potom už jen výměna. nemá cenu řešit opravu ;).

6U0819021

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Studené spoje v pojistkové skřince nebo teče voda do pojistkovky a sou vyhnilí zoxidovaný konektory
Začni tim že vyndaš pojistky lizneš kontakty pilnikem jemně naohejbaš a vratiš zpět
bear

Felicie má patra s mosaznými plechy! Nemá pojistkovku s plošňákem jako Favorit (tedy nemá studeňáky)

Lze rozebrat a plechy z pater umýt v myčce na nádobí s tabletou. Budou jako nové, zlaté. Pak opět složit patra.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]