Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Karburátor u favorita r.v.92

Od: wwincekseznam odpovědí: 10 změna:
Dobrden, nejde nastartovat favorit po řekněme 6 a více hodinách, - klesá benzín ( ztrácí se), vymena ac pumpy ( bez pumpicky) za novou( s pumpičkou)a několika hadiček, jakmile asi tak po 5- 6 startování chytne, tak pak startuje na otočení, nevim si rady, děkuji za reakci

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

0x
Jak se ztrácí benzín? To se mi nezdá. Je v pořádku odvzdušnění nádrže? Není ucpané?
Funguje přívěra na karburátoru? Zavírá se?

Díky za komentář, nádrží to není,přívěra na sitiči taky funguje, je to zvlaštní ještě zkusím tesnění pod karbecem, dnes ráno znovu asi na po 6 chytil a pak už chytne na drc, nechápu

 

bear
hodnocení

0x

Pokud jsi vyměnil čerpadlo paliva na bloku motoru, tak není důvod, aby benzín padal do nádrže zpět. Leda, že by to byla šmejdská druhovýroba a né čerpadlo JIKOV.

Spíš co si pamatuji se stávalo, že netěsnil obohacovač na karburátoru a benzín z plovákové komory postupně vykapal do sání. Pak ti nejde nastartovat k vůli uchlastání.

...

Další možností je nesprávně nastavený sytič. V zimě díky objemovému ovladači musí horní klapka sytiče být zavřená (jedním stiskem plynu přeskočí a zavře) a při startování, aby se motor neuchlastal "rumpluje tam a zpět" v rytmu komprese a podtlaku v sání a pouští tam vzduch. Opět, pokud to nedělá, tak je trvale zavřená klapka sytiče v mrazech příčinou uchlastání při startu.

Hledej si zde na poradte.cz tagy: gumidek ve spojení se slovy Lekr, karburátor, favorit, ... najdeš tu hafo rad.

Ahoj a díky, zkusím ještě to těsnění pod karbecem, dnes ráno znovu asi na po 6 a pak to chytne na otočení, klidně bych koupil i nový karbec, auto je po tátovi , je zachoválé ´= vazba no

bear

sežeń trojdílné těsnění (pertinax, papír, kov)

 

hodnocení

0x
Snad jen pro jistotu, jak starej je tam benzín? Kromě stáří je i rozdíl mezi tankovanym v létě a zimě, ten zimní by se měl líp odpařovat za nižších teplot. Jezdím s oktavkou na lpg, takže nádrž benzínu mám tak na pul roku nebo spíš rok. A zrovna teď, jak se ochladilo, zacala startovat nadvakrát, po startu se dusit a chcipat. Stačilo do zbytku v nádrži (dojezd dle palubáku 20km) cvrnknout aditivovanych pár litrů z kanystru (benzín v něm dobře uzavřenej 3 roky!) a hned chytá na drc a nedusi se. Tak jen aby to u tebe taky nebylo nějakou takovou prkotinou :)

benzín je starý asi 14 dní - Verva 100, nic jiného už netankuji + bude tam asi trošku přímicháno i aditiva z přredchozího tankování, benzínem to nebude, ale děkuji, náhodou nový karbec se nedá někde sehnat, shání a nenacházím

bear

Favoritům dávno odzvonilo. Sehnat karbec Pierburg nebo Lekr Jikov je nemožné a i za repasované dáš 5000 (já je takto prodával ze zbytků). Stejně tak rozdělovače PAL nebo Hannhart Morkovice CZ. Nesehnatelné.

Nemá cenu to držet. Už je to šrot. Nejsou díly.

není to šrot, díky

bear

Obrazně řečeno "šrot". Bez origo dílů, které fungují nejde provozovat auto bez vad, aby startovalo na brnk a jelo jak má. Budeš mít jen voňavku do muzea. Né do provozu (samosebou na míře poruch). Ale jak neseřídíš karbec a s vadnými podtlakovými membránkami a netěsnostmi přírub, tak to bude akorát víc kouřit, žrát benál a karbonovat spalovací cestu včetně válců a motor odejde.

Karburátory LEKR jsem seřizoval. Vím o čem píšu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]