Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lze startovat roztlačením?

Od: mic odpovědí: 29 změna:

Dobrý den, chci se zeptat, vůz Toyota Aygo, benzín 1.0 r.v. 2012. Lze auto startovat klasicky roztlačením / rozjetím z kopce? Možná hloupá otázka ale radši se ptám, jestli třeba u tohoto motoru nemůže co já vím třeba přeskočit něco v motoru nebo tak, nerozumím tomu. Mám slabou baterii, nyní dobíjím ale než koupím jinou tak mě čeká pár jízd a kdybych to náhodou nenatočil... Díky! *smich*

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

4x

Pokud nejsi prase tak se dá i u motorů s chatrnějšíma rozvodama (to by ses musel bát i startéru ;)

Řadit trojku, spojku pouštět s citem a v přiměřený rychlosti (ca 30 kmh). Na za 2, nechat rozjet na 60 a spojku pustit rychle *smich*

Kabely lepší, obzvlášť pokud parkuješ na rovině nebo pod kopcem *smich*

 

martinkupka
hodnocení

2x

roztlačit to lze, zda to přeskočí, uvidíte sám, startovací kabely stojí pát stokorun , oprava rovodůl pár desítek tisíc

 

ci
hodnocení

2x

U benzinu bez problemu. Tam mi to jede i bez baterky v autě.

Studený diesel bude bez nažhavení horší oříšek.

 

hodnocení

2x
avatar ernie

Můžu se zeptat odpůrců roztláčení/roztažení, jaký je rozdíl mezi tím, když motor zatočím startérem, nebo přenosem přes převodovku?

Přece je jedno, jestli tou klikovkou otáčí startér přes věnec, nebo převodovka přes spojku, ne?

Co by v motoru mělo přeskakovat kromě jiskry?

Taky to tak vidím!

Jediné co je "hrozba" že může dojít ke zniočeníní KATu nespáleným benálem který v něm vyhoří. Proto škoda před lety doporučovala pokud nechatne na cca 10-20m dálneroztahovat, neroztláčet!

Řekl bych, že motor v takovém případě "neví" že startuje, takže asi není v tom "správném" režimu, bude dýl chytat, ale ta krátká chvíle bez spálení benzínu jistě kat mezničí. Některá japonská auta taky údajně bez použití startéru ani nespustí palivové čerpadlo. No a pak samozřejmě možné velké cuky - které startér neudělá, které ohrožují třeba rozvody, ale asi ne víc, než když tam člověk během běžné jízdy kopne blbý kvalt, nebo na stojáka omylem pustí spojku při zařazeném kvaltu.

tomkk, správně 1* a *palec*

vernon
Rozdíl může být obrovský...
U novějších aut bez sešlápnuté spojky se nespustí startér.

OK, díky za odpovědi. Kaťák a různé sofistikované režimy mě nenapadly.*palec*

Prostě jsem old school, kdy z motoru vedla jen roura ven, a jediné kabely byly od světel a zapalování.

 

 

vernon
hodnocení

1x
Nemělo by se to dělat. Ale funguje to...

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Spoustu lidí straší přeskočením rozvoďáku, ale ono to není zas tak častý. U průměrného auta se nic nestane, pokud to neroztlačujete na jedničku,.

Každý řidič zažil situaci, kdy pustil spojku, v domnění, že tam není rychlost. To jsou horší situace.

Ale nesmíš mít třeba Fabii HTP, to je postrach odtahových služeb. Tam když stojíš se zařazeným kvaltem, tak do ni žduchni a máš přeskočený rozvody...Dnes už mají asi všechny řetězy a vodítky vyměněny.
Viděl jsem tak cca 4 HTP... Odtah při úklidu ulice, paní si nechala auto odtáhnout do servisu..

Takže i tohoto auta, když je prudší kopec, bez ruční brzdy, jen rychlost a otočí se jednou, či dvakrát motor, tak je po motoru?

Děkuji

asd1

U původního napínáku s velkým zdvihem to skákalo často, stačilo nechat viset na kvaltu, napínák se povolil až na doraz (to samé se dělo při tom odtahování) a hopslo to i při běžném startu. Těch případů bylo hodně... Podobně starší TSI s řetězem.

A ještě horší jak se k tomu stavěl výrobce, 1., tohle muselo být jasné už při testování před výrobou a místo předělání to pustili mezi lidi, 2. komu to skočilo, tak místo alespoň opravy za materiál/ práce zdarma se to účtovalo v plný palbě. Až po pár letech začli dávat upravený napínák s kratším zdvihem. Když to srovnám s Fiaťáckým FIRE, tak kde je ta supr kvalita koncernu a Fiat šrot? Vždyť to je přesně naopak...

A stále jsou tací, kteří vidí jen koncern a vše ostatní je šrot. A nejhorší jsou auta od F.

jenyku, taky neznám nikoho v okolí, že se mu to stalo.

asd1

Spousta lidí se stydí přiznat že jejich supr auto se s..e.. V hospodě se chlubí že jezdí jen za spotřebák a přitom má už třetí motor *smich* Neptej se uživatelů ale v servisech kde dělaj generálky potkaných HTP, kolik jim jich prošlo pod rukama...

U těch dvou proudů, koncern X auta na F, pozoruju v českých zemích, že když se porouchá díl A na koncernu tak "je to stroj stane se", a když se porouchá stejný dil A v autě na F tak "je to šmejd, to si koupí jen pitomec". V reálu každý auto má přednosti i nedostatky, i typický častý závady.

 

hodnocení

1x
S totálně vybitou baterkou nechytne nic, respektive nic technicky vyspělejšího než 50ccm skútr:)
Nesepne žádný relatko, nejede čerpadlo ani zapalování, i ta řídící jednotka bez napájení vlastně funguje jen jako takovej imobilizér:) Až pak to jde svádět na nějakej skutečnej přímo imobilizer. A ani altik se nenabudi, aby to všechno podržel naživu. Základ v takový situaci je to roztáhnou a rychle roztočit do vyšších otáček, řádově 3-4 tisice, kdy už se altik i bez cizího buzení dokáže sám probrat k životu zbytkovým magnetismem.
Na 3-4 tis. otáček jsme to netočili. Takže tažení cca 300 m na otáčky lehce nad volnoběhem (cca 1500) alternátor dostatečně nenabudí? Dík.
Tak tak, volnoběhem pomůže jedině dotáhnout až k zásuvce s nabíječkou:) Co mám vyzkoušeno z favorita, tak tam až v těchhle otáčkách se během vteřiny všechno rozsvítilo a ožilo. U oktávky, kde je převod altiku víc do rychla, se s odpojeným buzením sám probere kolem 2 tisíc otáček motoru.

No u dynama je to normální, že se nabudí zbytkovým magnetizmem, ale altík, to je fakt blábol... A to potřebuje nabudit docela i velkým proudem...

 

hodnocení

0x
Mě by taky celkem zajímalo, odkud se vzala ta všeobecně rozšířená obava o rozvody. Citlivá práce se spojkou během startu přece není o nic horší, než během normálně běžícího motoru, asi jediný riziko vidím u motorů s hydraulickým napinakem řetězu. Na druhou stranu, když to přežije startér, tak roztlaceni s rozumným puštěním spojky do odpovídajících otáček musí být bez rizika. A kdo si na to zvykne, přestane se bát:) Mě na LPG občas motor zdechne při stání nebo dojíždění do křižovatky, takže klidně ho na posledním metru jen převalim v rychlosti 00nic téměř nulovýma otackama, nebo naopak až při rozjezdu, pokud je z kopce, ale je samozřejmě nutný ho přes spojku opravdu jen jednou pootočit přes úvrať a okamžitě zase rozepnout, aby "sám" nastartoval a nedrkal několik metrů rychlostí dvou otáček za sekundu. Zároveň takový drkani podle mě představuje jediný riziko, hlavně pro motory s řetězem s hydraulickým dopínáním, protože se tam současně sejdou velký rázy s nízkýma otackama, kdy ještě není napínák napumpovanej olejem. Naštěstí mám řemen s kladkou s pružinou:)
Jinak jestli jednotka ví o startování klíčkem a nastavuje přitom "správnější" podmínky pro start, než při roztočení přes kvalt, mě nenapadá, jak by to, aspoň u aut, co znám, mohla vědět. Ale možná mi jen unikl nějakej signál o druhý poloze klíčku pro řídící jednotku, každopádně v ochotě a rychlosti startu mezi kvaltem a startérem nevidím rozdíl.

 

hodnocení

0x
Jsou i auta, která nejdou roztlačit. Před x lety - Ford Escort, benzin, totálně vybitá baterka od zapomenutých světel. Zkoušeli jsme pustit z kopce i roztáhnout, motor byl úplně hluchej, ani náznak. Přes kabely chytil na drc. Po příčině jsem detailně nepátral, ale podle servisu to byl zřejmě imobilizér, který prostě potřeboval "to své".
007cz
Alternátor je nutné nabudit z baterie. Při úplně vybité baterii je altik nefunkční tudíž auto je i při roztáčení bez proudu, nefunguje zapalování atd. roztlačit nejde.
Tak tedy předpokládám, že příspěvek od @ci v 18:09, který říká:
"U benzinu bez problemu. Tam mi to jede i bez baterky v autě."
je blábol. Ačkoliv byl 2× ohodnocen...
Není to blábol, je to riziko přepětí pro veskerou elektroniku auta, ale jak jsem psal výše, ve vysokých otáčkách se nabudi i bez baterky sám zbytkovým magnetismem.
Jojo, díky, četl jsem.
Já jsem teď bral ten citovaný příspěvek v souvislosti s původním dotazem.
Původní dotaz zněl na "roztlačení / rozjetí z kopce". Citovaný příspěvek odpovídal, že "U benzinu bez problemu. Tam mi to jede i bez baterky v autě."
Jenže bez baterky to "bez problému" fakt není. Jednak ty otáčky na start "bez šťávy" si málokdo dovolí a navíc ta hrozba pro elektroniku... A ještě u Toyoty.
Proto mi přišlo divný to hodnocení. Aby si totiž tazatel ještě nezadělal na problém, tak jen na vysvětlenou. *placni*

 

hodnocení

0x

Áno,ide to,kto to vie,kto nie tomu preskočí rozvod. Štartér roztočí motor pozvoľne od nulových otáčok po štartovacie. Od prevodovky ten nábeh bude nárazovy a rýchly nabeh kompresie a tým veľký nárazový protitlak od piestov v otáčkách oveľa vyšších ako sú štartovacie. Pri tom dôjde ku rýchlej reakcii napínaka ozubeného remeňa,jeho odpruženiu a uvoľneniu remeňa, no a tu už je len kúsok ku skočeniu remeňa o zub, dva. No videl som už skočený rozvod kde chýbali na asi 10 cm dĺžky remeňa zuby. Jednalo sa o francúske auto. V dnešnej dobe,keď autobatériu môžete kúpiť skoro ako bagetu,by som rozťahoval auto len ozaj núdzovo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma jak roztlačit auto

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]