Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tvrdý brzdový pedál Octavia II

Od: daphi® odpovědí: 16 změna:
Dobrý den, chtěl bych vás požádat o radu nebo názor. Ráno, když jsem odjížděl z práce a chtěl zastavit před závorou, tak nešlo zabrzdit a pedál byl zcela tuhý, takže jsem musel zastavit přes ruční brzdu. Nevíte náhodou, v čem by mohl být problém?
Předem děkuji jakýkoliv názor nebo radu

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear
hodnocení

6x

Nefunguje podtlak.

Posilovač potřebuje odsát vzduch a snížit tlak, aby z druhé strany membrány posilovači pomáhal atmosférický tlak vzduchu brzdit (mačkat HBV společně s pedálem).

Vadný posilovač, vadná trubka a vedení s dírou, vadná vývěva (nafty), netěsné sání (benzíny), vadná elektrovývěva (malé TSi motory).

hodnocení

To se omlouvám, zapomněl jsem dodat, že se jedná o naftovou verzi, r.v. 2006. Jinak to udělalo už jednou asi před 2 měsíci, ale to asi po kilometru jízdy začalo normálně fungovat a do včera úplně v pohodě.

 

hodnocení

3x
avatar dabel

otevři motor najdi posilovac brzd vede do něj plastová trubka koukni jestli neni někde prasklá

hodnocení

A to je možné, že s autem dojedu v pohodě na parkoviště a o pár hodin později to nebrzdí, nebo ta praskliny tam může být déle a teď je to teprve následek?
U aut je možný téměř vše
hodnocení

Tak jsem musel risknout jízdu a po asi 2km začaly brzdy fungovat normálně.

 

hodnocení

2x
Jako laik mžete akorát zkontrolovat, že neupadla, nebo neuhnila hadice k posilovači. Dá se pusou a hadicí zkontrolovat, že není prasklá membrána posilovače, ale to už je stejně jedno, stejně s tím pojedete do servisu.
doplněno 19.11.24 12:02: Pokud to přestalo brzdit naráz a není upadlá žádná hadice, tak bych to viděl na ten posilovač. Netěsnosti o sobě většinou dají vědět s předstihem, auto začne blbě brzdit, když motor běží na volnoběh a je potřeba brzdit dýl.
hodnocení

Děkuji za radu, vyzkouším.
hodnocení

Právě že jsem do práce přijel v pohodě a po práci už to nebrzdilo. Dnes jsem to risknul a s autem jsem jel a po dvou kilometrech to zase začalo normálně brzdit.
Tak to řešte rychle, protože to je ta nejhorší varianta, když člověk neví, kdy zabrzdí a kdy ne.

 

hodnocení

2x

Vadný podtlak, pravdepodobne banka podtlaku, podtlakové čerpadlo a najmenšia no možná je deravá hadička podtlaku. Ak na voľnobeh pár krát stlačíte brzdový pedál a bude tvrdnúť, tak máte nedostatok podtlaku.

hodnocení

Děkuji za rady, mrknu na to a uvidím.

 

 

hodnocení

2x
Přidám jednu variantu ke kontrole, sice nepravděpodobné, ale jde o vlastní zkušenost. Povolily se matice držící posilovač, ten se pak silou tlaku na pedál hýbal, křížil, kroutil, prostě pedál do něj tlačil nakřivo. Při zmáčknutí pedálu hned po vypnutí motoru se ozvalo zasyčení a podtlak byl fuč. Za jízdy nic poznat nebylo, podtlaku ze sání u benzínu je "neomezené" množství. Ale vývěva u dieslu určitě tolik podtlaku (ne hodnota, ale objem) nevytvoří, takže tam by se taková netěsnost asi projevovala výrazněji.
hodnocení

Děkuji za radu, i tohle zkontroluju.

 

007cz
hodnocení

2x
Hledal bych příčinu u vývěvy, nebo zpětném ventilu na hadici k posilovači brzd. Vývěva je to co ti vytváří podtlak potřebný k fungování posilovače. Žádné baňky podtlaku tam nehledej, nesmysl.

 

jannyhusak
hodnocení

1x
Nefunguje posilovač brzd.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]