Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Různé pneumatiky na jedné nápravě

Od: slayer odpovědí: 22 změna:
Můžu mít na jedné nápravě dvě různé pneumatiky za situace, kde jde o naprosto shodný rozměr, výrobce, obě jsou zimní, mají i cca stejný vzorek a liší se jen konkrétní model pneumatiky?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x

Ano, nic tomu nebrání. Je to logické, když dnes prorazíte třeba Barum Polaris 3, tak už ji neseženete a nic nebrání tomu, abyste ji nahradil (tu jednu) třeba Barum Polaris 5.

Ani Blesk, ani ASD1 nemají pravdu. Jejich tvrzení nemají v zákoně oporu, asd navíc vyvíjí ničím nepodložené nesmyslné teorie. Rozdíl nepoznáte, rozhodně bude větší rozdíl mezi levým a pravým kolem ve vnějších podmínkách, než ve vzorku.

asd1

Sorry, když budeš mít jedno kolo 10 let starou ojetou m...u a na druhý straně funglovku o generaci dál, tak to vliv má dost velkej, a ty rozdílný vnější podmínky se k tomu přidaj (nebo ho zmenší). Navíc rozdílná výška vzorku = trvale se točí diferák. Normální člověk si na nápravu dá dvě stejný gumy.

Rozdíl poznáš při brzdění kdy nestabilita výrazně prodlužuje brzdnou dráhu, obzvlášť pokud auto má "blbou" ABS která při bloknutí jednoho kola začne přerušovat na všech čtyřech.

Obchodní značka - je to jen výrobce např. Barum, nebo konkrétní model např. Barum Polaris 5?

slayer
hodnocení

Ano, toto je přesně můj případ. Jedna pneu je novější model totožného výrobce. Děkuji.

 

hodnocení

6x
avatar blesk1616
Ne, na nápravě musí být vždy stejné. Ale mezi jiný nápravy lze dát rozdílné značky.

 

hodnocení

4x
Zde máte citaci z vyhlášky 153/2023 Sb.:
" Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená - BIAS BELTED. Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a obchodní značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML, MPT nebo POR. "
Zdroj: zakonyprolidi.cz/...
Jde o to, co si představíte pod pojmem "obchodní značka"(Vy uvádíte i pojem "model"). Je obchodní značka třeba jen "Barum"nebo "Barum Polaris"nebo "Barum Polaris 3"? Lze kombinovat "Polaris 3"s "Polaris 4"? Toť otázka...
martinkupka

obchodní značka je Polaris

výrobce je Barum

No právě že asi ne. "Barum" výrobce není, protože právnická osoba/firma/subjekt s IČO a názvem "Barum" neexistuje.

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

kde jde o naprosto shodný rozměr, výrobce, obě jsou zimní,

proč ne, vyhláška na to pamatuje, že můžete.

Jak to správně cituje redbull®, a potvrzuje genehawkins®
Nevěřte všem pohádkám o soudech a pojištovnách. Taky jsou poradci, co sdělují, že se s určitými pneumatikami vybouráte,

Zkrátka vlastní zkušenost je lepší.

 

asd1
hodnocení

1x

Ne. A i kdyby to bylo legální, tak je to kokotina dobrá na poznávání nestability a nekontrovaného smyku. Pokud chceš bokem potkat auto v protisměru tak směle do toho... A jako bonus pojišťovna odmítne plnit.

Šetřit na gumách a obzvlášť na zimních neni zrovna moc chytrý...

 

trtr
hodnocení

1x

Zdravím, takto argumentovat můžete potom u soudu, ale to už bude k prdu. Koupit dvě stejné a z té jedné udělat rezervu.*zed* Důvody uvedeny výše, pojišťovna nedá ani korunu -> jejich právník Vás rozseká, ať je pravda kdekoliv.

Teď dávám do opravy na pojištovnu dvě pojistné události, ani u jedné se nezajímali o pneumatiky.

Ale je dobré, že víte, co se stane, kdyby...

trtr

Zdravím, dobrá zkušenost, ale ne vždy je likvidátor takto "hodný". V případě sporu určitě nemám, i když vím, že by se to třeba vrátilo cca 50-100t Kč na právníka, který by na pojišťovnu stačil. Věřím, že když je extra smůla, tak si nechají udělat posudek na celé auto a proto to raději nepokouším.

Ono to při nehodě vypadá tak, že jeden z policajtů obejde auto a smozřejmě se podívá (a zapíše) co je tam za pneumatiky.

k mnoha nehodám se policie nevolá, likvidátor uvidí auto až někdy. V době nehody měl klidně jiné pneušky.

 

007cz
hodnocení

0x
Ano, můžeš.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Při vší úctě - opravdu musí být na všechno zákony a nařízení? To jsme opravdu tak tupí, že bez nařízení budeme experimentovat? ... on Darwin má sice pravdu, ale když jeho tvrzení převádíme do dnešních dnů, nezemře (bohužel) ten hlupák, ale právě ti chytří a slušní, které ten hlupák díky své hlouposti zabije legálně drženou zbraní - vozidlem.

Bez ohledu na právo mají blesk a asd1 pravdu.

Právní poradna je jinde a i tak je u soudu stejně vítězem ten s lepším právníkem - ne ten s pravdou.

Jaký je rozdíl mezi Polaris 5 a Polaris 6? V jízních vlastnostech? V přilnavosti?

Vyhláška to umožňuje, a technický rozdíl žádný.

asd1

Podle všeho úplně jiná guma. 5 je pořád klasickej Polaris, 6 je okopčená TS 850 která s timhle vzorkem přišla jako první (resp. základní tvar byl první spíš GY Ultragrip 7).. Nejspíš vychází z výběhový Conti TS 850 (Continental/ Barum asi jako GY/ Debica, Sava). Pokud už nebude ze stlačený tmy ale normální směsi, tak to bude první Barumka která snese srovnání s kvalitní pneu..

Při brždění když na přední nápravě levý kolo klouže a pravý drží, tak to silně táhne doprava - nutno korigovat volantem. Brzdnou dráhu to umí prodloužit o hodně. Nejde o h., ale o to že ze 100kmh zastavíš klidně o 30 metrů dál. Takovou kombinaci si dobrovolně dá na auto jen ... šetřílek. Doufám že nepojede za mnou až se vepředu něco semele a budu muset brzdit na max., fakt nestojim o rozhodování jestli povolit brzdy a nedobrzdit, nebo nepovolit a mít toho trotla v kufru (sice bude viník nehody, ale hodí mě dopředu nebo mi dokonce udělá pit manévr a roztočí mě že půjdu třeba bokem do stromu)

Mmch. to nemusí být P5 X P6, i novej a tři roky starej Polaris 5 s polovičním vzorkem je rozdíl jako prase.. Ojetej 5 a novej 6 bude rozdíl mnohem větší.

 

třeba, třeba, hlavně ať do Vás nenarazí nikdo, i kdyby měl úplně nové pneušky, vššechny stejné, jen se překoukl.

Páč většina nehod není způsobena rozdílem pneumatik, ale nepozorností..

asd1

Ovšem klouzavý gumy se k tý nepozornosti přičtou, je rozdíl když zastavíš po 100 nebo 120m.

Ale přijde mi, že poslední dobou jsou bouračky spíš kvůli úplný vymaštěnosti než nepozornost..

Milane, taky jsem byl mladej a naivní, a myslel si že Barum je kvalita a ještě z "naší" fabriky a za dobrou cenu. Pak jsem se projel na dobrých gumách a zjistil jaká to je sr., navíc na gumě nápis Made in Romania. A cena vlastně těžce předražená.. Ale snad ty P6 konečně budou rozumný, původ v TS 850 z nich jde cítit na dálku (a TS 850 je resp. byla výborná guma, na námrazách a ledovkách jedno z nejlepších na čem jsem jel.

 

marekk
hodnocení

0x
Zákon ukládá povinnost mít stejné pneumatiky v rámci jedné nápravy.
Při použití různých pneumatik vám hrozí možné zhoršení jízdních vlastností způsobené rozdílným chováním pneumatik.
Jiný dezén na jedné nápravě tedy NE (s výjimkou nouzového dojetí)!
asd1

Předpis vyžaduje shodný typ dezénu (tj. zimní/letní), shodný dezén nevyžaduje. Takže ojetej Polaris 5 a novej P6 na jedný nápravě je legální. Ovšem takovou kombinaci si namontuje jen (doplň si sám), každej normální dá dvě opravdu stejný gumy...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]