Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Servis ojetého auta

Od: hanz odpovědí: 12 změna:
Zdravím, asi budu znít dost debilně, ale nevím na koho se obrátit. Pořídil jsem teď první auto škodu fabii 1 1.4 tdi, má najeto 270 000. A já nevím co za základní servis bych měl všechno udělat a potřeboval bych poradit. Nechal jsem udělat zatím jen výměnu oleje a filtru. A měl bych asi taky nechat vyměnit ostatní filtry jako vzduchový a kabinový že? A asi taky vyměnit chladící kapalinu? Brzdy byly dělány minulý rok, a rozvody na 230 000 takže to by mělo být snad zatím v pořádku, auto jinak jede bez problému. Budu moc rád za jakékoliv rady, děkuju

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar vikos

Dobrý den, osobně u "nových" aut vždy provádím výměnu všech filtrů a náplní a pokud není doloženo účtem, tak i výměnu rozvodů. To vše, bez ohledu na to, co říká prodejce/majitel a kolik má auto najeto. Chci jezdit s "čistým štítem".

Dále nechávám provést kontrolu brzd, zapalování, rozvodu výfuku a zpravidla požádám svého technika, ať udělá komplet kontrolu.

Při tomto nájezdu tipuju, že budou asi brzy k výměně i tlumiče, možná ložiska(?). Ale více řekne servisní technik po prohlídce. Vzhledem k věku vozu určitě nechat zkontrolovat i korozi na kritičtějších místech a to spravit, než se rozšíří do neopravitelného stavu.

Pokud nemáte se servisy zkušenosti, poptejte se známých, kam jezdí, jak jsou spokojeni s přístupem časem si nějakého svého najdete.

"Servisní technik"...ten vám toho vyjmenuje *smich* Pro jistotu ještě spojku a komplet výfuk i s katalyzátorem *alene* Známý zdědil Octavii 2 po dědovi s nájezdem 60tkm! Nerozumí autům,tak jel do "autorizáku",ať se na to kouknou..Viděl jsem ten rozpočet na opravy totálně všeho za 80tisíc kč..NESMYSL!

Souhlas, některé servisy tak fungují :) Ale po nějakých výběrech jsem zůstal u servisu, kde k opravám přistupují celkem seriózně. Mechanik nejsem, tak 100% neřeknu, jestli něco neopraví jen tak ale auto jezdí, problémy nejsou a nepřijde mi, že by si vymýšleli a snažili se mě natahovat.

Na druhou stranu, ukažte mi obor, kde si "řemeslník" od zákaznika nevezme něco navíc? Těžko takový obor najdete a tak asi nemá smysl řešit, že všichni servisáci jsou na ... Jsem laik, tak prostě musím počítat s tím, že vše neuhlídám. Ale nebudu kvůli tomu házet všechny do 1 pytle a ani nepřestanu do servisu chodit nebo poptávat jiné řemeslníky

 

hodnocení

0x
Osobně bych do toho nevrazil krom oleje,brzd a částí řízení ani korunu! Leda by to bylo mimořádně zachovalé auto,které má smysl udržovat další léta..Pokud jsou dělané ty rozvody a olej,tak maximálně ty zbývající dva filtry..Jinak budete jen solit a sypat za nic!Ještě tak hladinu oleje v převodovce a popřípadě dolít.Jestli někdo dělal rozvody,tak měnil na 90% i tu chladící kapalinu..

 

spu
hodnocení

0x
Žádný servis nedělejte, jsou to vyhozený prachy.
hanz
hodnocení

Ale tak alespoň nějaký ten základ by se měl vždycky udělat?
spu
Ano, koupit plnou.

 

hodnocení

0x

Trochu mimo odpověď, ale jaká byla pořizovací cena?

hanz
11.11.24 17:19
hodnocení

25 000
Tak jestli tomu autu chcete udělat dobře, můžete před zimou vyčistit přední podběhy v místě rohu předních blatníků..Sundat nebo odchlípnout plast.podběh,místo vyčistit a pak tam fouknout něco mastného nebo vosk na dutiny..Auto bude spokojené a vydrží déle;)

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Dodam nech vyměnit olej v převodovce

 

hodnocení

0x
Dnes už je spíše zvykem do takto starých aut nic preventivně nevrážet a jezdit. Jenže to se týká hlavně zkušených "pardálů", kteří poznají za jízdy, co na autě je špatně, jestli nevadnou, nebo nevlní brzdy, jestli nemá divný zvuk motor, jestli auto sedí na silnici a pod. No a protože velká část problémů o sobě dává vědět předem, tak je prostě vyřeší, až se ozvou. Jenže pokud je to vaše první auto, tak ty indicie problémů nepoznáte. Doporučuji poprosit někoho, kdo škodovky zná, ať to auto s vámi projede a otestuje. Samozřejmě si to můžete zaplatit v servisu, ale hrozí, že vás natáhnou a namyslí si i ne nutné práce. Můžete si zaplatit jen prohlídku, v neznačkovém servise si většinou vezmou 1..2 tisíce a se seznamem "závad" sem přijít a nechat si poradit, co řešit a co ne. Ono taky záleží, jestli auto bude sloužit na denní ježdění, nebo ne a jak dlouho vám ještě bude muset vydržet.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma rozvody auto

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]