Nejste přihlášen/a.
Syn je paraplegik a bydlí v kopcovitém terénu. Na svém RD si instaloval fotovoltaiku. Nyní uvažuje o koupi automobilu a z uvedených skutečností se nyní odvíjí jeho rozhodování o typu a vybavení auta. Takže vzhledem k možnosti nabíjení z FV a častějším kratším jízdám, uvažuje o hybridu s benzinovým motorem. Z hlediska kopcovitého terénu, v zimě hůře sjízdného, uvažuje o pohonu 4x4. No a vzhledem ke zdravotnímu postižení musí jít o automatickou převodovku. Zatím uvažoval o Mitsubischi Outlanderu. Toho se k nám dováží i dosti do bazarů z německa, s poměrně málo najetými km a v poměrně malém stáří. Což se nám zdá dosti podezřelé. Z technického hlediska jde totiž o plug-in, ale systém, kdy je vozidlo poháněno trvale pouze dvěma elektromotory, napájenými z beterie 13,8 kWh a v něm osazený benzinový motor (2,5 l) pohání pouze elektrický agregát, který stále dobíjí uvedenou baterii, ze které jsou pak napájeny oba elektromotory. Takže vozidlo nemá z tohoto důvodu prakticky žádnou převododovku, ale benzinový motor nemůže přímo pohánět vozidlo a souží pouze jako pohon elektrického agregátu. Toto řešení je sice dost zajímavé, ale nějak se nám hlavně nezdá to, že se tohoto vozu němci tak často a po poměrně krátké době, zbavují.
Lákavá je zejména jeho poměrně výhodná cena mezi hybridy, nový kolem 1 mega a pokud se jedná o bazarové, tak i s najetými cca 40 ti tisíci km a stářím 4 roky se prodávají (ty z německa) kolem 600 tisíc Kč.
V uvedeném odkaze jsou testy na jeho spotřebu, ovšem nejsem si jist, zda pak skutečnost v "reálu"není podstatně jiná (viz ti němci).
Osobně se přikláním spíše k hybridům typu jako Kia Sorento, které jsou klasický systém s benzinovým motorem, který doplňuje jeden elektromotor a mohou pohánět vozidlo přímo oba pohony a i nezávisle.
Máte někdo, s obdobnými hybridy nějaké vlastní zkušenosti, případně jaký máte na výše uvedenou problematiku názor, nebo i konkrétní návrh na nějaké auto, obdobného typu a provedení. Díky za reakce a přínosné rady.
Koncepce hybridního elektromobilu se spalovacím motorem s velkým zdvihovým objemem bručícím si trvale v ideálních otáčkách v atkinsonově cyklu, což je v podstatě "podplňování" a tím dosahujícím obrovské účinnosti je dle mého východisko z ekopasti. Jen to chce opustit myšlenku, že spalovací motor musí vymřít. Takové auto je dostatečně svižné, výkonné, topí a chladí podle potřeby, dojede dostatečně daleko, doplňuje energii během pár minut na každém rohu a neváží jako malý náklaďák.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.