Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké pneu?

Od: astik odpovědí: 21 změna:
Jaké pneu na Opel Antara 2009? V servisu mi radí celoroční, protože jezdím cca 5000-7000km/ročně. Hlavně v létě. Žádné dálky. V létě max do 140 km. Potřebuji se rozhodnout dnes. Každý má nějaký názor. Jde mi o cenu a bezpečnost. Asi jako každému. Ale důležitá je zkušenost. Díky za radu. Prosím bez jízlivých poznámek a tady typu, proč jsem to neřešila dřív...
Děkuji. Potřebuji póze konkrétní radu: jsou dobré ty a ty pneu a proč. Děkuji.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar jenyk
Já jsem zastánce letních a zimních pneumatik. Ale bydlím na horách. Teď mám Nokian vyrobeny ve Finsku a během loňské krátké zimy naprosto dokonalý.

 

re4zon
hodnocení

3x
Pri takovem najezdu a nasich zimach urcite celorocni. Treba continentaly nebo jinou overenou znacku. Ne barum, ne cistokrevnou cinu typu linglong. A pak uz podle ceny..

 

karel*
hodnocení

2x

Při takovém nájezdu určitě celoroční, kecy že jsou k ničemu je blbost :)
Jen bacha na cesty do zahraniční, někde musíš mít pneu s vločkou

astik
hodnocení

Diky. Do N uz i s horama.

A celoročky nemají vločku?
Některé celoroční právě uvádí jen M+S .. tedy svého času. A to podle některých států neznamená "zimní", ale bláto a sníh. No a některé čínské a různě noname můžou mít alternativní různá označení, která však nejsou korektní v očích zákona EU států.Jak jsem psal jinde - spousty prodejců uvádí, že prodávají například "herní počítač" - ale ten termín oficiálně nemá parametry. Herní tak můžou být kancelářské s průměrnou grafikou.. Stejně tak může někdo prodávat "zimní a celoroční pneu" - ale nebude to mít potřebné znaky, parametry atd.z jednoho webu ..: Nicméně, jak se tedy celoroční pneumatika správně značí? Na bočnici musí být vyobrazen symbol sněhové vločky a slunce (v některých případech se přidává i symbol deště nebo listu). Občas na pneumatice může zároveň s těmito symboly být i All Season - tedy pro všechna období, ale zde opět pozor, pokud je tam místo season - weather, nejsou to ve většině případů celoroční pneumatiky.

 

 

hodnocení

1x
avatar pest
Já jsem zastáncem dvou sad, protože mě to dvakrát ročně donutí sundat kola, prohlédnout brzdy, silentbloky atd...jinak věřím tomu ze bych tam nechal kola a odkládal to
Dělám to stejně, pokud úplně nespěchám, rovnou na všechno šroubovací v dosahu, běžně schovaný za kolem a několikrát za život auta povolovany, stříknu kapku oleje, na gumový díly silikonového. Bohužel to tak nevyjde vždycky, často odkládám třeba výměnu čepu, manžety nebo silentloku na "až budu přezouvat". A pak přezouvám na zimaky v půlce ledna v 10 večer za prvního opravdového sněžení, abych ráno dojel do práce :)
Já to spíš přezuji a udělám to s dalším prezutim, další prezuti je taky rychle tak to udělám příště...klasika, ale vím o tom...takhle mam na kombajn sepsany po sezoně pomalu toaletak...v lete vytahnu...tohle ještě vydrží, tohle je zbytečné, tohle uděláme za rok...všude stejné...

 

asd1
hodnocení

0x

Celoročka je kompromis, měkká směs s lamelama jako zimní, ale lamel jen polovina. Bloky ale menší než letní. Takže dobrá je v létě i v zimě, ale výborná ani na jedno. = Pokud celoročku která na sněhu bude aspoň trochu použitelná, tak něco z prémiovek.Počítej že jako zimní jde legálně použít jen když má vzorek víc jak 4mm, pak leda dojezdit v létě (hodit si je na druhou sadu kol) (a to už nve sněhu bude bruslení), takže v zimě záleží jestli jezdíš na sněhu a jak umíš jezdit, v létě rozdíl jde zanedbat. U tebe druhou třetí zimu to bude klouzat už hodně a chtělo by to nové.

Stejnou službu ti udělá ojetá zimní prémiovka se vzorkem 5-6mm

Nová kvalitní zimní - na sněhu bude lepší o hodně, v létě se s vysokým vzorkem dlouhý lamely žužlaj a plave to, brzdí hůř než letní (tahle vlastnost s ojetým vzorkem ubývá).

Vybrat si musíš sama. Největší rozdíl je na sněhu a ledu kdy ty rozdíly mezi gumama se násobí..

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Ty cesty - pokud nejsou do Rakouska-Německa... - celoročky jsou dobrá volba. A nebo letní a počítat s tím, že při 3°C a méně z domu nevyjedu... resp. využiju MHD nebo taxi...


doplněno 06.11.24 18:15:

Ještě je dobré vědět, jaké máte disky a chcete rozměry...

Jaké pneu?
asd1

Celoročka má v zimě zásadní rozdíl že je legální, takže když při těch +3 vjede někde v dolince na námrazu a nabourá, tak pojišťovna neodmítne plnit.

Poslední zimy jsou v noci kolem nuly, je dost námraz a ledovek, nebo napadne 10 sm sněhu, ráno se to ujezdí, v 10 posolí a dopoledne je mazlavá kaše, takž dobrý gumy vůbec nejsou zbytečnost ani při malým nájezdu. Tim spíš že kdo málo jezdí tak není vyježděný a hůř řeší krizovky (podobně jako ten kdo nikdy nejel smykem, když ho pak potká tak neví co s tim a je v p.)

JJ, jde jen o to, aby ta celoročka měla i požadované značky. Může si třeba koupit nějaký DOT 2020 (ani to nepozná) a tam bude jen M+S ... Známe to - papír a inzerce snesou všechno. To je jako když někdo prodává za 5tis "herní pc".

asd1

Vločku a tři kopce maj snad všechny novější.. Značení jen M+S bez vločky skončilo 2017, to je už 7 let..

Ano celoročka bez vločky neni celoročka ale letní.

Akorát si nejsem jistej, nakolik to zimní označení u noname gum skutečně souvisí s jejich vlastnostma, míval jsem kdysi na formanu nějaký neznámý čínský nebo jaký gumy, označením zimaky, ale směs tvrdá a vzorek čistokrevně letní :) Na léto paráda, ale na podzim stačil poprašek sněhu a adheze jak úplně bez vzorku :)

 

astik
hodnocení

Vypadá to na Goodyear. V servisu Nexen, Falken... Chápu šetřivost, ale bezpečnost má přednost. A tyhle mi připadají jaké lepší střední třída. Kamarád s nima před rokem koupil auto, a je spokojený. Taky nejezdí žádné dálky, hory...

asd1

GY Vector 4s. gen3? Podle testů výborná, nejel jsem na tom ale všechny gumy od GY na kterých jsem kdy jel byly výborný (znám zimní UG7, 7+, 8, 9, na každých najeto ca 20kkm + asi dvoje letní..)

Nexen - naopak nejklouzavější letní guma na jaký jsem jel, letěla z auta i se vzorkem 6mm.. CP641 jestli dobře pamatuju...

astik
hodnocení

Děkuji. Koukám na různé recenze, Michelin, některé Pirelli, prý je také dobrý Nokian... :)

asd1

Koukej spíš na testy a zaměř se na mokro a sníh. Recenze píšou obvykle lidi který na jiný gumě nejeli a tu novou srovnávají s pět let starou ojetou - jasně že jim ta nová připadne skvělá.

Nexen ano ale jen ty vyrobený ve Finsku. Obecně špička je GY, Dunlop, Continental, Michelin, pár dalších je dobrých, Hankook, Pirelli, Fulda, SAva/Debica, Kleber, Vredestein... Ty opravdu dobrý jsou obvykle ve všech testech na prvních deseti místech a nemaj žádnou zásadní slabinu, nikdy nekončí v druhý polovině a už vůbecne na vocase..

astik
hodnocení

Moc děkuji všem :)
Kdybych jezdila opravdu hodně, v zimě hory, sníh, led... Rozhodně beru letní a zimní. Ale jak jsem již psala, většinou jsem ve městě, kde o sníh nezavadím, leda pár dnů v roce. A pokud si toho přijdou hory, tak to bude výjimka. Nezávodím, snažím se být opatrná. Sice na dálnici 130 není problém, ale to je vše. Navíc také velmi málo. Takže většinou jen město, případně v létě chalupa. Proto ty celoroční. A budu je mít poprvé. Tak to snad bude ok :)

 

hodnocení

0x

Když nemáte sadu kol s letními pneu a druhou sadu kol se zimními pneu, tak přezout jedině na celoroční. Já jsem letos v březnu koupil Tucsona a na něm obuté letní Continental. Nyní jsem to přezul na celoroční GoodRide a jízda je mnohem pohodlnější, gumy jsou měkčí a nedrncá to tolik.*tanec*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]