Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Automobilový park v 50.-60 létech 20 století

Od: lubosnovak odpovědí: 12 změna:

Dobrý den, v dnešní době vídáme meziválečné automobily zn. Škoda Popular, Superb, Praga, atd. jen na veteránských srazech, a tam je obdivujeme. Jak dlouho ale tato vozidla bylo možno vidět v normálním provozu ve velkých počtech? Byla to jen 50. léta, nebo hojně jezdila i v letech 60tých, 70tých?

Předem všem děkuji za informace.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lmgify
hodnocení

3x

Nezapomeň na několik věcí:

1. ta auta jsou pro levostranný provoz, volant mají na pravé straně a je z nich tedy horší výhled, i když provoz pochopitelně nebyl tak hustý

2. ta auta nikdy nebyla masová výroba, takže jich nikdy nebylo mnoho v první řadě

3. lidi, kteří si ta auta mohli před válkou dovolit, buď už emigrovali nebo neměli peníze

4. v 50.tých letech začala "masová" výroba Škodovek (440/Octavia) (ze začátku na příděl)

Množství v jednotlivých dekádách nedokážu objektivně posoudit.

 

lmgify
hodnocení

3x

K těm poměrům masovosti bych uvedl stejný případ ze současnosti. Od 1989 do 2020 uteklo zhruba stejných 30 let jako se ptá tazatel (1935-1965). Když Škodovka vyrobila ~100 tisíc aut za rok, tak to byl splněný plán. Dnes je vytlačí z haly za měsíc. Kolik Favoritů viděl člověk v běžném provozu před 4 roky?

Když se podíváš na čs. č/b film Poklad byzantského kupce z roku 1966 (takže natočeno asi tak 1964-65), tak tam ten hlavní hrdina, kladná postava - detektiv drsňák/maverick jezdí předválečným kabrioletem a je to považováno za něco neobvyklého.

Automobilový park v 50.-60 létech 20 století

*palec*

Jen tak mimo, běžně vídám v okresním městě asi jen dvě fáčka! Třeba druhé? nejvyráběnější auto od Citroenu -BX - výroba ukončena -berlina 1984 a break 1985 jsem za předešlé dva roky neviděl ani jedno až někdy předmimulý měsíc u jednoho OC. Nejmasovější 2CV=Kachna-vídám jen jednu - majitel citroenář, automechanik,-důchodce s ním jezdí občas v létě-byt s normální RZ , ale je to jen občasné ježdění, nikoliv daily car! a takových modelů aut všech značek by se dalo popsat mraky -třeba F.Escort, O.Kadett...

lmgify

A to si vem, kolikrát více těch tvých aut se vyrobilo v porovnání s těmi dotazovanými předválečnými, takže vidět to předválečné v provozu po 30 letech musela být opravdu rarita!

Jj přesně tak BX tuším kolem 2,5milionů oproti necelým 20 000ks Škody Popular !

 

km
hodnocení

0x

v provozu ubývaly kontinuálně, tzn. že z vyjmenovaných jich v 50. bylo nejvíce a v 70. nejméně, žádný zásadní zlom se imho nekonal

 

hodnocení

0x
Právě kvůli starým autům si pouštím staré filmy..Od šedesátých let nahoru..Je tam náš autopark vidět..V Praze byly ulice plné už tehdy,ale v menších městech bylo aut pomálu..Imgify má pravdu..nebyla to masová výroba

 

hodnocení

0x
V té době automobil nebyl spotřební zboží které je vyrobeno tak aby mělo krátkou životnost, ale každý stroj má své limity. Po 20 letech od datumu výroby i při dobré údržbě jich v provozu tak či onak zbyla jen menšina.
fik
Aktuální průměrný věk tohoto nekvalitního spotřebního zboží v ČR je 14 let. Průměrný! A nějak jsem si nevšiml, že by tu jezdily převážně povařené, kytované, lakované, polorozpadlé vraky. To bývala spíš výsada výrobků AZNP. Navíc to často bylo rozbité už při příjezdu z Mototechny.
Mimo Populára je zmíněn Superb a značka Praga (Bejbina, Picollo, Grand?). Dnes ekvivalenty aut za několik milionů. Tam asi o spotřebnosti a nekvalitě nemůže být řeč.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Nwn rok výroby, ale příbuzný (naposledy co jsem ho viděl) jezdil ještě někdy v 1973 běžně z Popularem a měl standartní řízení tj prolevostranný provoz , takže asi těsně poválečná výroba. JInak další známý občas ještě v roce 1999 jezdil, ale jen místní cesty s Pikolkou (Praga Piccolo rv tuším 1928)Kdy skončilo autí po jeho úmrtí nevím, jeho syna stáří cca80 roků už nevídám.

PS měl na ní normální SPZ a také běžnou TK, samozřejmě dle možností auta , takžežádná naojení na diag atd...

 

lubosnovak
hodnocení

Díky všem za zajímavé postřehy.*palec2*

 

ladinac123
hodnocení

0x

Dalo by se říct že u každého auta a vždy to tak bylo že od uvedení na trh těch 20 let... Vidíme tak Fabie, jedničkové Focusy, Oktávky jedničkové, že jich jezdí míň už než před 10 lety, když ty auta měly 15 let. Dnes má hodně z nich 25 a více. Sám spravuju Focuse z 98 roku... Druhého z roku 02 takže vím jak zhruba dlouho jezdí jezdily a v jakém počtu a dnes jich je tak čtvrtina co třeba v roce 2010 - 2015.

Stejné to bylo dříve. Stačí obyčejná 100 - 120 škodovka. Před 15 lety poměrně častá, ale řekl bych dnes je to tak jak dneska stojí na stejné pozici Felicie.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]