3x
Nie nemusí sa preleštiť,je potrebné ho vyhodiť. Akékoľvek ryhy a zmena tvaru,hoci v mikrometroch,znamená netesnosť.
doplněno 03.11.24 13:11: Ja som na vtedy na 23 ročné auto dal zadné strmene značky Kamoka a v pohode brzdy aj STK asi za rok.
Těsný je fakt dobře.
Ale hodně mírně to přibržďuje. Tak málo že se dá s brzdovým kotoučem rukama točit, ale nejde to tak volně jak by mělo.
lepší je nový pístek + manžetka ale úplně nej jej nový třmen . Na jednom jsem se stím drbal 2x ročně až jsem se naštval vyměnil celý třmen ! Ale je to věc každého jednoho z nás.
Viem o čom hovoríte,všetko človek zloží a pri odvzdušňovaní alebo o týždeň sa zistí,že to tečie.
@diesel
Máš nějakou osvědčenou značku výrobce třmenů? Originál se mi dávat nechce na 26let starý auto Tesni guma ve valci,jak je odrenej píst je jedno,stačí aby nedrhnul. Ale pribrzdovani způsobuje spíš mechanismus ručky,tak je zbytečný sr.se s repasi, lepší je dát rovnou nový třmen. Dop.muzu Kamoku,na Fika stal 700 a je ok i po třech letech.
Může to dělat i hadice,ověřit že povolením odvzd.(=odpustis tlak ve valci) se kolo odbrzdi.
Souhlas s bordelu ve vslci,proto je pistek tak podrenej,možná i příčina pribrzdovsni-pist drhnul a nevracel se,=preliznout a nový tesneni+prachovku může stačit. Ověřit jestli se vrací ručka.
Mechanizmus ručky jde jak po másle, tenhle celý třmen jsem měl rozebraný do posledního šroubků před 6lety.
Spíš mám podezření na chybnou montáž z mý strany. Kdy jsem zcela nový píst (ten co je na fotce) zatlačoval do válce ve svěráku. Píst tam určitě nešel na 100% na kolmo.
Asi se vyplatí koupit přípravky na zatlačování pístku, nesnáším fušerskou práci.
Pístem se při zasouvani musí točit...
To já dělám, používám při tom klíč na utahování matice na úhlovou brusku-ve svěráku(nemám to sevřený na krev abych nepoškodil zavit a zároveň šlo otáčet. Ale někdy tam jde píst hodně těžko a rozhodně ho tam nedávám na perfektně kolmo. Proto chci ty přípravky. Nechci dělat práci stylem Ukrajina
Na to ti sada nepomůže..
Ještě oprava tesni guma na pístu,tak píst musí být hladký. Nejlíp dát novej prip.prelestit,poškrábání spíš bordelem než zatlacovanim..
Měl jsem to rozebraný do posledního šroubků, třmen jsem měl vyndany z auta, celý třmen jsem kartáčovat ocelakem a lakoval nacerveno. Fakt žádný bordel. Veškerý pryžový díly jsem dával nový. Proto to nechápu. Dokonce jsem lapivacim smirkem bral i vnitřní prostor (válec)třmenů(kam zajíždí pístek) lapovacím smirkem
Na 99% ti tam zůstalo brusivo z toho smirglu..
Hele spíš myslím že ne, kvůli tomu jsem brousil válec třmenu, aby otvor směřoval dolů a smirek lapovací,.tak jemný, že to fakt leští jak zrcadlo, tohle mi přijde jako větší škrábance
Doplnil jsem fotku válce třmeu.
Docela poskrabanej
To jo no.. tam musel bejt vyloženě písek![:-D :-D]()
Buď to zalestit a složit nebo novej třmen..
Od zasouvani to není... Hele, to jsem celý třmen proplachoval benzínem, všechny skuliny, fakt nevím kde se tam nějaký bordel vzal
Samo se to neudělá,nejakej písek tam být musel,klidně schovanej v díře jak k hadici tak k odvzdusnovaku..
Mimochodem, i ten odvzdušňovací sroub jsem měnil, prostě jsem měl třmen rozebranej do posledního šroubků
, Máchal jsem celý třmen v benzínu.
To mě docela žere, že práce, co se snažím dělat na 99% dopadne takhle
Myslím že ten válec v třmenů je vyskrabanej při montazi-demontazi, kdy jsem pistkem-hlavne tím původním lomcoval hasakem na všechny strany, když nešel vyndat a tenhle novej jsem možná poškodil při montáži když jsem ho tam nerval rovně.
Koupím celý nový třmen a hotovo...žádný patlání dle vzoru Ukrajina...