Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto na operativní leasing - dolití oleje

Od: juhan odpovědí: 12 změna:

Hezký večer,

mám firemní auto na operativní leasing a dnes při předjíždění na dálnici se mi rozsvítila žlutá kontrolka oleje. Když jsem po zastavení zkontroloval hladinu přes měrku, bylo tam na dně. Auto je napsané na ČSOB Leasing - hledal jsem na jejich stránkách, ale nikde jsem nenašel odpověď - je možné doplnit olej sám, pokud bude splňovat danou normu pro konkrétní motor, nebo i s takovou banalitou je potřeba se objednat do autorizovaného servisu a tam si jej nechat doplnit? Ráno zase potřebuji vyrazit na cesty, tak zkouším získat odpověď zde.

Děkuji za odpovědi a přeji hezký zbytek dne.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
Olej je provozní kapalina kterou musí provozovatel udržovat. To je stejné jako kdyby tam napsali že dolévat vodu do ostřikovačů může jenom oficiální autorizovaný servis značky...

 

hodnocení

3x
Nevím, co se v tomhle případě smí a nesmí..Ale já bych to dolil..pokud bych věděl co mám dolít

 

hodnocení

3x
avatar mikihans
Dolití oleje bych neviděl jako problém, konkurenční leasingovka uvádí, že to může udělat uživatel sám.
Hlavně tu správnou specifikaci a nepřelít.
juhan
No právě, prostudoval jsem celý driver set od Čsob Leasingu, ale nic o tomto se tam nepíše. Nicméně v uživatelské příručce Škoda i na štítku pod kapotou je uvedena norma VW 508.00/VW 509.00 a typ oleje 0W20, tak asi prostě koupím na CCS kartu litrovku a doleju. Nemám čas se ještě někam objednávat do autorizovaného servisu a bůhví kdy by řekli, že mají čas mi to “odborně a autorizovaně” dolít.

 

hodnocení

2x
avatar dabel

normálně ho dolej přece si nezničíš motor

todle je běžná udržba jako dolití chladící směsy nebo vody do odstřikovače todle vždy dělá ten co šofěruje

 

hodnocení

0x
U auta na operativní leasing by stačilo dolít vyjetej :) A při koupi jinýho vlastního auta z operáku doufat, že mělo lepší péči. A nebo že v něm, navzdory servisní historii, není ještě pořád první olej z výroby :)

 

hodnocení

0x
Pokud ubývá olej (mně u 20 let starého auta vydrží do výměny), tak je potřeba jeho hladinu pravidelně kontrolovat. Když svítí kontrolka, tak už je dost pozdě.

Když svítí kontrolka tak pozdě není.. :) ale záleží u kterýho auta. Jsou auta kde se ti rozsvítí oranžová kontrolka když je tam oleje už míň ale stále relativně dost na fungování a červená kdy už je opravdu průser.

Přesně tak, záleží, jestli jde o červenou kontrolku tlaku, nebo žlutou kontrolku hladiny, kdy ještě zbývá tak půlka náplně. A ta se asi nejradši rozsvítí právě v plných otáčkách, kdy čerpadlo bere z vany nejvíc oleje a čidlo se obnaží.

 

martinkupka
hodnocení

0x

absence takového množství oleje má své příčiny dal bych to do servisu který určí leasingovka a chtěl bych mezitím jiné auto

Tazatel nepíše, kolik má najeto od výměny, či aspoň "výměny", příčina tedy klidně může být longlife interval, dost možná navíc v kombinaci se syrovým motorem. Zrovna nedávno tu byla nějaká bezvýsledná diskuze o spotřebě oleje novýho auta, výrobce se bohužel kryje tak, že to v podstatě není reklamovatelny.
pavlik

To je pěkná pohádka výrobců šuntu, Bery... kvalitní auto vydrží mezi výměnami i bez dolití. Každopádně po uběhnutí lízinku se to přeleští, mínusy se změní na plusy a bude z toho krásná Škoda plus.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]