Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záhada hadice sání 1,6 AVU/BFQ

Od: bery® odpovědí: 4 změna:

Dnes se zase na něco zeptám :)

Po letech jsem opět měnil ruplou hadici sání mezi váhou a klapkou (1J0129684) u 1,6 AVU v oktávce a opět moji zvědavost poškádlila "nesmyslná" hadička. Propojuje tuhle sací hadici (tedy prostor mezi váhou a klapkou) se sáním do 4. válce, tedy plným podtlakem. Jen do 4. a nikam jinam. Léta jsem kvůli různýmu laborování s LPG měl tu hadičku zaslepenou (přece nestojím o falešnej vzduch) a i tak pořád bojoval s problematickým volnoběhem. Teď jsem ji nechal nezaslepenou a úměrně tomu falešnýmu vzduchu prodloužil vstřik na volnoběhu a ten se zatím jeví jako konečně v pořádku. Ale k dotazu, respektive principu, protože jsem o tom nějak nic nenašel, tak kdyby někdo věděl ... Logicky ta hadička musí způsoboval chudou směs na 4. válci při volnoběhu a malý zátěži. Ale proč? Aby to trochu ošidilo širokopásmovou lambdu, jednotka k chudý směsi ze 4. válce přidala lehce bohatou z 1.-3. a v katalyzátoru z toho všeho vzniklo kýžený euro4 emise i za cenu vyšší spotřeby? Jinak domněnku o ochuzení při průchozí hadičce jsem si i ověřil, na lambdě a krátkodobým přizpůsobení je hned vidět rozdíl, když hadičku neprůchodně zmačknu. Je to mechanická náhrada kratšího vstřiku pro 1 válec, protože jinak to jednotka neumí?

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Todle nevim ale pokud bojuješ s volnoběhem tak si dole na servu odpoj čidlo tlaku
hodnocení

O tom už jsem slyšel, ale nezkoušel:) Kdybych ho odpojil, nejspíš by to bylo ještě horší, podle reakcí motoru a úhlu otevření klapky+předstihu zapalování na točení volantem mi funguje správně. Mám navíc signál toho čidla + 2 signály klimatroniku (spouštění a běh kompresoru) ovlivňovaný pedalem spojky a zařazením jedničky/zpátečky za účelem lehkého zvýšení a "zpevnění" volnoběhu během rozjezdů a popojíždění:) Jinak to s tímhle motorem, navíc na lpg, normálně bez pálení spojky a poskakování nejde, reaguje opožděně a pokaždý jinak, na lehký pošimrání plynu zrovna během točení volantem klidně i chcipnutim, stejně jako na spuštění větráků chladiče na vyšší stupeň kvůli zátěži alternátoru. Takhle, pokud to zrovna funguje správně a člověk se s tím naučí, se dá popojíždět a parkovat i v kopci bez plynu jen spojkou.

jukni na todle mam zkušenost že 75kw to má velkej vliv na chod volnoběhu

club-opel.cz/...

hodnocení

Tohle už jsem v minulosti četl, dokonce několikrát, vždycky až po chvíli mi dojde, že to nevidím poprvé:) Ale jak jsem psal, u mě to dělá lpg, na benzín je volnoběh vždycky krasnej.
Někdy to schválně vyzkouším odpojit, ale podle mě to akorát začne spolehlivě chcipat při každým trhnutí volantem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]