Nejste přihlášen/a.
Dnes se zase na něco zeptám
Po letech jsem opět měnil ruplou hadici sání mezi váhou a klapkou (1J0129684) u 1,6 AVU v oktávce a opět moji zvědavost poškádlila "nesmyslná" hadička. Propojuje tuhle sací hadici (tedy prostor mezi váhou a klapkou) se sáním do 4. válce, tedy plným podtlakem. Jen do 4. a nikam jinam. Léta jsem kvůli různýmu laborování s LPG měl tu hadičku zaslepenou (přece nestojím o falešnej vzduch) a i tak pořád bojoval s problematickým volnoběhem. Teď jsem ji nechal nezaslepenou a úměrně tomu falešnýmu vzduchu prodloužil vstřik na volnoběhu a ten se zatím jeví jako konečně v pořádku. Ale k dotazu, respektive principu, protože jsem o tom nějak nic nenašel, tak kdyby někdo věděl ... Logicky ta hadička musí způsoboval chudou směs na 4. válci při volnoběhu a malý zátěži. Ale proč? Aby to trochu ošidilo širokopásmovou lambdu, jednotka k chudý směsi ze 4. válce přidala lehce bohatou z 1.-3. a v katalyzátoru z toho všeho vzniklo kýžený euro4 emise i za cenu vyšší spotřeby? Jinak domněnku o ochuzení při průchozí hadičce jsem si i ověřil, na lambdě a krátkodobým přizpůsobení je hned vidět rozdíl, když hadičku neprůchodně zmačknu. Je to mechanická náhrada kratšího vstřiku pro 1 válec, protože jinak to jednotka neumí?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.