Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Berlingo ..Alternátor?

Od: doutnak® odpovědí: 21 změna:
Ahoj..Měl jsem od rodiny půjčené Berlingo 1,6hdi rok 2014 a cestou jsem si všiml, že "mžíkají" světla..cestou mezi lesy třeba,kdy neruší lampy nebo ostatní auta..Jelikož to má čínský meřák napětí v zapalovači,tak jsem viděl, že napětí kolísá 12,14,12,14..Jízda po rovné silnici,konstantní otáčky..Při měření normálním multimetrem na místě to ukazuje dobíjení na 14V..Stává se taky nahodile,že se zapne sám od sebe zadní stěrač s ostřikovačem..někdy na chvíli,někdy na dlouho..Vaklání páčkou nepomůže..vibracemi to nebude..Je to třeba i na dálnici-nahodile..Kontakty na altíku nejsou volné ani zoxidované.Není to moje,tak jsem se v tom víc nehrabal.Najeto 235tis..Alternátor origo..Stop start není..Nesetkal se s tím někdo?

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Tipnul bych že tam už bude chytrý dobíjení (to se start stopem vůbec nesouvisí). Nebo je zlomenej budicí drát a občas má kontakt občas ne..

Ten stěrač tipuju rozjetá izolace a holý dráty v průchodce do dveří se dotýkají, nebo uhnilá kostra a proud jde přes stěrač

vernon
Nemá smart dobíjení. Bude asi opravdu někde vadný kontakt, polámané vodiče a podobně...
Stěrače podobně...
asd1

Nebo nějaká součástka cykluje - kolabuje a ožívá, v alternátoru.. tranďák v regulátoru napětí nebo dioda,

To bude ono, něco uvnitř altiku, nebo pravdepodobnejc reglu. Mám opakovanou zkušenost, že odcházející regl se projevuje po zahřátí, uhlíky zase ve vyšších otáčkách. Přerušením buzení od "kontrolky" to nebude, to jak se jednou chytne, tak už se to budí samo, aspoň u klasického dobíjení, u řízeného to asi bude přímo závislý, další kurvitko :) Léta jsem nevědomky jezdil s nefunkčním buzením z přístrojovky a přišel na to náhodou až v situaci, kdy jsem po startu nechal motor a světla běžet pár desitek minut na volnoběh:) Od tý doby mám v zorným poli voltmetr a buzení pod kapotou postaru píchnutý přes žárovičku na spinacku, v jinak funkční pristrojovce kvůli tomu chybu hledat nebudu :)
hodnocení

Díky za tipy ;) Zatím se s tím jezdí a majitel na to kašle..Bude mne s tím prudit až se to doje*e úplně..tak abych byl připraven;)

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Proměřit altik, případně jeho oprava-rozebrat vyčistit... dále provést kontrolu napnutí a stavu řemene pohonu pomocných zařízení (drážkového řemene na altik a tento i případně vyměnit),zjistit stáří AKB, změřit jak je na tom AKBměla by mít víc 12,6V.

PS tento motor nemá (neměl by mít) chytré dobíjení ale na stanovení zda má či nemá je málo informací!

hodnocení

Baterie je nová..ale pamatuju se,že to dělalo už loni to "mžíkání světel",ale nějak jsem to neřešil..Loni v tom byla ještě baterie od výroby-jak jsem zjistil při její výměně..Řemen ok..Loni pro změnu praskaly žárovky..

Jinak nevím jak mžikají,ale na služebním pugu 307 světlo taky nějak kmitalo, tam to,ale bylo uložením světla v kastli-dvahorní úchyty byly opravovány po střetu se srnou nerez pásky na kotvení ytongů a šrouby -takže spojení bylo pružné a ... Ps nebylo po nehodě na pravou stranu? tam někde (u většiny pugů) vede hlavní svazek a většinou se při opravě opraví plechy ale poškozenou izolaci svazku ne a pak to tam hnije a dělá neplechu.

hodnocení

Diesel..Bourané to nebylo..Kmitaní v uložení světel to není..Myslel jsem si to taky,ale pak jsem si všiml toho měřiče napětí v zásuvce zapalovače...12,14,12,14...Schválně jsem psal,že to nedělá nikde na hrbaté silnici apod..takže ani otřesy s tím nesouvisí

Ji já jen že jsem se s tím setkal tak proto jsem napsal!

Jinak asi zkusit diagnostilku co říká , jestli tedy vůbec něco BSM, BSI a kdoví jak se to kurvatka nazávaji!

hodnocení

Diagnostiku jsme zkoušeli a fotky kódů chyb má můj příbuzný v mobilu-majitel auta..Není schopný mi je poslat..S autem je pryč a neřeší to..S opravou mne bude otravovat až to přestane úplně dobíjet *alene*

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Jak pořád chválím to mé Pikachu, tak nedávno mi začalo blikat dobíjení. Najeto 170tis, baterie ok. Dal jsem to klukům do servisu - vymontovali alternátor a dali jednomu specialistovi, který se tím zabývá asi 40 let. Nejdřív se člověk zaměří na uhlíky - ale i když byly před smrtí, výměna nepomohla. proměřil to - stator s vadou. Volal mi, že jestli to chci opravovat... že to bude snad 3000,- za kompletní repase. Mrknul jsem se na net a viděl alternátor za 7tis - tak jsem souhlasil.

Dali mi tam nový, protože ho sehnali v nějaké akci (nebo si to účtoval s cenou dle fakturace servisu?) za 4000,- a 500 za práci a lítání kolem...

Ten stěrač bych viděl na průšvih kabelů ve svazku do dveří.

asd1

Žádná supr akce, jestli Xsara Picasso tak zběžné kouknutí slušnej altík repas od 2 - 2,5k a rozumný funglovky 3-5k podle verze.. Ale za 4k + pětikilo OK (jestli to nebyla nejlevnější sračka za 2k..)

hodnocení

Mám taky znamého,který se tím živí cca 30 let..Ale natáhne každého..i mně..Sám mi to řekl, jak vyrábí ceny..prostě nebude dělat za levno,musí mít polovinu ceny nového..Ikdyž nevím jakého nového..značek a cen nových je hafo..

 

hodnocení

0x
Napadá mě, netuším sice, jak mají francouzi řešený posilovač, ale u fabie se přesně takhle projevuje odcházející snímač polohy volantu pro elektrohydraulický servo. Jednotka pak zmateně roztáčí čerpadlo s odběrem až 60 nebo kolik ampér a to už je na světlech takhle poznat. A taky jde vysledovat pocukávání ve volantu. Pokud to tam je řešený nějak podobně, zkusil bych to projet s odpojeným napájením serva,nebo jeho snímače, jestli se projevy změní.
hodnocení

Teď bych kecal,jaký to má servo čerpadlo..Na diag bylo spoustu chyb,ale kódy u sebe nemám..Palubák přímo píše vadu předpínače pásu a svítí kontrolka airbagu-občas..Ale ty chyby může házet právě to nahodilé podpětí
Jo, pytle a ABS při podpětí vypadávají asi jako první varování, že i přes nesvítící kontrolku dobíjení brzo dojde šťáva:) U dvou aut to polovička chtěla "oravit" vypnutím a následným startem motoru, v obou případech to skončilo mým příjezdem s náhradní nabitou baterkou pro dojezd domů... Vždy regulátor altiku. Co mám asi 5 zkušeností, vždycky zlobil až po zahřátí, zastudena chvíli dobíjel normálně.

 

U PSA svítíci kontrolky vaků způsobují téměř výhradně dvě věci-kontakty pod sedačkami - v drtivé většině řidičovo- a další problém je pak špatný "volantový kroužek. Tam bych jinou zradu nečekal. ABS zase téměř vždy je to čidlem na některém z kol.

K servu nevím jak noější Berle a Partneři, ale letitý služebak , 1,4 měl ještě mechanické servo-řemenem od... i přesto, že ještě starší 106 měla už lektrohydraulické. Zde asi bude skoro jistě elektro. nevím já měl doposud na hydrocitroenech vyhrádně mechanické-čerpadlo na řemenu honilo brzdy, posilovač a pružení. Až na Pátém je to eletricky tedy mimo brzd to už ma klasiku

 

hodnocení

0x
avatar jura2

U tohoto motoru umí se přilepit - zatuhnout napínák drážkovaného řemenu. Povolit a rozhýbat, aby nemohlo docházet k prokluzu.

Výše je psáno že řemen, napnutií je v pořádku!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]