Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Aditiva do benzínu

Od: lucie3 odpovědí: 8 změna:

Zdravím,

poraďte mi prosím a můžete mi klidně i rozšířit obzory jak je to vlastně s tím tankováním benzínu bez biosložky.

Zrovna čtu článek Čepro na svých benzinkách zneužívá výjimku a křiví trh.. a to mě opět přivádí na otázku, která mi už pár měsíců nedá spát.

Mám vůz Škoda Fabia 3, 1.0 TSI 70kW a tankuji na MOL Evo 95.

Pořád si ale říkám, že by si to auto zasloužilo víc. Bylo doporučeno tankovat v nedaleké EuroOil s tím, že mají benzín ze státních rezerv bez biosložek. Já bych tam i tankovala, ale nevím si rady s aditivy, které se musí do takového paliva přidávat.

A tak se ptám : Co mám na EuroOil natankovat? BA 95 Optimal a nebo BA 95 Natural? Jednou jsem se na to ptala čerpadlářky a ona nevěděla. Prostě neuměla poradit. Tak jsem to vzdala.

A k tomu celému se váže má druhá otázka : Když už tedy vyberu správný benzín na EuroOil, co to aditivum? Jaké mám koupit? Kolik ho dávat? Já si fakt popravdě nevím rady.

Děkuji za vysvětlení a rady.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

e5
hodnocení

2x

Rozhodující najít EuroOil co nabízí Natural 98 E5

Optimal 95 i Natural 95 mají E10!

 

hodnocení

1x
Aditivum se všeobecně doporučuje VIF, dávkování je na plechovce uvedeno myslím 1:1000, případně tuším existuje menší jednorázový balení s poloviční koncentrací. Jestli ten Eurooil prodává 2 druhy 95ky, tak ten dražší bude už s aditivem, ale z plechovky za 2 stovky to asi vyjde levnějc.

 

jir
hodnocení

1x
Stanice EuroOil mají i benzín bez biosložky, nemají jej však na každé stanici a pravidelně. To, kde jej právě mají, se dá zjistit v jejích aplikaci. Po kliknutí na benzínovou stanici se zobrazí tam nabízená paliva a dá se i zjistit podíl biosložky. Některá paliva včetně benzínu mají 0%.

 

asd1
hodnocení

0x

Stačí jakýkoliv běžný BA95 a do benzínu VIF - motor je přímý vstřik, takže aditivace proti karbonům je víceméně nutnost (LSPI). Státní rezervy - ano jsou bez biosložek, ale to co jde ze zásob ven je starší benzín kterýmu bude končit použitelnost, takže si nevybereš *smich*

Pokud to auto jezdí tak biosložky nevadí.

Hodí se občas italská údržba = komplet prohřátý motor (tak po 10km) a vyhnat pavouky z vejfuku = vysoké otáčky a zatížení, ideálně dlouhý kopec na dálnici. Ale stačí i furt nešolíchat ale při akceleraci to vytočit k max. otáčkám, typicky výjezd z kruháče vytočit 2, 3, pak řadit rovnou 5,6 a držet rychlost šolícháním - motor+výfuk udržuješ čistý bez karbonů, jedeš svižně a vychází to dobře i na spotřebu. Pak klasika - nehonit za studena, po dojezdu nechat dochladit turbo (stačí poslední kilometr šolíchat). Olej nejlíp 0W30/ VW 502.00 a měnit po 10 max.15kkm/ 1rok, kvalitní filtr např. Mann. Jinak tenhle motor je do 2k ot. úplně chcíplej až pak trochu táhne, hlavně při zajíždění někam do kopce do zatáčky s naloženým autem to je voser, a jako bonus k tomu je hodně slabá spojka.

Eurooil mám naštěstí kousek od práce..vím, že tam je nafta bez bio..Ale fakt i benzín? Máme doma hafo starejch strojů,který bych nerad odpravil po stránce vysušení veškerých hadiček a všeho, co ničí ta "É10"..Mám jen zjištěno, že Verva100 je sice E10,ale neškodí..Jinak VIF jsem lil už od dob E5..Pro Vervu100 to mám celkem daleko..Neštve mě tolik ten rozdíl v ceně, jako spíš ten čas pro něj jezdit..Týká se to motorek,aut,sekaček, pil atd.Kanystrů a pod..už mám plný zuby..V létě nemůžu cestou ani nakoupit,ptž se to v autě nafoukne a prolíná víčko..navíc ten smrad a kurtování,aby to v autě nelítalo..
asd1

I benzín ale jen někdy, musíš zjistit, ale jestli doplní do poloprázndý nádrže s biosložkou tak se to jen naředí. Pak některý prémiový benzíny. Verva nemá biosložku líh ale ETBE.

Já to řešim vyjížděním do sucha. V kanystru mám čistý benzín + VIF a do dvoutaktů míchám olej jen to co vyjedu max. do měsíce (dávkuju stříkačkou prodlouženou brčkem), všechny motory zatim OK. Co potkávám stroje v kterých stojí benzín delší dobu, typicky sekačka/ pila uložená na podzim a na jaře vytažená., tak obvykle trysky karburátoru zalepený biosložkama a nutnost vyčistit. Někdy jedou ale je znát že to má chudou směs, pokud to je dvoutakt tak je riziko zadírání.

Dobrý ale drahý řešení je Aspen, ale pokud toho nepotřebuješ moc tak to to pohodlí se vyplatí.

Kanystr mám z Dojčlandu, kvalita je o level lepší než ty sračky z Kaufu/ Obi. Hlavně víčko, na rozdíl od baubau nepraská, takový ty černý s červeným víčkem jsem měl asi čtyři z různých krámů a i přes šetrný utahování (jen aby netekl) ty víčka praskaly, to mě už přestalo bavit. Kupodivu ten od němčourů byl za stejný prachy a to jsem ho kupoval u pumpy...

 

lucie3
hodnocení

Všem díky.

Koupím tedy VIF dle vašich doporučení. Asi se zeptám jako totální hlupačka, ale to aditivum se může přidávat do jakéhokoliv benzínu? A je tedy jedno zda je to benzín z MOL, Orlen, atd.? Není tedy potřeba nutně tankovat čistý benzín bez biosložek? Já to totiž pochopila tak, že aditivum se přidává pouze do čistého benzínu, který nabízí EuroOil.

Děkuji i za všechny jiné rady :)

jir
Ano, aditivum VIF můžete přidat do každého benzínu, i do toho čistého. Dokáže to prodloužit dobu skladovatelnosti benzínu a u toho s biosložkou omezí degradaci biosložky.
Měl jsem tak v nádrži na motorce Vervu 100 s VIFem přes 10let a motorka na to i po té době pořád jela...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]