Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Naftak za jizdy vypnul motor,proc?

Od: luko89 odpovědí: 7 změna:
Zdravim,minuly tyden asi ve stredu jsem si privezl z bazaru renaulta grand espace 2,0dci 110kw rok2011 s man.prevodovkou.
V sobotu jsem byl na vylete a cca po 100km se mi stalo ze auto prestalo tahnout od 2tis.ot.
Doma obycejnou diagnostikou nalezena chyba DF569-ztrata tlaku v obvodu plneni,plnici tlak turbokonpresoru nizky.
Doma jsem dle rady kamose prosel podtlakovou hadicku od turba k regulatoru a dale kam jsem dosahl a videl,jenze nic..
Chybu jsem smazal a auto zas jelo normalne a dokud tomu nezacnu davat cocku tak se nejspis neobjevi..
Jenze v utery rano jedu z prace a zhruba po 6km chyba znovu a po chvili pri prujezdu zatackami a tedy razeni auto chciplo.Kdyz jsem zkousel startovat tak auto na vterinu chytlo a hned zase chciplo,takhle asi 4x a vzdal jsem to.Dopoledne jsem k autu prijel,znova zkusil nastartovat a porad stejny problem.Doma jsem pripojil na diagnostiku a objevila se mi chyba DF058-obvod spinace neutralu-prerusovany.Smazal jsem ji a i tu chybu DF569 a auto slo nastartovat.
Zajima me zda spinac neutralu muze mit za nasledek vypnuti motoru? Nebo co jineho by to mohlo zpusobit?

Naftak za jizdy vypnul motor,proc?
Naftak za jizdy vypnul motor,proc? #2

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar promon

Ano, přesně takhle se projevoval můj ex-služebák Megane s motorem 1.5dCi, byl r.v. 2008. Prostě zdechnul za jízdy a finito. Auto prošlo mnoha servisy v autorizáku, nikdy na nic nepřišli, vyměnili turbo, řídící jednotku, vstřiky atd. Nakonec pomohlo jediné - po nějakých 110tkm šlo auto pryč z firmy. Těch aut bylo ve fimě osm, všechny končily ve zhruba stejném nájezdu. Pak, zaplaťbůh přešla firma na Pažouty a ty běžně najíždějí tak 300-400tkm, než jdou do bazaru. Od té doby vím, že auto s kosočtvercem fakt nikdy.

luko89
hodnocení

Co myslite tim ano? Ze za to muze ten spinac neutralu? Ze by na to neprisly v autorizaku? Navic..kdyby to byl automat tak bych pochopil ze kuli spinaci neutralu chcipne,ale manual..?
asd1

To vypadá na chaos v elektrice (elektronice) a najde to jen někdo kdo opravdu umí diagnostikovat a měřit a zároveň zná kosočtverce.. Hlavně už víš proč se to prodávalo...

To první byl nouzák - neseděl požadovaný/dodávaný tlak turba, to jde ještě najít normálně - regulace tlaku turba, měření tlaku, děravý sání za turbem, pokud je variabil tak zatuhlý naklápění lopatek..

asd1

Kvůli tomu druhýmu by to nezdechlo, tam bylo něco co ŘJ to nerozpozná jako chybu, zároveň vyskočily chyby několik různých naráz - to bude nějaký studeňák, spoje propojený bordelem, přechodový odpor, pokles napětí a ŘJ nepracovala správně... Hledat to musí opravdu profík, 99% servisů bude jen naslepo měnit díly a ty to platit..

luko89
hodnocení

Je fakt ze to bude asi orisek na to prijit,zitra s nim jedu pryc tak me napada ze bude ridit pritelkyne a ja budu sledovat live data..jestli na neco prijdu..
Jinak ty studenaky tam budou..aspon teda v pojistkovce u volantu protoze mi blbne central a na youtube jsou o tom videa,jinak me jeste napadlo projit kostry
asd1

Kostry, konektory, i lisovaný koncovky baterka - drát (přechoďák jde měřit - pokles/ rozdíl napětí v úseku), kontakty relé/pojistek, další level čištění desek v jednotkách (isopropylem), hledání studeňáků... A vyšší level reballing čipů.. Live data nemusí ukázat nic a může to být vidět jen na průběhu signálu na osciloskopu... Hledat se to bude opravdu blbě, spíš to najdeš náhodou.. Ale nejsu elektronik, jen střílim vod boku ze střípků z doslechu..

Centrál často mikrospínače nebo dolámaný dráty v průchodkách do dveří..

Taky relé může občas chvilkově rozpojit něco zásadního..

Ty naše služebáky byly výhradně v manuálu. Tudíž snímač neutrálu to nemělo Přesto ta auta měla stejné problémy ve stylu jedu v pohodě - za minutu šlus, nejedu. Asi elektronika, žádný mechanický problém nebyl, na dia nevyčetli nic relevantního - resp vyčetli různé, takřka nahodilé chyby. Ale žádné účinné vyřešení toho problému nebylo nikdy realizováno. Takže jak jsem psal - my, jako řidiči byli naštvaní, protože člověk místo jezdění po zákazníkách stál na škarpě a čekal na odtah, firma naštvaná, protože sypala finance do aut bez adekvátního efektu. Mě na tom celém těšila jen ta věc, že ta éra Rencků byla krátká.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]