Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Který olej pro VW POLO 9N 1.4 16V

Od: patrik odpovědí: 15 změna:
Zdravím, potrebuju poradit. Který olej koupit pro VW POLO 9N 1.4 16V? Nemám na motoru štítek, ani na boku od dveri coz nechapu.
Tipuju 5W-30 ale nejsem si jistý a když už, tak který specificky?
Nejsem v tom expert, ale chtel bych nejaky kvalitnejsi ne nejakou levnou blbost. Potrebuju 5L.
alza.cz/...
Tenhle mi prijde jako hodne dobrý
Obsahuje speciální formulaci podporující úsporu paliva
Vysoká oxidační stabilita
Účinně chrání mechanické části motoru
Plně zachovává jeho výkon
Zpomaluje stárnutí a opotřebení motoru
Udržujte v čistotě nejcitlivější části motoru
Podporuje snížení emisí

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Dávám tento : EUROL SYNTENCE 5W-30 LL 4L

Motorizace BUD 59 kW

patrik
hodnocení

Já mám BKY tuším 55 kw
df

BUD a BKY je mechanicky totéž.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

dej 5w40 s normou 502.00 na značce tak nesejde třeba schel nebo total měn po 10000km max 15000km

 

hodnocení

0x
Já jen k těm uvedeným vlastnostem, či výhodám tohohle konkrétního oleje - existuje snad nějaký, který se něčím takovým nechlubí, nebo rovnou uvádí, že takový vlastnosti nemá? :) Tenhle motor není žádnej výkřik moderní techniky m, takže asi těžko hledat mezi dnešními oleji takovej, co by mu nestačil, klidně 10w40 v akci za cca 3 stovky kanystrik v Kaufu nebo Lidlu. Na druhou stranu, každá druhá 1,4 16V, co je tak slýchávam kolem sebe třeba na parkovištích, klepe na klice a těžko to bude tak často následkem vysokého nájezdu, spíš longlife intervaly výměn oleje a následně třeba karbonem v oleji, tlakovým ventilu, sacím koši.

 

hodnocení

0x

Dobrý reklamní popis *smich*

Pro váš motor bohatě stačí olej na obrázcích. Splňuje VW normu 502.00 a stojí ta 5litrovka kolem 450Kč. Problém bude asi v dostupnosti, u nás ho má jen MERE a ten je jen v Mostě, Plzni, Příbrami a Písku. E-shop nemá.

asd1

Na to ti odpoví že to je moc levný a chce drahej, že ten levnej je určitě šmejd a motor po deseti kilometrech zadře *smich*

Co jsem zběžně kouknul, tak požadavky pro tenhle motor splní jakákoliv současná 0W30 - 10W40, tak bych dal střed 5W30, bral podle ceny, protože VW502 plní snad všechno.

Mnohem důležitější je měnit včas = 10 max.15kkm/ 1 rok a dávat kvalitní filtr např. Mann., pak nehonit za studena, a za tepla občas vyhnat pavouky z vejfuku. Vhodný VIF do benzínu (čistí od biosraček, zlepšuje mazivost a žere karbony)

22.10.24 17:30

@asd1: *palec2*

 

22.10.24 12:09
hodnocení

0x
Který olej pro VW POLO 9N 1.4 16V
Který olej pro VW POLO 9N 1.4 16V #2

 

guge
hodnocení

0x

Pokud to má hodně najeto, dal bych viskóznější 10W40, pokud málo, dal bych 5W30.

 

patrik
hodnocení

0x

@guge , Má to 385000 najeto no.. opravdu můžu koupit 10w40? Ve finále to dám nejspíš do servisu, aby mi to vymenili, takze olej koupi oni tak snad oni budou vedet nejlepe ktery.. a nevyprdnou se na to

@bery, poprvé jdu kupovat olej, takže co jsem třeba četl u Shellu, tak se tam takové věci nepsali, takže proste nevim jestli to plati u ostatních olejů :)

@satam, jsem z Ostravy, takže ten koupit nemůžu.

V servisu tam dají ten, na kterým mají největší marži...
asd1

V servisu ti nalejou to co maj zrovna v sudu a vyúčtujou 300 za litr oleje, filtr hodí nějakej Filtron nebo Ufi, a pokud to nevycucnou měrkou vrchem ale vypustí spodem, tak nebudou čekat dvě hodiny až vykape všechno. Pak klidně přelejou půl litru nad horní rysku. (Všechno osobní zkušenost a ne jen jedna náhoda).

Nevymýšlej kraviny, dej tam normální 5W30 splňující normu VW502 (takže cokoliv a cena litr za stovku až 150), pak sleduj spotřebu oleje, pokud nebude víc jak deci na 1kkm tak OK, pokud by si už bral víc tak přejdi na 5W40..

Člověk jako ty s "dejte tam něco kvalitního" je pro servis ideální hejl na oškubání. Vidí že tomu nerozumíš tak ti tam naskládaj nesmysl...

guge
Ano, 10W40 klidně můžete, já mám ten samý motor, mám jenom 220 tisíc a lijeme ho tam od začátku. Tehdy to začali někde v servisem, já bych do nového dal 5W30, ale pak už jsme u toho zůstali. Starší motor má větší vůle a viskóznější olej je lépe dotěsní. Já si olej měním vždy sám, protože je to rozhodující věc pro životnost motoru a chci mít jistotu, co tam je. U zánovní fabie v záruce nám při 15000 nájezdu s olejem v servisu škoda vyměnili pilový filtr a olej ne, že vydrží 30000.

@bery: Motor s takovým nájezdem a navíc "klasické konstrukce" "zkousne" skoro každý motorový olej, který je na trhu. Přikláním se k 5W-40 klidně co nejlevnější a NEDÁVAT do servisu! Jen zbytečně vyhodíš peníze, jak píše kolega výše. @guge: Už jsem se lekl, že mluvíš o nějakém oleji do motorové pily, než mi došlo, že máš na mysli pylový filtr *smich*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]