Nejste přihlášen/a.
V tomto případě je to okamžitá hmotnost, která nesmí překročit ůdaj uvedený v techničáku vozidla.
Něco jiného je pro řidičské oprávnění, tam se jedná o celkovou hmotnost. Ale to se dotazu netýká.
Nepamatuji ze svého okolí, aby vážili osobák s vlekem. Páč si tipnu, že 99% vleků za autem je přetíženo.
Legislativně nelze pro skupinu B. Ti musí počítat s maximálními vahami i když vezou poprázdnu.
Nebrždění o maximálce 750kg je dosti velká kráva za autem. Viz:
Pouze s B+E, kteří počítají váhy okamžité vzhledem ke kouli.
Tato logika vyplývá z vyhlášky. Stačí se více začíst. Zdraví rozum není relevantní při PČR kontrole nebo likvidace pojistné události při nehodě.
přesně tak, je nutné odlišovat legislativu, upravující jednotlivé skupiny řidiských oprávnění ( co s čím mohu řídit) a současně dodržet technické požadavky pro spojení vozidel do souprav, které upravuje provádějí vyhláška k zákonu č. 361 a také jiný zákon /56/2001 Sb) a jeho prováděcí vyhlášky.
legislativy je trochu víc ( minimálně 2 základní zákony a několik prováděcích vyhlášek) a je nutné chápat vše komplexně
Tazatel se neptá na rozsah řidičáku, potřebný k řízení soupravy, ale na spojení vozidel.
Legislativu na řidičské oprávnění se zde něřeší. Dotaz je na něco jiného.
Pokud má skupinu B+E nebo C+E, tak by se na takovou základní triviální věc neptal! Pokud vlastní tyto skupiny, tak to musí vědět i o půlnoci.
Takže skupinu E nevlastní evidetně a tudíž je odpověď NE, nesmí to připojit.
To je jako kdyby se řidič ptal zde na poradně, kolik se jezdí v obci a nevěděl, že 50kou.
Co to je za blábol? Samozřejmě, že vlek o celkové hmotnosti do 750 kg může táhnout za jakýmkoli autem do celkové 3,5 t jen se skupinou B!
Za jakýmkoliv autem...
NE NESMÍ. Jste natvrdlej?
To auto nemá v techničáku 750kg nebržděného přívěsu. Konstrukce auta a tažáku neumožňuje táhnout takto velký vlek.
Nebo si myslíš, že 750kg vlek bez brzd může táhnout i Fiat 500 nebo Škoda Citigo, Toyota Aygo, atd...?
NE nemůže.
Píše sám tazatel, že může jeho auto maximálně 450kg vlek bez brzd
A jako Bčkař nesmí zohledňovat okamžité aktuální váhy. Musí počítat ty maximálni i když je prázdnej!
@df: Souhlasím s vašimi odpověďmi Dovolím si jen jednu výhradu. Jako "poradce" se prosím vyjadřujte pokud možno odborně. Tedy žádná vyhláška, ale zákon (č. 361/2000Sb, §80a, odst. 1, písm.f), a také ne maximální váha, ale největší povolená hmotnost. Nezlobte se, jsem už na to obecně trochu alergický. Děkuji
df není pravda.
Pro spojitelnost soupravy platí okamžitá hmotnost, ne nejvyšší povolená. Auto které smí táhnout 400 kg přívěs může připojit přívěs s nejvyšší povolenou hmotností 750 kg, za podmínky že okamžitá hmotnost přívěsu nepřevyšuje 400 kg.
Nejvyšší povolená hmotnost je podstatná pro řidičské oprávnění.
209/2018, par. 3
Hmotnost = okamžitá hmotnost = kolik to fyzicky váží.
Věčný spor..je dvojí posouzení, ohledně velikosti řidičáku a ohledně spojování vozidel. Dvě odlišní věci, u kterých se dělí okamžitá a povolená hmotnost.
má-li B+E, tak může táhnout prázdný, nebrzděný přívěs do 750 kg, i když má v techničáku nebrzděný přívěs jen 450kg
NEmá-li B+E, tak NEmůže táhnout prázdný, nebrzděný přívěs do 750 kg, i když má v techničáku nebrzděný přívěs jen 450kg
Příklad: V TP auta je hmotnost nebrzděného vozíku 685 kg a v TP přívěsu 750 kg. Smím ho táhnout?
Ano, ale jeho okamžitá hmotnost včetně nákladu nesmí přesáhnout 685 kg.
Asd1, správně.
Do nejvyšší povolené hmotnosti přívěsu 750 kg stačí B; přičemž hmotnost nesmí být vyšší než nejvyšší povolená hmotnost přípojného vozidla. "Hmotnost" = "okamžitá hmotnost".
361/2000, 80a
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo
Jak je vidět s přiložených obrázků, tak i to auto má nejvyžší povolenou hmotnost.
Tedy 3500kg a stejně tak přívěs nejvyžší povolená hmotnost 750kg.
Tedy nepleťe tam tu "okamžitou" (prázdný nebo prázdný s nákladem)
Př.: Automobil Octavia má na tažáku údaj nebržděný přívěs 500kg, tazatel připojuje přívěs o maximální hmotnosti 750kg nebržděný.
Chce ho táhnout prázdný.
Jako Bčkař počítá dle obrázků s maximální nejvyžší povolenou váhou, tedy 3500 + 750 splňuje, ale nesplňuje to techničák s údajem o přípustné váze připojeného přívěsu konkrétní Octavie, kde nesmí překročit 500kg.
Táhnout nesmí.
Pokud si udělá BE, tak vozík v tomto případě táhnout může, protože ho veze prázdný a okamžitá váha je 350kg prázdného přívěsu a Octavie má 500kg.
BE počítají okamžité váhy a musí sledovat co tahají čím (tedy zda to splňuje tažný závěs dle ORV daného auta).
Pro Bčkaře to zjednodušila vyhláška, která mluví jen o nejvyžších dovolených hmotnostech, aby v tom neměli zmatek a nezapojovali obrovské autopřepravníky o třech nápravách s hmotností po prázdnu 400kg za nějakou Felicii. Takový autopřepravník totiž má nejvyžší hmotnost třeba 3200kg.
Ovšem BEčkař toto udělat může, pokud dodrží okamžité váhy v ORV na tažák auta.
Schválně uvádím extrémy, protože čím jsou rozdíli menší, tím mají lidi zmatek a budou se dokolečka hádat o pravdě.
Koukni se do techničáku, jak tě tažák limituje u tvého auta.
Všechna auta nemají př.: 80kW motor, obří brzdy a váhu alespoň 1600kg, aby se dalo říct, že jakékoliv utáhne 750kg.
Proto každé auto má od výrobce stanoveno, kolik kg přívěs může táhnout, pokud má ten přívěs brzdy nebo nemá. Dvojí váhy.
Ten obrázek od Milana specifikuje řidiče co se týče jeho řidičského oprávnění. Takový řidič pokud sedne do malého auta nebo i velkého musí svou možnost přizpůsobit možnosti konkrétního auta ze kterého složil soupravu. Takový řidič se prostě musí podívat do ORV auta, co jeho auto může táhnout.
Tedy nesmí překročit 750kg jako Bčkař a nesmí překročit třeba po sednutí do Octavie váhu nebržděného přívěsu 500kg = rovná se = nesmí překročit B čkař v Octavii 500kg TEČKA.
Citigo dokonce s tažákem jak koukám tahat vůbec přívěsy nesmí. Je to jen konzole na držák jízdních kol.
Gazdo,
Pro řidičák se posuzují maximální hmotnosti. Pro tažení se posuzuje u vozíku do 3500kg okamžitá hmotnost, aby se splnil právě požadavek z technického průkazu vozidla.
Naprostý souhlas a na to se ptal tazatel. Jenže do toho zamíchali řidičské oprávnění, tak je to jinak, jak správně píšete.
Dokonce ještě použijí "draví rozum "
gene, já si myslím, že df jen řeší velikost řidičáků, nikoliv dotaz tazatele. Přitom jsou to dvě různé věci. Snad to jednou zjistí.
Tato praxe některých výrobců vždy odporovala a odporuje platné legslativě, která platí v ČR od rolu 2001. V dnešní době to neníé možné, údaje se předávají do systému elektronicky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.