Nejste přihlášen/a.
Chybí tam popelavé přísady jako síra, fosfor, atd... aby to nezasralo SCR katík v tom náklaďáku. Motor je na ně stavěn, tak ta absence nevadí.
Starej motor ti na to pojede taky, ale bude ochuzen o lepší mazivost a zkrátíš mu život.
To je jako chlastat destilovanou vodu v poměru s pitnou 1:1 proti sousedovi, který pije Magnesku.
Já osobně bych to tam nelil. Maximálně bych to používal jako proplachovák na 400km a pryč. Dával bych zase specifikaci, co tam cche výrobce a né co ti dal soused pro nafty s SCRkem.
Moderní olej by do prehistorického motoru nestačil, protože hůře vymezí vůle. Spíše vůbec a hůře maže k vůli tomu SCR katu (není popelavý k vůli NOx a chybí mu mazací Fosfor a Síra ve složení aby kat nezalepil a neznefunkčnil, protože potom se ucpe DPF a ten nemá jak regenerovat bez fungujícího rozpáleného katu).
Na vůle mají moderní motory prémiovější součástky a daleko přesnější zpracování a hónování válců. Právě proto, že se počítá s méně kvalitním olejem, který neprodukuje bordel při spálení ve výfuku, tak ty motory mají od složitějšího PCV ventilu přes bimetalické písty k vůli těsnosti za všech provozních teplot až po kvalitnější ojniční ložiska. Včetně chladičů a předehřevů oleje přes výměníky k rychlejšímu dosažení provozních teplot.
Takovému řetězu na jízdním kole nebo motorové pile je typ oleje šumák. Motoru ne. Spíše bych se obával 15w oleji do motoru osobního auta. V zimním období ten motor bude při startu strašně špatně mazat a první točky pojede nasucho. On ten 5w olej proti tomu nateče mnohem rychleji. Kamion nemá tak malé mazací kanálky jako motor osobáku v podobě šicího stroje.
Takže ta vizkozita je ten druhý problém. Neli ten hlavnější před tou popelovostí k vůli SCRku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.