Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Specifikace ACEA E8 do starých motorů?

Od: doutnak® odpovědí: 6 změna:
Ahoj dostal jsem od souseda,který má autodopravu olej 15W40 ACEA E8 API CK4..Lijou to do moderních náklaďáků s DPF..Můžu to použít do staršího motoru bez DPF? Dík za názory;)

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

e8
hodnocení

0x

Chybí tam popelavé přísady jako síra, fosfor, atd... aby to nezasralo SCR katík v tom náklaďáku. Motor je na ně stavěn, tak ta absence nevadí.

Starej motor ti na to pojede taky, ale bude ochuzen o lepší mazivost a zkrátíš mu život.

To je jako chlastat destilovanou vodu v poměru s pitnou 1:1 proti sousedovi, který pije Magnesku.

Já osobně bych to tam nelil. Maximálně bych to používal jako proplachovák na 400km a pryč. Dával bych zase specifikaci, co tam cche výrobce a né co ti dal soused pro nafty s SCRkem.

hodnocení

Díky. Něco takového jsem si myslel a tak nějak průběžně načetl..ale chtěl jsem vědět, jestli to někdo nezkoušel..
uho

Pokud to nehodláš jezdit dalších 200 000 kilometrů, tak je to asi skoro jedno

Neznám sice specifika olejů pro kamiony, ale taky souhlasím. Podle mě často měněny sebenevhodnější olej je pořád lepší, než sice přesně odpovídající specifikaci, ale měněný v longlife intervalu.V principu motor jako motor :) Navíc proč by moderní olej pro kamiony nestačil pro motor konstruovaný na nějakej prehistorickej olej...
e8

Moderní olej by do prehistorického motoru nestačil, protože hůře vymezí vůle. Spíše vůbec a hůře maže k vůli tomu SCR katu (není popelavý k vůli NOx a chybí mu mazací Fosfor a Síra ve složení aby kat nezalepil a neznefunkčnil, protože potom se ucpe DPF a ten nemá jak regenerovat bez fungujícího rozpáleného katu).

Na vůle mají moderní motory prémiovější součástky a daleko přesnější zpracování a hónování válců. Právě proto, že se počítá s méně kvalitním olejem, který neprodukuje bordel při spálení ve výfuku, tak ty motory mají od složitějšího PCV ventilu přes bimetalické písty k vůli těsnosti za všech provozních teplot až po kvalitnější ojniční ložiska. Včetně chladičů a předehřevů oleje přes výměníky k rychlejšímu dosažení provozních teplot.

Takovému řetězu na jízdním kole nebo motorové pile je typ oleje šumák. Motoru ne. Spíše bych se obával 15w oleji do motoru osobního auta. V zimním období ten motor bude při startu strašně špatně mazat a první točky pojede nasucho. On ten 5w olej proti tomu nateče mnohem rychleji. Kamion nemá tak malé mazací kanálky jako motor osobáku v podobě šicího stroje.

Takže ta vizkozita je ten druhý problém. Neli ten hlavnější před tou popelovostí k vůli SCRku.

e8

Moderní motory cílí na finální zušlechtění povrchů součástek (převážně Nikasil). Staré motory jsou převážně obrobky po přesném opracování bez extra dalších úprav a laboruje se z olejem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]