Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupě ojetého vozu

Od: romana odpovědí: 36 změna:

Dobrý den,
s přítelem hledáme naše první auto. Rozpočet máme 250 000,-, ale kdyby stálo auto méně a zbylo nám něco víc do rezervy, bylo by to samozřejmě lepší. Aktuálně jsme 3 (my dva + pejsek), ale rádi bychom brzo dalšího lidského člena. Koukáme proto spíše po kombi, případně SUV s větším kufrem. Kdyby nám auto sloužilo další 4-5 let, bylo by to fajn. Nemáme v plánu dojíždět autem každý den do práce, spíše co 14 dnů za rodinou po dálnici (vlakem jsme se najezdili už dost:)), ve zbylých víkendech nějaký výlet, v létě dovolená. Původně jsme tak koukali primárně po naftě, ale nějak jsme po týdnu intenzivního pátrání nabyli dojmu, že většina ojetých naftových aut byly služebáky a nikdo se o ně tak nějak během let moc nestaral (jedno takové jsme viděli: Hyundai i30 roku 2015, najeto 180000km, cena 180 000,-, celé rezavé, lakované na každém dílu, uvnitř také poničené - sám prodejce v Auto L. prohlásil, že nemělo na místě prodeje vůbec být!, a že jej nabídne v nejmenovaném městě v severních Čechách jisté skupině spoluobčanů:)). Takže teď už koukáme spíše po benzínu, i vzhledem k případným dalším financím do budoucna je asi benzínová varianta méně fin. náročná, hádáme?
Ráda bych tedy poprosila o radu, na jakou značku se zaměřit, rok výroby a nájezd v rámci našeho rozpočtu. My se teď nejvíce koukali po Hyundai i30, roky 2018/2019, v nájezdu do/okolo 100 000km (po předchozí zkušenosti a navýšeni rozpočtu:)). Do Škody se příteli moc nechce, Ford a Dacii jsme rovnou vyloučili také, pokukovali jsme taky po Opelu Astře, ale to zase podle diskuzí není moc pohodlné auto na delší trasy. Hrozně se nám také zalíbila Mazda CX5, ale v našem rozpočtu jde o roky výroby a uvedení do provozu 2013/2014, u kterých jsme se dočetli na více místech, že v poslední době už neprojdou na STK emisemi, tak asi proto se jich majitelé zbavují (nebo že by šlo o ojedinělé případy)?
Pokud by se tedy někdo chtěl podělit o cenné tipy nebo postřehy a vlastní zkušenosti budu moc ráda. Čím více se v tom "hrabeme", tím více jsme z toho už zmatení. Je nám jasné, že žádné auto není dokonalé, a na každém vždy budou nějaké plusy i mínusy. Taky články, recenze, testy a diskuze na internetu jsou protichůdné a vylučují jedna druhou. Bohužel žádného vyloženě kamaráda nebo známého mechanika nemáme (na samotnou prohlídku auta si pak samozřejmě nějakého zaplatíme), ale pro tu prvotní radu na "odpíchnutí se z místa" zkoušíme ještě tuto cestu. Předem moc díky! :)

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar pest
Ja jen dodám že jsem nikdy nepochopil proč někdo chce velké auto, protože chce děti...jako otec dvou dětí...kočárek jsem dal do feldy, Fabie, C3, ted máme vitaru, což není bůhví co velkého a bohatě to stačí...píšu to jen z důvodu, ať se zbytečně neupinate jen na kombi. Jestli mate rozpočet 250 a víc ani tuk a nejste schopni dát pak měsíčně třeba 10tis bokem...tak bych auto hledal tak do 150tis abyste měli na základní údržbu, pneumatiky, pojištění a případné opravy.
jm
Fiat panda s dítětem a kočárkem bez problémů

Já třeba chci velké auto na výlety. Běžná auta jsou totiž pro dva, další už nemají kam dát zavazadlo. Když jedeme ve čtyřech nebo v pěti, tak je zapotřebí někam dát zavazadla.

Tohle nerozporuju, ale opravdu většina lidí chce velké auto protože plánuji rodinu, ale nikdo už nedokáže říci proč...ano beru odpoved chci v autě spát, chci vozit kola, chci vozit psa, hele bereme stan, kotlík...to samozřejmě ano. Ale opravdu znám z okolí X případů, kdy se koupilo velký auto a ve výsledku byla akorát ženská nešťastná, že s tím nikde nedokáže zaparkovat
romana
hodnocení

Nehledáme kombi "jen" kvůli dítěti. Psala jsem v původním dotazu, že máme i pejska. Asi jsme měla dodat, že jde o středně velkou rasu (aktuálně 21kg). Už jen on sám zabere celé jedno sedadlo, případně půlku kufru. Čili věci pro 2 dospělé, pro dítě, pes ( pár i jeho drobností). Už jsme párkrát měli půjčené auto od přítelovi mamky, a měli jsme s pár rozměrnějšími věcmi navíc problém vše do kufru naskládat. Od mé sestry jsme měli půjčenou i Octávku kombika, takže dokážeme myslím srovnat objemy kufrů vs. naše potřeby. Mojí mamce, která auto nemá, bych na druhou stranu zase ráda někdy pomohla převézt objemnější věci na zahrádku/ze zahrádky. Jenže kdybych tohle všechno vypsala do původního dotazu, bylo by to na tři strany. :)
A věřte mi, že zrovna já vím, že dítě se dá "odjezdit" i bez auta. :) Od mala jsem s rodiči jezdila v 90% všude vlakem a autobusem, 10% bylo autem o víkendech na výlet do místa, kam nevedla železnice nebo dostupnost veřejné dopravy byla extrémně nízká.
Děkuji za názor ohledně ceny, taky mi přijde rozumnější jít do 150 000, max 200 000 a zbytek raději uložit bokem.

asd1
2 dospělí,dítě,kočár a pes se vejdou i do ty pandy,převoz větších věci na zahradu je lepší vozíkem. Do města panda nemá chybu a zvládá i delší cesty..
Jasně 500L kufr je vhodnejsi když tam hodíš kočár bez skladani,psí prepravku a jedeš.
romana
hodnocení

V původním dotazu jsem psala, že po městě budeme jezdit autem minimálně. Opravdu jej potřebujeme na delší trasy, primárně po dálnici...a s dítětem po městě je to ve finále jednodušší pěšky nebo autobusem, tohle mi problém nedělá. :) Bydlíme v krajském městě, máme všechno blízko, MHD taky super.

K té Pandě - měl jsem ji dvakrát půjčenou v zahraničí. Ano, jezdilo se s ním dobře, i ve čtyřech (a to i kopce na Madeiře). Ale pokud čtyři lidi tak už jen jeden kufr !

JJ - pro jednoho-dva super, plný už je línější, ale na týdenní dovolenou nás dovezlo (2+2) i s věcmi. Dokonce jsem viděl zajímavou věc - rakev na střechu :D ...

A na dálnici se dvěma dospěláky se dá v rámci rychlostních limitů jet bez potíží za 6 litrů a tlačím před sebou důchodce v superbu.

 

jm
hodnocení

2x
Není tomu dávno co jsem hledal auto v uvozovkách v rodinné. Myslel jsem si něco o 250 000 a hledal konkrétní motorizaci Octavia combi. Nakonec jsem koupil xaru Picasso za 50 000 a než projedu a pro servisuju těch 200 000 Kč navíc, tak už budu asi v důchodu.

XP je velmi příjemné auto. Přeji minimum poruch elektroinstalace

romana
hodnocení

Jestli jste s vozem spokojený, vyhovuje vašim nárokům a cítíte se v něm bezpečně, tak jsem upřímně za Vás ráda a přeji Vám do budoucna spoustu šťastných kilometrů. Pro nás už takové auto ale spíše nebude, skoro 20 let starý vůz už asi není úplně to, co hledáme. Kdyby nám bylo 18, měli jsme čerstvě řidičák a hledali auto na "vyježdění", tak říkám proč ne. Ale v takové situaci teď nejsme.

asd1
Novější auta mají víc kurvitek a dražší opravy,ona ta stará kára klidně může vydržet dyl...
Z novějších aut tipo nebo doblo,ještě poctivý motory bez kurvitek. FIRE i JTD patří k tomu nejlepšímu.
U hjonde mi dost vadilo že se do toho naseda jak do vany a je z toho mizerne vidět.
romana
hodnocení

Děkuji za komentář. Ano, je mi to jasné. Je to takhle se vším. Pračku jsem si také vybírala podle toho, aby neměla zbytečně 5 displejů, dotykové ovládání atd atd, protože čím více věcí, tím více se kazí.
Mrknu na ty auta, co jste uvedl.

JJ XP je dobré auto, mít ještě hydro jako větší bráškka C5, tak nemá chybu a pevně věřím že pokud se vybere v dobrém stavu se správným motorem (nejlépe některé HDi-když se poštěstí jako nedávno mému mechanikovi -z posledního roku výroby s necelými 100tkm a bez FAP /DPF/ filtru) tak jistě přežije při dobré péči i daleko mladší a dražší auta konkurence!

diesel: a pokud neuhnije moc drátů. :(

Arne už desítky let jezdím výhradně ctr ale s tímto jsem se nesetkal jen kdysi na služební feldě. Toto se ale děje většinou po špatné opravě po DN nejen u CTR ale i u dalších -VW, BMW, M-B, ...

 

hodnocení

2x

Vynechal bych diesel protože se vám nevyplatí. Pokud by se vám podařilo tak sehnat od mazdy něco se skyactiv.. Ale to by byl hodně napnutý rozpočet a asi vám to nevyjde. Potom bych koukal třeba po Mitsubishi ASX v benzínu..

 

hodnocení

1x
avatar jenyk
i 30 mají naši mladí a spokojenost, pravda, nekupovali ojetinu, obě to byly předváděcí auta.
Proč ne Forda? Mám již osmým rokem C-MAX dvoulitr benzín v automatu a za tu dobu to chtělo jen běžnou klasiku a vloni jsem dělal brzdy.
romana
hodnocení

Fordy se nám spíše nelíbí z hlediska vkusu, jak z vnějšku, tak i vnitřním uspořádáním palubní desky apod. Koukali jsme na Focus, Mondeo i Grand C-MAX a žádný nás úplně neoslovil.

Také ještě máme C max v dieslu a je to vzdušné prostorné i vzadu. Leze se do toho líp než do Tesly Dcera má i30 kombi a v tom se cítím dost zmáčknutý, sedadla úzké a celkově pocitově málo prostoru. Jinak ale ten atmosférický benzín se umí roztočit.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Ono je asi zbytečné se rozepisovat, protože si auto kupujete vy a vy v něm budete jezdit. Takže nejlépe je každé auto zkusit, jak vám vyhovuje posed, řazení, řízení, podvozek a až poté se rozhodovat, kterou konkrétní značku, model, motorizaci atd. Nebudu přece kupovat boty bez odzkoušení jen proto, že mi to někdo poradil. Boty pro běžné použití také nejsou vhodné na turistiku.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Chápu vaši snahu koupit si "novější auto"- už jen z toho líbívého pohledu .. Ale všichni vás varujeme. Nové auto neznamená, že budete 4 roky bez servisu. Dokonce naopak - i nová auta můžou mít špatné emise (právě pro zpřísnění a původní myšlenku, že budou novější auta téměř bez emisí) - takže se stane, že 4 roky staré téměř nejeté auto neprojde na STK a můžete s ním tak maximálně na vrakoviště. ANO - i takové případy jsou!

Jak jsem zmínil - hledal jsem auto do rodiny přes rok - konkrétní typ, motorizaci... nenašel jsem. Vždy tam byl problém (u právě částky 250tis Kč) - buď špatná řada motoru nebo časté chyby v elektronice, jindy zase vysněný kus inzerovaný - neexistuje (je na webu stále... jako vábnička pro lidi k příjezdu na bazar).

Jak jsem zmínil - mám Fiat Pandu, který používáme na jízdy okolo komína, ale třeba včera jela manželka na výlet 200km tam a 220 zpět. Vychází to cca na jednu nádrž. Panda z roku 2005 je stále ve stavu nového vozidla - nemůžu to vynachválit.

Xsaru Picasso měl brácha dva roky - motor 2,0 HDi 80 kW - motoricky nejlepší, bez DPF, pohodlné i pro 5 dospělých, ... no prostě kdyby se nezamiloval do jiného, neprodal by. Já tenkrát jezdil se stejným motorem v C5.

Bratra láska k jinému autu přešla po prvních dvou měsících (problémy elektroniky - renault). Vrátil se zpět k C4 Picasso.

Já mám staré Xpicasso 1,6 80kW. Po roce jsem se rozhodl řešit nepříjemné lupnutí při zatáčení výměnou tlumičů (nájezd 170tis - už si to zasloužily). Teď jsem měl problém s alternátorem - nový se servisem vyšel na 4500,-.

Auto je jednoduché a případný servis je opravdu levný.

Nedávno jsem tu psal o sousedovi, jak chtěl VW (protože jiná auta neuznáváv) - tak si koupil tourana za 230tis. Než dojel domů, barevná hudba - reklamace přes měsíc i s protekcí. Opravu vyčíslil aut.servis na 250tis Kč.

Čím novější auto, tím více asistentů, elektronických ovládání a kontrol. Takové auto se servisuje jiným způsobem - vymění se celá jednotka, celý panel, ... a to lítají desítky tisíc za opravy!

I kdybych nakrásně měl dost peněz na nové auto, rozhodně bych nekoupil mladší 10 let - prostě už jen z důvodu rizika drahého servisu a toho množství kurvítek.


doplněno 13.10.24 17:35:

Kvůli aerodinamice zvláště na dlouhé trasy a dálnice bych nebral žádné SUV. To se člověk často nestačí divit spotřebě. Já bych na vašem místě (a že jsem na něm už byl opakovaně za 20 let...) hledal dobrý motor, absenci problémových částí typu PDF a časté koroze.

Už jen z osobních důvodů (si dovolím také přidat nějaký ten odpor) bych se vyhnul tříválcům.

Osobně doporučuji vždy jednoduché atmosférické motory.

Celkem moderně a zajímavě může vypadat Toyota Auris II (2012-2018) 1,6

Nafta - hezké a bezpečné je Volvo V70 - doporučuju verzi D4 - 2,0D

SUV nemám rád - zvenku to vypadá veliké a uvnitř pak nic moc... ale když už, pak Toyota RAV4 - benzín 2,0 (to už jsou starší kousky - roky 2008-9)

V každém případě bych doporučil u každé ojetiny zaplatit třeba denní směnu mechanikovi z vašeho servisu (pokud v rodině máte nějaký oblíbený servis a šikovného servisáka...) - dát mu 3000,- je lepší, než si platit CEBIA nebo jiné pofidérní firmy. On doporučí, zkontroluje, ověří... a následně bude i servisovat...


doplněno 13.10.24 21:52:

k Toyotám mi vyskočila hezká reklama facebook.com/...

@jmlc
Pěkný příspěvek, ale autorka je trochu zatvrzelá
romana
hodnocení

Děkuji za postřehy.
Na vozy s atmosférickým motorem 1.6 v benzínu jsem se právě v posledních dnech dívala a vyšlo mi, že by měly být spolehlivé, takže jsem se na ně zaměřila. Od nafty jsme už upustili, jelikož ročně najedeme podle předběžného odhadu max 8 000 km, což nevím, jestli se nám v naftě oplatí (ve spotřebě asi ano, ale v případných nákladech na servis už asi méně?). Nám se SUV osobně líbí, ale jak píšete, toho prostoru vzadu a v kufru moc není, až na pár výjimek.
Rodina bydlí docela daleko, takže žádný servis aktuálně nemáme vyhlídnutý, ale určitě si zaplatíme nějakého technika na prohlídku. Cebii už jsme si na pár aut zaplatili a určitě nám jednou ušetřila zbytečnou xxxkm cestu na prohlídku za autem, které mělo pojistnou událost ve výši 140 000 Kč, o které pravděpodobně nevěděl ani současný majitel.

 

hodnocení

0x
Proč se tady řeší nějaká Panda, když to tazatelka nechce? Samozřejmě, že se tam nějak vejdou, ale jak komfortní to bude? A taková delší cesta? Co bezpečnost vozu? Děti potřebují dost věcí a to menší kufr jen těžko pojme a ještě se psem.

řeší se spíše zásadní informace - stáří vozidla ... čím mladší, tím méně kvalitní, více nároků pro emise, více kurvítek, horší materiály...

Panda byla jen pro zamyšlení před uvedením dalších informací a požadavcích.

Shoda padá na starší vůz - nafta - bez DPF.

romana
hodnocení

Nepostřehla jsem, proč se celá diskuze zvrhla jen na téma "staří" auta. Ano, psala jsem, že teď koukáme na roky 2018/2019, protože jsme viděli zatím jedno auto z roku 2015 v katastrofálním stavu hodnému vrakovišti (na fotkách samozřejmě nic nebylo poznat) ale nevím, jak moc to byl ojedinělý případ nebo běžný standart. Určitě nám nedělá problém pořídit si auto 10 let staré, naopak já bych to uvítala, protože se ztotožňuji s názorem, že čím více "výbavy", tím více to může způsobovat problémů. Je to možná blbost, ale absolutně nechápu teď ten trend dotykových tabletů přes půl palubní desky (a že to má dnes skoro každé novější auto...) a třeba tomuhle bych se ráda vyhnula.
Určitě se najde spoustu aut z let, 2013/2014/2015, která dobře poslouží, jen je těžké nějaké vybrat a najít, proto jsem požádala o konkrétní typy.
A naivní taky nejsme, peníze se můžou (a budou) sypat jak do novějšího, tak do staršího auta. :)

Rozhodně nesouhlasím s tím, že starší vůz = vyšší bezpečnost. Je to přesně naopak. A pokud jde o děti, tak větší a bezpečnější vůz by měla být priorita.
Já třeba kupuji auta když mají staří 5 let, po prvním majiteli a zatím jsem nenarazil na špatný kus.
starší vůz = vyšší bezpečnostto jsem nikde nepsal - horší materiály - životnost tím myslím..Nekvalitní plasty, plechy aut co nejtenší, šroubky na setiny milimetru krátké... Švagr dělal určitou dobu u Škodovky jako výpočtář - nebavilo ho řešit úkoly "jak tenký a krátký může být šroubeček, aby to ještě udržel po dobu záruky".A to si nedělám srandu... Třeba zavřít dveře C5 z roku 2003 bylo slyšet jako kus železa. Pozink kastle - pokud nebylo bourané, nebyl problém s lakem...C4 2010 - neviděl jsem céčtverku, které by se neloupal lak. Plech tenký a také zvučný - jako činely. Pryž odpadává, sedačky po 12ti letech se sypou (první majitelka, plný servis...bez nehod).Záleží na značce a jak která se který rok zaměřila na krátkodobost použití auta. A mimochodem - ta bezpečnost je taky diskutabilní... ty hvězdičky se teď dávají spíš za ochranu životního prostředí a sražených lidí - to tak někdy vypadá.
Ono to starší auto může být dost problém z hlediska emisí kvůli opotřebení. Kamarádka koupila golfa benzín po stk, udržovaný, hezký, ale za dva roky neprošla přes emise. Takže hezké auto muselo do šrotu, oprava by byla hodně drahá. Jestli tedy spalovák, co nejméně jetý, stáří nemusí rozhodovat. Čekat kvalitu u starších nebo nových nelze, klasické automobilky vždy dělaly auta jako spotřební zboží, aby si zákazník stále kupoval vždy nové a novější.
asd1

Olítaný káry neprojdou kvůli chcíplýmu katalyzátoru, lambdě nebo mizerným vstřikům.. Ale nový auta na tom jsou spíš hůř, dost jich má problém projít emisema hned na první TK po 4 letech..

Nezavrhoval bych ani naftu, pokud nepřijde průšvih typu čerpadlo/vstřiky/turbo tak jsou náklady na servis prakticky stejný jak benzín. A nafta - nejde jen o spotřebu ale i o vlastnosti motoru, Ovšem u ojetin nafta jde z domu často když se vycítí nutnost velkýho servisu, takže se musí opravdu dobře vybrat, hlavně něco kde se tankovala kvalitní anfta, nehonilo za studena, dochlazovalo turbo a olej měnil po 10kkm - pak není problém ani s 500 kkm, ovšem prase to zlikviduje po 150kkm a je po vstřikách..

Že výkon je v dnešním provozu nevyužitelný - na dálnici se hodí dost často, pokud nechceš být levoproudař a jet ve vláčku 150 kmh a občas zapluješ mezi kamiony, tak na vyjetí zpátky doleva potřebuješ akceleraci, slabší motory ve vyšší rychlosti nejedou, obzvlášť pokud to je do kpce, pak se musíš courat za kamionem dokud není opravdu velká mezera abys měl půl minuty na akceleraci a neměl po pěti vteřinách na zadku přilepenýho rychlíka.. A kalit to 150+ v levým, to je jen otázka času kdy tě vyfotí ;)

 

 

hodnocení

0x
Mám silný pocit, že se autorka dotazu brání rozumným radám s argumenty. Sice poděkuje, něco uzná, ale přijde mi dost zatvrzelá.
Tahle diskuse někam nevede.
Asi nejlepší,.kdyby si mohli od příbuzných, přátel, známých vyzkoušet různá auta na pár hodin. Pak si to auto půjčit třeba na 2dny z půjčovny a jestli model vyhoví, podívat se na něj do bazarů.
romana
hodnocení

V čem konkrétně jsem prosím zatvrzelá?
Mám dojem spíše, že polovina odpovídajících si ze začátku pořádně nepřečtla můj původní dotaz a začala doporučovat auta, která jsou vhodná do města na nákupy, ne pro x hodinové cestování po dálnici. Žádným radám se určitě nebráním a na některá zmíněná auta už jsem se stihla kouknout (a nejvíce oceňuji rady ohledně motorizace).

Která nejsou vhodná na X hodinové cestování? I s tou Fabií, dacií nebo fusionem jezdí lidi k moři. Za čtvrt mega koupíte jetou pohodlnou audi nebo bmw, ale za to pohodlí si poté pořádně zaplatíte na servisu. Motorizace opět, výkon dnes v hustém provozu prakticky vůbec nevyužijete, takže i třeba 70kw v i20 znamená dostatek rezervy při rozjíždění nebo do kopce. S tím C maxem 1,6tdci se dá v pohodě jezdit za 4-4,5l mimo dálnice. Když se dodržují předpisy, člověk předvídá a využívá hmotnost vozu, tak klidně za 3,5litru nafty. Chápu že některým nevyhovuje tuhý podvozek a chce houpavý, bere třeba francouze se stejným motorem. Proto je třeba si auta zkusit jako ty boty v obchodě a tím pádem se velmi zúží výběr, pak budete mít více jasno.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]