Nejste přihlášen/a.
Zítra dávám auto do servisu na přezutí. Má najeto 12800 Km od výměny oleje což bylo před rokem.
Při přezutí vyměnit i olej a nebo počkat až si "řekne" a nebo je to jedno jestli nyní a nebo až "si řekne".?
Dle motoru ale vždy je lepší při 12 800lm než po 30 000km! O to víc je lepší dřívější výměna oleje u problémových motoru (např ,1,2 THP nebo 1,6VTi od Stelantis-BMW). Osobně i když mám normu ve zhoršených 15tkm a normální 20tkm měním při deseti , Pokud se nenajedou tak za rok. U Vás při přezutí i olej a filtry (min olej a vzduchový), pokud je to ropák, pak i palivový !
Mně se to zatím na sterém dehtu jen vyplatilo-každý rok měnit palivový ftr i když norma říkala něco o 60 000km! Bylo nemálo chrochtáků na sídlišti co ránio v zimě nevyjeli protože měli ucpaný ftr. Mně bez aditiv do nafty chytal i v -25°c
Na starým dehtu jsem palivák měnil ca po 200 kkm a to jen kvůli parafínu z letní nafty, na JTD po koupi auta a teď má nějakých 100 kkm, pořád bez problému.. (Kovářovo kobyla ) Měnit po 10kkm mi přijde jako perly sviním a spíš možnost jak se za filtr do railu při výměně dostane bordel...
V mrazu ráno nevyjeli kvůli parafínu z nafty, ne kvůli staršímu filtru... I novej to ucpe během chvilky, většinou ale start OK a ucpe se to po pár km jízdy.. Start je spíš kvůli stavu žhavení atd.
Taky jsem znal jednoho co na XUD9 prvně měnil rozvody po ujetých pětistech tisících kilometrů. To jsou ale extrémy stejně jako Váš s výměnuo paliváku po 200 kkm.
První výměnu oleje bych dělal tak po 2-3 kkm. On totiž počáteční otěr/ záběh dílů pořád existuje, fyziku neokecaj ani moderní obráběcí stroje..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.