Nejste přihlášen/a.
Nedávno mě vezl známý autem a dojeli jsme kamión který jsme hned nemohli předjet a chvíli se museli držet za ním.
A on povídá: Jak je možné že on jede stovkou, když kamión může je max. 80 a dále povídá, že neví o tom,že by některý kamión dostal pokutu za rychlost.
Jinak měl RZ - PL
Další čárka.
jede stovkou***to nebylo stovkou, ale blížilo se jí to. Jezdí 90km, známému neukazuje tachometr přesně.
některý kamión dostal pokutu za rychlost.****to je správně ,že to nevím, páč se nikde nevystavuje seznam pokutovaných.
Zeptejte se kamaráda, jestli ví, kdy jsem dostal pokutu já?
Jak již mnozí napsali, každý řidič porušuje předpisy, i ten Váš kámoš.
Zdravím,
není na tom nic divného..
Většina nákladních aut má omezovač na 90 km/h..
Většina osobních aut a aut bez tachografu ukazují větší nežli skutečnou rychlost.
Takže pokud "kamion" jede 90km, v osobáku vám to ukáže cca 97-98km/h
Pokud se kamion rozeběhne z kopce, může to být i více..
Pokud některé kamiony nemají omezovač, to je jiná věc...
To že by měli jezdit rychlostí 80km/h je v zákoně.. Ale proč by je měli pokutovat, když jedou jen o deset km navíc, nesnaží se blokovat dálnici pomalou jízdou (pokud nejsou max naložený a nemají slabší motor), chtějí prostě jen max. rychle projet a vypadnout pryč...
Protože kamion je rozjetá hmota s dlouhou brzdnou dráhou a omezenou manévrovatelností. Prostě je při nehodě řádově nebezpečnější než osobák, proto smí jet jen pomaleji. Brzdná dráha a rozdíl kinetické energie 80 a 90 vůbec není zanedbatelný, o nárazu do stojícího auta bez brzdění nemluvě.. (vidět celkem často - umí to i do tý blikající silničářský desky 2x2m...)
Mmch. Němci nají mimo obec nad 7,5 t max 60 kmh a nikdo to tam jako zdržování provozu nebere.
"Jak je možné že on jede stovkou, když kamión může je max. 80"
Proč se nezeptáte jak je možné, že tam osobáky mnohdy jezdí 150, když můžou maximálně 130? Je to v podstatě totéž. A věřte tomu, že když ho někde změří, tak tu pokutu dostane. Jenže to riziko je minimální (stejně, jako u těch osobáků).
" Rychlostní limit pro motorová vozidla s maximální hmotností do 3,5 tuny a pro autobusy mimo město je 90 km/h. Vozidla s hmotností nad 3,5 tuny mohou jet maximálně 80 km/h. Na dálnicích mohou jet motorová vozidla s hmotností do 3,5 tuny a autobusy rychlostí max. 130 km/h, na silnicích pro motorová vozidla max. 110 km/h, ostatní pak max. 80 km/h. Maximální povolená rychlost ve městě je 50 km/h; na dálnicích ve městě 80 km/h."
Spíš jak obchází omezovač...
Jezdí kilo, jezdí přetížený.. A cajti víceméně nic z toho prakticky neřeší, občas "reklamní akce" a jinak prd.. Přitom echo o rychlosti můžou mít z každý mýtný brány a pak si ho odchytit. Podobně dřevaři, drtivá většina trvale jezdí těžce přeloženejch a nic se neděje. Přitom vůbec neni těžký zjistit kdy a kam jede a odchytnout si ho.
jasně, nejdříve se budeme bavit o tom, na co se vlastně tazatel ptá nebylo by snazší, kdyby položil otázku?
" jak obchází omezovač"
truck-forum.cz/...
+ pokud s nepletu, tak to i s normálně kalibrovaným omezovačem rozjde s kopce na kolik mu to umožní fyzika
Ještě se mi nestalo,ani když jsem plně naložený, abych nemohl předjete kamion jedoucí klidně i nad jejich povoleným limitem!
Asi jste jel s řidičem co jede po dálnici jen stovkou a blokuje další (v jeho mysli vychovává) co chtěji jet v rámci povolené rychlosti nebo ji i překračovat!
V kamionoch je rýchlosť obmedzená elektronický skrz digitálny tachograf. Väčšinou je obmedzená na 90 km/h, no ak chce majiteľ,tak kľudne mu ju zmenia na nižšiu,kvoli úspore napr. No a ako ľahko sa dá znížiť,tak ľahko sa dá nelegálne zvýšiť. Ja asi pred dvomi rokmi stretol kamión s rumunskými číslami ako v v noci po ceste 1. triedy si to po rovinke hnal 120 km/h.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.