Nejste přihlášen/a.
Nová autobaterie - AutoPart Galaxy Gold II, 62 AH, 600 A - byla tři měsíce v klidu, nepřipojená. Zhaslo magické oko, dal ji na nabíječku a dobil. Napětí bylo v pořádku, ale kapacitně nějak nestačila. Jednou nastartoval. Dvakrát stáhnul okno. Chvíli otevřené dveře, svítilo vnitřní osvětlení. Po čtrnácti dnech je vybitá, 7,52 V. Znovu ji dal nabít, Po 35 hodinách má napětí 13,81 V, hustota elektrolytu je 1,225 g/cm3. Vím, že má být vyšší. Co mám s baterií udělat? Koupil jsem ji na e-shopu a v danou chvíli neměl možnost zkontrolovat, jak si baterie stojí. Multimetr a hustoměr koupil až teď. Reklamovat? Zaplatím kolem 600,- za dopravu. Baterie stála 2 200,-. Děkuji za publikované zkušenosti ...
Přiložené vyobrazení o nastalém problému ...
Zdravím, možná by šla zachránit, ale je to pro někoho, kdo tomu rozumí (bezpečnost práce, ochrana zraku a rukavice), ale stejně kapacita nebude jako nová. Pokud je ve zkratu některá z desek, tak napětí ihned padá a záchrana nebude rentabilní.
Pokud není (napětí chvíli drží), tak by šla tzv. "povařit" a spustit desulfataci (je třeba nabíjet s rozumem, ideálně malým proudem (třeba 3A nabíječkou) a mít sejmutá víčka (hromadí se vodík). Vařit pod dohledem třeba vždy 10-20-30 minut někde venku (tj. na 3x, poprvé 10 minut, pak 20 minut a pak 30 minut atd, dle potřeby). Samotné vaření poznáte za úplného ticha, že baterie začne "šumět" (šumění započne po úplném nabití -> de facto se baterie řízeně trochu "přebíjí"). Na začátku a po každém vaření (doporučuji nechat aku vždy zchladnout) kontrolovat hladinu elektrolytu v článcích, případně dolít destilovanou vodou (brýle, rukavice).
Ano, jsou i profi desulfátory s pulzním proudem, ale tento patrně nemáte (lze sehnat i nabíječky s Recond funkcí - typicky C-tek, ale tyto zase nespustí při hodně špatném stavu aku).
Po několikerém "vaření" by se měla obnovit funkce (kapacita a výdrž), hodnota napětí bude nad 12,6V - toto je dobré znamení. Při zátěži (třeba zapnout všechna světla) nesmí klesnout pod 12V. Můžete teď i změřit koncetraci elektrolytu, případně by mohl někdo dopručit jeho výměnu a baterii propláchnout destilovanou vodou, ale toto už je vyšší dívčí něco či sebe nepolít a taky se musí starý elektrolyt vhodně zlikvidovat.
Přeji hodně zdaru. Pokud už by neplnila funkci v autě, tak může ještě posloužit jako záložní zdroj, někde na chatě či zahradě,...
Jo, aby to bylo kompletní: tak správné připojení aku k nabíječce: připojíme + nabíječky k aku, tak - nabíječky k aku a pak teprve nabíječku do sítě (eliminace zkratu na svorce). Při odpojení aku: odpojit nabíječku za sítě, pak - nabíječky od aku a pak + nabíječky od aku (opět eliminace zkratu na svorce). Nikdy nenabíjet aku ihned (bezprostředně) při pokusu o startování či jakékoliv zátěži, nebo zahřátý akumulátor! Při nabíjení aku s víčky vždy tato sejmout, nebo alespoň povolit a nadzvednout!
Doutnáku !, souhlasím s Vernonem ! . Jsem na webu poraďte. Očekával jsem radu. Pokud zde chce někdo útočit na inzerenta, tázajícího se, tak zde nemá co dělat. Doma se mlať hlavou o zeď. Ani Vermont neporadil, jenom sděluje, že chyba je na mojí straně. Souhlasím, moje chyba. Něco jsem si o této problematice již přečet ... Je to ponaučení pro další kupující autobaterií. Je nutno požádat prodávajícího, aby alespoň změřil napětí, než ji odtáhnu z krámu. Internetovej nákup tohoto zboží není správná varianta ...
Magické oko měří hustotu elektrolytu (je to kuličkový hustoměr) jen a pouze jednoho článku z šesti. Jen toho, kde to oko nad ním je umístěno.
Tedy výpovědní hodnota o celkovém stavu baterky je nanic, ale zákazníci to mají rádi. Čím víc proužků, tím víc Adidas.
Baterky z prodejen jsou nenabité doplna. Stejně tak demontované z aut, která mají start-stop systémy.
Baterka v nenabitém stavu trpí silně samovybíjením a sulfatací, která pokryje činnou plochu desek krystalickou hmotou a desky se začnou rozpadat. Chemický nevratný proces.
Suma sumárum, baterku jste si poškodil sám nevědomostí. To není jako koupit šroubky a pak s něma někde mignout do kouta a nechat je tam. Baterka potřebuje údržbu. Buď dobíjecí soustavou v autě a nebo poučeným uživatelem s nabíječkou.
Vztekejte se jak chcete. Rada, která Vám nepochlebuje není urážkou, ale konstatováním faktu. Jestli chcete pohlazení na duši, zkuste weby třeba emiminko.
Dobrou radou je pořízení značkových baterek, které jsou pár let bezproblémové a tou je značka EXIDE. Koupit předražený noname je jen se spojenou špatnou údržbou vyhození peněz do kanálu.
Datum výroby může být i na dně akumulátoru jako takové kolečko s ciferníkem, kdy byl vyroben plast baterky. Podobně jako STK známka.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.