Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zakytovat “díru” na prahu auta?

Od: rotorod® odpovědí: 31 změna:

Dobrý den

mam doma starší auto a začina na zadnim vstupnim prahu odlezat barva. Chci si to opravit doma, nejde mi až tak aby to nebylo poznat jak o to aby koroze se nezvětšovala. Poradili by jste mi prosim jak na to? Prvni to vybrousim nějakym smirkem a očistim technickym benzinem. Koupil jsem si dvousložkovy kit (foto). Tímto to pak zatáhnu. Pak vybrousim jemným smirkem. Pak bych to přetřel/přestřikal akrylovou zakladni barvou. A nakonec přetřel/přestřikal barvou v odstínu. Je tento postup správny? Nebo dávat pod kit taky ten akryl zakladni barvu? Nebo něco jinak?

Děkuji za rady

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar magdon

Fotka by pomohla. Ale pokud Vám "odlézá" barva, je to pravděpodobně tím, že už nemá na čem držet. Zkrátka pod barvou už chybí plech a celé to drží pohromadě pouze rzí. Zkuste do toho dloubnout šroubovákem. Nejspíš práh propíchnete skrz. Opravit doma to můžete pomocí autogenu, potřebného klempířského nářadí a samozřejmě potřebné zručnosti. Jak a čím to pak vytmelit a natřít je otázka podružná.


doplněno 03.10.24 09:45:

Hádat se nebudu, ale už jsem v životě vlastnil řadu starých aut a tohle podle mě je díra skrz. Rerspektive je to koroze prolezlá skrz plech z druhé strany, která už nejde zastavit ničím jiným, než nůžkami na plech.

Jak zakytovat “díru” na prahu auta?

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Tak jo, když to říkáte, tak tam díra není.

Jistě sem vložíte fotku jak vypadá po vybroušení (před další úpravou) to místo, které jsem v příspěvku výše označil šipkou.

Zatím tam díra není, ale až to přejede ocelákem, nebo lamelákem, tak bude.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

dejte foto, páč není ríra, jako díra.

Stejně jí musíte zvětšit, aby okraj díry nebyl shnilý. Pak tam můžete aplikovat na několikrát

 

hodnocení

0x
Když sem po roce 89 dorazili první Ukrajinci, tak jsem byl svědkem toho, jak si v Brně na Trnité na dvorku za jeden den z úplně shnilého Olcita s pomocí plechů z praček a autogenu udělali "nové" auto. Prahy a vše vyrobili naohýbáním a vyklepáním z těch pračkových plechů.
Tak zkuste nějakého oslovit, jestli to ještě umí. :-D
No bez legrace, dejte foto, ať víme, do čeho jdeme/jdete. ;)

 

hodnocení

omlouvám se, posílal jsem to z mobilu v domění že i fotky se poslaly. Teď vidím že ne, takže teď posílám foto

PS. není to fakt díra skrz, začíná to být fakticky pouze odlup barvy do surového...

děkuji za radu

Jak zakytovat “díru” na prahu auta? #2
Jak zakytovat “díru” na prahu auta? #3
Jak zakytovat “díru” na prahu auta? #4

Tak je to dobře, že to není zkrz.

Ale ze zkušenosti, je to jen oprava na čas. Ale to stačí. Řádně obrousit rez, nespěchat a co nejlépe obrousit.

Tmel bude asi OK, určitě je na něm návod na použití.

(kde jsou ty časy, kdy se používal olejový tmel Granit, dvousložkový epoxid a podobné.)

Postup ,který jste si naplánoval a zde popsal je ok ..po doplnění fotek je to více než ok;) Ale důležitá věc..Máte prostory? Garáž? Přeci jen už venku není na tyhle práce počasí..Některé tmely jsou přímo antikorozní..tam by ta základová barva byla zbytečná..Jinak bych tu základovku radši aplikoval malým štětcem...Ve spreji to bude tenká vrstva a rozprach do všech stran ..Na malé-lokální opravy radši štětcem a pak jemným smirkem do ztracena..pak teprve finální barvu..

doutnáku, 1*a *palec*

hodnocení

Diky za rady jen se ještě zeptam pro upřesněni. Dávat ten zakladni natěr i pod kit, nebo stačí až po kitu?

Při broušeni mam použit lamelový nebo dratěný kotouč na brusku, nebo to co odlézá to odloupnout nějak a zbytek dobrusit ručním smirkem?

Děkuji za doplněni

asd1

Vlevo to je díra skrz (blatník?), vpravo tipuju už opravovaný práh a mizerná barva, to se jen loupe..

"Dávat ten zakladni natěr i pod kit, nebo stačí až po kitu?"

Po obroušení zjistíte, že ten kyt ani základovku vlastně nemáte na co dát.

"Při broušeni mam použit lamelový nebo dratěný kotouč na brusku"

Tak, či tak, při použití těchto nástrojů pochopíte, že to není jen povrchová rez.

hodnocení

Dira skrz tam fakt neni

jak tedy tu zakladni barvu, i pod kit i na kit? Děkuji

Neznám tento tmel, ale určitě bych dal na kov základovku, pak ten tmel, po obroušení základovku na místa probroušená na plech, pak vhodný nátěr-lak.

Po několika špatných zkušenostech bych ale jako základ nepoužil zinkový sprej, sice by měl údajně chránit proti korozi, ale po roce na něm nic nedrží:(

Svatá pravda zinkový sprej je jako podklad fakt nevhodný ono to chvíly drží ale pak se to oloupe.

hodnocení

a co by jste prosím doporučili jako základovku? díky

brunox epoxy, je to zárověn odrezovač i základ na tohle úplně ideální

Ten Brunox je i dobrým indikátorem, že je dobře obroušeno, protože v místech, kde narazí na zbytky koroze, začne výrazně černat.

Tak ono je žádoucí aby tam nějaký zbytek koroze byl protože brunox s ním reaguje.

Aspoň zbytek koroze žádoucí bude, určitě lepší než přímo díra :)
hodnocení

Rozumim zkusim sehnat, děkuji

hodnocení

Je se zeptam, ten brunox stači mi 100ml? Co by jste tak odhadli z praxe

diky

Naprosto a 3/4 lahvičky ještě zbude. Ono to má hustou konzistenci medu a hodně se to rozetře na tyhle malé věci toho je minimální spotřeba.

hodnocení

Diky, takže se to roztira nějakym malym štětečkem a nechat zaschnout a pak kitovat, ano?

Ano pořádně rozetřít a nechat hodinku proschnout ideálně ještě dvakrát,třikrát zopakovat čím víc vrstev tím lépe a pak nechat proschnout pořádně ideálně do druhého dne. Pak pokračovat jako když je tam už základ takže při kytování bacha ať se to neprobrousí zkrz na plech to by bylo celé prd platné.

 

hodnocení

Obroušeno, žadna dira, bylo to jen povrchove. Tak je otazka, pokud neni prohlubeň, mam tmelit? Nebo by stačil ten brunox, klidně 2 vrstvy, a pak barva?

diky za radu

Jak zakytovat “díru” na prahu auta? #5

 

Já bych netmelil, dal bych správnou základovku, ve správné vrstvě a pak lehce obrousil a nanesl vrchní nátěr. To není auto na výstavu.

Ten brunox co nejdřív po vybroušení (3 vrstvy po několika hodinách, tvrdne docela pomalu) , a pak už je to na vás, jak moc si s tím chcete hrát. Ono stejně do roka do dvou to zase začne prolízat. Pokud budete tmelit, tak bacha. ať se pak zase neptobrousíte na ten brunox a železo. Chce to stěrkou co nejlíp trefit správnou vrstvu, aby se už nemusela moc brousit. Ono už je taky na tyhle práce dost zima a vlhko, pokud nemáte vytápěnou garáž.
Já bych si na to už teď přitáhl teplomet a nějakej velkej papundekl a přihříval si to tak na 25° C, aby to schlo v suchu a normální teplotě.

 

hodnocení

Děkuji za rady, opraveno

Jak zakytovat “díru” na prahu auta? #6

Kolikrát jsem to napsal: "Jste šikulka."

Hezký víkend

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]