Recond jen na závěr běžného nabíjení stoupne s napětím na 15V a nechá baterku probublávat a tím se elektrolyt i promíchá. Nic víc. Autu to vadit nebude. Možná snad ten odpar při probublávání může smrdět uvnitř auta, pokud je baterka v kufru či pod sedačkou nebo pod kapotou, kde páry jsou trošku korozivní.
Je lepší to při častějším používání recondu vytáhnout z auta nebo větrat kolem baterky (otevřít kapotu nebo kufr a dveře - podle pozice baterky v autě).
Projednou se nic nestane.
vernon
Recond se nesmí používat často, protože vždy ubyde elektrolyt. A baterku bych vždy pro jistotu odpojil. Provádět u osobáků promíchání elektrolytu je zbytečné. K rektifikaci dochází prakticky pouze při opakovaném silnějším vybití. Takže to má svůj význam tak maximálně u kamiónů, kde k cyklování dochází...
Otázka je, co je "často". Dobíjet nabíječkou nad plynovací napětí dvakrát týdně asi nebude obvyklý a párkrát do roka, hlavně v zimě, kdy je chemie v baterce líná, to snad může jen prospět. Všechny svoje nabíječky mám postavený či v případě kupovaných upravený i pro důkladné promíchání Samozřejmě jen na chvíli, ne že to nechám vařit na 16-17V celou noc ...
vernon
No já jenom doufám, že tazatel nemá AGM baterku...
john
AGM pochopitelně NESMÍ. To má zákaz!
Jen klasika (VET) a EFB.
...
K cyklování dochází i u obytných vozidel. Nejen kamiony.
Jinak je recond zbytečný. Stačí občas sněhová vločka.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.