Nejste přihlášen/a.
Zdravím, našel by se tady prosím nějaký odborník který by mi poradil se zapojením pozičních světel v reflektoru traktoru viz obrázky? Jde o to že mi stávající zapojení pozičních světel vyhazuje pojistky a už si nepamatuji jak to bylo původně zapojeno.
Spínací skříňka je klasický bošák na 0-1-2-3 polohy, z pojistek jdou 3 kabely viz obrázek 1 - modrý, zelený,červený. Ten červený jsou poziční světla a dále je napojený do reflektorů jako žlutozelený. Ten je veden na patici H4 na kontakt kostry - odtud je veden černým drátem do pozičního světla (to malé pod hlavní žárovkou) (na patici jsou 2 dráty pod jedním šroubkem kostry) - a z tohoto světla je veden černý kabel na kostru reflektoru.
Hnědý a modrý drát zapojený na 56a a 56b tedy dálkové a tlumené fungují v pořádku podle spínací skříňky, do červeného a dále žlutozeleného jde proud v polohách spínací skřínky 1-2-3, tedy to je taky pořádku
Předem díky za odpověď, moc by mi to pomohlo, protože potřebuji jet na stk.
Zdravím, díky za odpověď, ano, ten je ulomen, u pravého světla ho ale mám tak to můžu vyzkoušet tam. Jen tedy jak jsem pochopil by to mělo být zapojeno jak píšete že ta 2W žárovka má být připojena jedním černým kabelem na kostru reflektoru což na obrázku je a tím druhým černým kabelem na kostru té hlavní žárovky na kontakt co je ulomený? a pak to tedy bude fungovat? tzn. na patici H4 nechat na kostře jen ten žlutozelený..
Kostra jde z kovového krytu světla jedním drátem na 2W žárovku a druhým drátem na černou patici hlavní žárovky, proto přívod je 3 dráty.
ano, to souhlasí, černý drát kostry z tělesa reflektoru do 2W žárovky a z 2W žárovky do patice H4 na kontakt se znakem kostry - to chápu, ale kam mám zapojit ten kabel červený/žlutozelený ve kterém je 12V? tedy odkud půjde do té 2W žárovky proud aby svítila, když je připojena jen na kostru. Ten kabel s proudem pro poziční světla má jít na ten ulomený kontakt na hlavní žárovce? to jsem teď zkoušel ale bohužel, 2W žárovka nesvítí. Díky moc za vysvětlení
Pro názornost. Jen na obrysovce přehoď zelenožlutej a černej. Aby černej vedl z boku a zelenožlutej na střed patice. Na malůvce je to opačně. Blbě by se mi to překreslovalo.
Černej dokostři nejlépe na mínus pol baterky dalším drátem. Obě světla.
Dle schématu dole třetí pojistka kostří přední L a P obrysovku na zelenožlutej a čtvrtá pojistka kostří zadní obrysovky.
Vyhrabal jsem fotku, kde je Vaš starý typ paraboly. Zde se černej nezapojuje na vnější faston parkovačky, ale zapojí se na bleděmodrou objímnku H4ky, která kontakt převede na přídržný jazyk parkovačky a vodivě s vnějším obalem parkovačky spojí.
Takže sehnat tuhle objímku na držení H4ky novou a nebo použít objímku 2W parkovačky na dva vývody a černej kostřící dát na vnější obal přímo (jak je i na domalované fotce odemě.
Z tej veľkej zelenej objímky sú dva vývody, na jeden sa dá kostra a ten druhý vývod sa dotýka objímky pozičných svetiel,to je tá kostra na tu objímku,pokiaľ je jednovývodová.
aha, tzn. že na obrázku jednak je ten kontakt ulomený a jednak je to obráce nasazené, tedy kostra je jakoby ten ulomený plíšek a na kontakt doprostřed té 2W žárovky se dá napětí, tady ten žlutozelený. Kostra pak půjde z patice H4 žárovky na držák velké žárovky kde je pro to kontakt a dále na šasi reflektoru.
Ano, chápete.
Ta objímka z plastu pro H4ku s dvouma vývodama je jen propojka kostry obrysovky.
Tedy 2v1.
Držák H4ky a kostra pro obrysovku.
Děkuji, už to chápu. Tedy z patice hlavních světel jen černý kabel mezi kostrou patice a kostrou reflektoru. A na pozičku připojit žlutozelený a znovu další černý na kostru reflektoru. To budu ovšem muset na tu pozičku sehnat nějakou patici na dva kontakty. A kostru je snad možné vést z obou světel do stejného místa. Děkuji
Když ti to vyhazuje (přepaluje) pojistky, tak tam musí být zkrat a ten se ná najít měřením pomocí multimetru.
Můžeš odpojit všechny vodiče ze svorek a postupně připojovat jednotlivé vodiče do svorek. Když to spálí pojistku, tak na tom naposledy připojeném vodiči je zkrat.
Ten držiak na žiarovku pozičného svetla je z iného typu svetla. Tam kde máte ten čierny nejde kostra,ale je to + na pozičné svetlo,čiže prívod. Kostra má ísť na bok tej objímky,no vy tam máte objímku,ktorá sa dáva do karosérie a nie to plastu. Do plastu má tá objímka dva vývody. Potrebujete tam toto:
Nikoho nenapadlo, že tam má málo drátů?
Na tu R2/H4 má 3 Fastony. Kostra, tlumené, dálkové.
Obrysovka má kostru na objímku a krade z tlumeného +?
Samostatně tedy obrysovku nikdy nerozsvítí. Jen s tlumeným.
Musí tam mít:
1. drát obrysovky
2. drát tlumeného
3. drát dálkového
4. společná kostra pro tlumené,dálkové,obrysové -
Na těch cysy má jsou origo jen plusy. Kostra je světlo přímo na šasí.
Pokud někdo k vůli nedostatečné kostře zneužil jeden drát z kabelu jako kostru, tak je to nutno přezapojit nebo kostru doplnit bokem 4tým drátkem.
Samostatně tedy obrysovku nikdy nerozsvítí. Jen s tlumeným***tak to určitě není, obrys rozsvítí samostatným + vedeným černým kabelem s kenektorem. Jen chybí kostřící plíšek z plastové objímky os asymetrické žárovky.
a krade z tlumeného +***to je ten černý drát s konektorem na malou žárovku.
Musí tam mít:
1. drát obrysovky***to je ten černý drát s konektorem
2. drát tlumeného***tam ho má
3. drát dálkového***tam ho má
4. společná kostra pro tlumené,dálkové,obrysové -tam ho má
Musí měřit, aby to nezapojil do zkratu. Bez měření není vědění.
Díky za odpověď, ta obrysovka musí svítit jak samostatně, tak s tlumeným i dálkovým. Kdyby tlumené nebo dálkové nefungovalo tak podle předpisů musí svítit aspoň obrys, nejspíš kvůli možné záměně s motorkou nebo co. Tak jak to je na obrázku to bylo zapojené od dob restitucí, kdy jsme si ho přivezli od mistrů odněkud z Opavy, a nikdy to nesvítilo. Půjdu tou cestou že koupím jinou patici pozičního světla kde bude + a kostra, tedy dva kontakty a každé světlo ukostřím zvlášť. To snad už bude fungovat.
Vycházím z normované patice H4/R2
Fakta:
Hnědej má na tlumené/potkávací
Modrej má na dálkové
Zelenožlutej má jako COM (společnou kostru). Z ní krade černým na Faston pro obrysovku kostru a ta dále pokračuje na obal světla.
Chybí přívod obrysovky! Černým na obrázku nic nerožne, když ho kostří o mínus H4ky a obalu světla. Vždy´t je to na foto!
Ano, pokud to někdo upravil, tak bez měření se nedohledáme nikdo.
Můj tip, pokud obrysovce se pálí pojistka, tak odpojit zelenožlutej a ten zapojit na obrysovku. Je potřeba ta dvouvývodová patice pro tu T4W žárovičku.
Zelenožlutej totiž vede do černýho, který je kostrou dle fotek. Jak pro H4ku, tak pro obrysovku je kostrou. Končí Fastonem na úchytu světla do karoserie.
Zelenožlutej pak zapojit na střed žárovičky obrysovky, kam teď chybně vede černej a černej přepojit na tu dvouvývodovou objímku, kterou si musí koupit na obal žárovičky.
A pokud to bude svítit slabě, případně bude dálkovna žhnout, tak ten propojovací černej dalším drátem u obou světel propojit a dodatečně ukostřit až na mínus baterky, protože přes ty plechy na šasi zetoru to bude pěkně nekvalitní propoj kostry.
Možná právě proto už někdo měl ten nápad a vzal zelenožlutej na kostření. Ale původně měl být plusem pro obrysovku.
Všechny žárovky H4 mají stejné zapojení u všech Evropských aut a strojů, kde jsou používány.
Black/Ground = COM/kostra = mínus = propojení obou vláken uvnitř H4ky!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.